"Nyt syksyllä 2010 yrityksen aloittavia / aloittaneita?"-ketjusta plussanneet

"Nyt syksyllä 2010 yrityksen aloittavia / aloittaneita?"-ketjusta plussanneet



Syntyneet:

27.2

Pepe10 -- toinen -- poika -- 53 cm ja 4520g

31.3

Epa_88 -- ensimmäinen -- poika -- 50 cm ja 3315 g

22.5

anneli80 -- toinen -- poika -- 50 cm ja 3500 g

8.8

Mesikämmen -- ensimmäinen -- tyttö -- 48 cm ja 3435 g
 
Viimeksi muokattu:
Oi miten ihanaa kun täällä on tuttuja!! :heart:

Mä olen plussanut ihan vasta. Nyt menossa vasta 5+0. Kauhee turvotus kylläkin jo nyt. Housut hiukan puristaa ja pierettää koko ajan. :LOL: Menemme 20. päivä varhaisultraan ja tammikuussa neuvolaan.

Miten sun raskaus on sujunut Pepe10? Tiedättekö kumpi sieltä on tulossa vai jännitättekö loppuun saakka? :)

Kuulen mielelläni myös annelin raskaudesta ja toivon toki, että täällä olisi vielä muitakin meihin kuuluvia! :)

Väsäsin nyt tuollaista pinoa pystyyn. Laittakaahan mulle tietoja tulemaan niin päivittelen ne tuohon! :) Elikkäs LA, monesko lapsia ja synnytyssairaala. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on laskettuaika 21.2.2012, toinen lapsi, phks on synnärinä ja poikaa lupailivat rakenneultrassa, mutta saapi nähdä :) Raskaus on ollut aika rankka, eka oli pahaolo 24/7, sitten liitoskipuja ja nyt liitoskipuja sekä supistelua. Vauva on koko ajan voinut ilmeisen hyvin, mutta mie en oo oikeen osannu nauttia olostani :D

Onnea Mesikämmen hurjasti plussasta! Kauan te loppujen lopuksi yrititte?
 
No me yritettiin alkuvuodesta muistaakseni 3 tai 4 kiertoa. Sitten oli pari kiertoa välissä, koska meidän piti vähän järjestellä asioita. Nyt tärppäs yk 6, että melko kauan ollaan saatu odotella. Onneksi nyt on vauvanalku masussa.. Tosin pelkään ihan kamalasti keskenmenoa. :( Ei sitä kylläkään kannata etukäteen miettiä, mutta en vaan voi sille mitään.

Voi kamala miltä tuo sun raskaus kuulostaa!! Muistahan rentoutua ja yritä nauttia. Ehkäpä sitten oireetkin helpottais! :)

Mulla oli tänään ihan kamala pahaolo koulussa ja vieläkin on öklöolo. Voiko näin varhaisessa vaiheessa olla jo näin pahaolo? Nyt siis 5+2...
 
Jep, täällä ollaan! :wave:

Onnea Mesikämmen plussasta! =)

Mulla on vähän samaa kun Pepellä eli liitoskipuja ja nyt liitoskipuja sekä supistelua. Vauva on koko ajan voinut hyvin, mut ite en oo oikein osannu nauttia olostani. Sairaslomalla olen ollut marraskuunalusta asti, huomenna on neuvolalääkäri ja toivon että jatkavat saikkua äippälomaan asti.

Epa ja Jokke 26+0 :heart:
 
Mulle voi merkitä LA 20.5 eli rv 17+2 on nyt menossa. Väsymys piinaa yhä ja töissä käynti on välillä aika takkuamista. Toisaalta nyt töissä olen joutunut painamaan 8-17.00 päiviä, jotka kostatuvat sitten loppu viikosta eli olen perjantaina todella kipeänä. Mahaa juilii ja on hankala olo (hieman myös supistelee). Neuvolalääkärin ohje oli vain, että helpota työpäiviä ja älä tee niin pitkiä päiviä. Olen yrittänyt parhaani työpäivien lyhentämiseksi, mutta kun suurin osa työstä on pakollista parityötä, jota ei voi tehdä yksin, on se aika haasteellista. Työkaveri on kyllä ihanasti joustanut ja tehnyt suurimman osan iltahommista, jotta pääsen kotia ajoissa. Onneksi teen vain neljän päivän viikkoa, joka hieman helpottaa tilannettani. Itselläni pahaolo on alkanut hieman hellittää, mutta pahaolo tulee yhä jos syöntiväli on liian pitkä.
Meillä meni vuosi yritttämiseen, joka oli kuitenkin vuosi vähemmän kuin esikoisen kohdalla (jota yritettiin päälle kaksi vuotta). Kyllä vuodessa heti monenlaisia tunteita käydä läpi ja yhä vieläkin välillä on epäuskoinen olo, että on raskaana, vaikka maha alkaa olemaan jo kiitettävän iso (jota ei voi enää kunnolla peitellä)


mesikämmen
minäkin pelkään yhä keskenmenoa ja myös kohtukuolemaa :| Esikoista odottajessa oli ihat samat pelot, jotka jatkuivat synnytykseen asti, sitten helpotti :whistle: Mua välillä ärsyttää tälläiset pelot, mutta ei niille mahda mitään. Kaippa se on ihan normaalia tulevan äidin huolehtimista. Mä tilasin netistä itselle dopperin, jolla saan kuunnella sydänääniä aina kotosallakin. Ollaan miehen kanssa noin kerran viikossa kuunneltu ja se on auttanut hieman mua näissä peloissa. Viime viikolla kylläkin ei heti saatu sydänääniä kuulumaan ja se oli aika raastava tilanne, mutta lopulta tuttu ääni kuului ja iso kivi putosi sydämmeltä pois.
 
Huoli vauvasta seuraa mullakin edelleen mukana. Jokaisella neuvolakäynnillä odotan, että nyt varmaan selviää jotain ja jatkotutkimuksissa jotain vielä kamalampaa.. Alussa pelkäsin myös kauheasti, ettei sydänääniä enää saadakkaan kuuluviin. Mulla takana yksi keskenmeno ennen esikoista rv 21 ja se kyllä jätti jälkensä, varjo seuraa mukana odotuksessa. Ehkä tässä voisi jo vähän alkaa huokaista kun näin pitkälle on päästy, mutta.. :) Mullakin on se doppler ja olen tykännyt sillä kuunnella kun huoli liikaa painaa, mutta onhan siinäkin omat riskinsä kun jos ei äänet kuulukkaan.

Mie juuri kotiuduin neuvolasta, painoa on tullut jo 11 kg ja turvotustakin on yhden plussan verran :D Vauva voi hyvin, mutta päätä ei hänelle löytynyt, mihin lie lantion kuoppaan on sen tunkassut :D Synnytyskin alkaa ajoittain pyöriä mielessä..

Pepe10 :heart: Papana 30+0 Poks! :)
 
Heippa,
Täällä käyty tänään "laajassa terveystarkastuksessa" neuvolalääkärillä ja tuomiona samalla; sairaslomani jatkuu äitiyslomaan asti (12.2.2012 alkaa äitiysloma). SF-mitta 27cm, painoa tullut viime kerrasta 2kg eli nyt tullut tasan 10kg. Vauvan sykkeet hyvät ja liikkeet ++.

Epa ja Jokke 26+1:heart:
 
Epa: Hienoa, että jatkoivat sairaslomaa. Saat nyt levähellä. :) Millon sulla on laskettuaika ja olikos se niin, että odotatte esikoista?

Kyllä tuo vauvan vointi varmasti kaikkia odottajia jännittää. Pitää vaan mennä päivä kerrallaan ja yrittää nauttia. Ei se auta etukäteen murehtia, vaikka se onkin vaikeaa olla murehtimatta. :D

Mulla on ihan kamala olo. Yök. En onneksi oo vielä oksentanu, mutta se on koko ajan siinä kinttailla, että millon lentää. Onneksi mies ymmärtää ja antaa mun levähtää. Olis kauheeta joutua kokkaileen ja siivon yms. ku on tämmönen olo.
 
Epa meidän esikoinen syntyi 19.3 :) Laskettuaika tosin oli 17.3. Maaliskuu oli mukava aika saada vauva kun ei juurikaan pakkaskeleihin tarvinut varautua. Meillä ei ollut toppahaalaria ollenkaan vaan pärjättiin kerrospukeutumisella ja jääkarhupussilla vaunuissa, joka on ollut ahkerassa käytössä vieläkin rattaissa.

Mesikämmen toi pahoinvointi on kyllä inhottavaa :$ Mulla ei onneksi kestänyt kun sen ekan kolmisen kuukautta ja sitten alkoi helpottaa, esikoisesta kesti vaan johonkin rv 10 tienoille :) Tässä raskaudessa kummasti muutenkin ollut huonompi ruokahalu ja olot, mutta niinhän sitä sanotaan, että jokainen raskaus on erilainen.

Mulla jotenkin yhtäkkiä tuntuu konkretisoituneen vauvan tulo omassa pääkopassa, en oikeen aikasemmin oo ees näiltä kivuilta yms. jaksanut ajatella koko asiaa. Vissiin vähän hitaasti lämpenevää sorttia :D Nyt vaan oottelen, että olisi joulut juhlittu ja pääsisi pesemään pikkuset vaatteet ja järjestelemään tavaroita ja hakemaan jotain puuttuvia. Hirveesti ei mitään tarvi kun esikoisen jäljiltä on niin paljon kaikkea, mutta tietty perushoitovälineet tarvii olla uudet. Ei edes otettu ä-pakkausta tälle toiselle.
 
Pepe10: Pitää toivoa, ettei pahoinvointia jatkuis kovin pitkälle. Tosin en valita, koska tiedän mistä se johtuu! Ihanaa vaan ku on paha olo! :D Nyt tosin ei ole kovin hemaiseva olo ku mulla on raskauspahoinvointi + flunssa. Kuumettaki oikein pukkaa. Piti äidiltä oikein kysyä, että eihän tää sairastaminen oo vauvan kannalta vaarallista. Kuulema flunssaan voi sairastua raskaana ollessaki eikä siinä mitään. :)
 
Mie vähän laiskasti jaksan kirjoitella tänne näemmä :) Tänään oon vähän yrittäny kaappeja pyyhkiä yms. siivoilua tehdä joulua varten ja koiran kävelytin niin saakin loppu illan laskeskella supisteluja. Onneksi ne ei tähän asti oo mitään ihmeempää tehnyt niin luotan, ettei vieläkään tee. Vauva oli eilen tosi hiljanen ja pisti ihmetyttämään, mutta tänään on iltaa kohti taas myöriny ihan normaaliin tapaan :heart:
 
Mua on myös huolestuttanut vauvan liikeet viime aikoina. Esikoisen kohdalla tunsin selviä potkuja jo näillä raskausviikoilla, mutta nyt tunnen vain pieniä muljahduksia harvakseltaan: / Tämä vauva on enemmän sellainen työntyilliä, joka työntyy kylkiin tai alaspäin, sen kyllä tunnen selvästi :) Tiedän, ettei raskauksia pidä koskaan verrata toisiinsa, mutta kun on vertaillukohtaa ei sille vertailulle mahda mitään. :whistle: Välillä on päiviä ettei liikkeitä tunne ollenkaan. Tietenkin rv on vasta kasassa 18+1, joten eihän niitä liikeittä ehkä tunnekkaan aina. Olemme dopperilla kuunnelleet sydänääniä ja välillä niitä saa etsiä. Mies onkin alkanut epäilleen, että istukka on etuseinämässä, kun vauvan sydänääniä saa etsiä ihan vatsan sivulta. Dopperista kuuluu kyllä välillä sellaista viuhkintaa, että taitaa pikkuinen potkia ja pyöriä mahassa vinhasti ja välillä lähtee karkuu, ettöä dopperiin saadaan vain pari sydämmen lyöntiä, kun taas pikkuinen vaihtoi paikkaa.

Alavatsan juilinnat ovat jatkuneet ja varsinkin lauantaina oli todella hankala olo. Kävin lenkillä ja täällä meillä päin yhtään tietä ei oltu hiekotettu, joten alamaha kipeytyi siitä, kun joutui taiteilleen liukkailla teillä. Myös torstaina oli hankala olla töissä, kun mahaa juili vähä väliä. Pitäneen neuvolassa sanoa taas tuosta, mutta eipä ne taida sielä taaskaan muuta sanoa kuin että ota rauhallisemmin töissä.:eek:
 
Tänään oli neuvola pitkästä aikaan. rv on nyt kasassa 19+3. Sydänääniä neuvolantäti kuunteli eka yhdellä laiteella ja haki sitten toisen laitteen, kun sydänääniä ei saatu kuulumaan. Kyllä siinä kävi monenlaiset tunteet kerkesi käydä lävitse. Onneksi toisella dopperilla sydänäänet saatiin heti kuulumaan ja hyvinhän ne kuuluivat n.140krt/min löi. Kovasti massuasukki nytkin lähti dopperia karkuun, joten liikkuvainen pikkuinen taitaa olla:heart: Vajaat kahden viikon päästä on rakenneultra, jotta pääsee ihan oikeisti näkemään onko pikkuisella kaikki kunnossa.

Onko teillä samaa vaivaa kuin mulla, että maha on täysin "kovalla" ja nyt on sitten tullut todella inhottava ja kopeä peräpukama.:stick:Esikoisen kohdalla samasta vaivasta kärsin vasta synnytyksen jälkeen, mutta nyt sitten olen saanut jo tämän riesan. En edes muistanut neuvolassa puhua asiasta, mutta kävin apteekista hakemassa lääkeet ja nyt toivon, että ne vaikuttaisi pikaisesti. Pakko mun on alkaa Levolacia ottamaan joka päivä, jotta tuo maha toimisi edes jotenkin..
 
Ompas täällä hiljaista, minä vain yksinään täällä kirjoittelen :O Taitaa alkuvuoden kiireet olla kaikilla.

Me käytiin tänään rakenneultrassa, rv. on nyt kasassa 21+3. Väsymys on kaikonnut samoin pahaolo, joten nyt voipi nauttia ihannasta keskiraskaudesta. Ultrassa pikkuisella oli kaikki kohdillaan. Peräsuolessa näkyi vettä, mutta ultraaja meinasi että se on normaalia. Mutta kyllä se mua alkoi hieman huolestuttamaan:| Niin ja selvä poika on tulossa, vehkeet ja killuttimet näkyivät niin selvästi ettei siitä ole epäillystäkään:heart: Itsellä on vain ollut niin vahva tyttöolo, kun raskaus on ollut kaikin puolin samalainen kuin esikoisen kohdalla ja esikoinen on tyttö. Istukka oli kuin olikin etuseinämässä, joten oikeassa oltiin miehen kanssa, kun dopperilla on ollut välillä vaikea kuunella sydänääniä. Tunnen myös potkut ihan erilailla kuin esikoisen kohdalla, joka oli saanut epäillemään etuseinämän istukkaa jo aikasemmin. Massu alkaa olemaan ihanan kokoinen ja töissä on jo jouduttu miettimään mun töitä, kun mun työssä on väkivallan uhka välillä ilmassa asiakaskäynneillä. Nyt ollaankin päätetty, ettei sellaisille asiakaskäynneille lähde enää mukaan.
 
Kukkuu! Mites muut on selvinnyt vuoden vaihtumisesta ja pakkasista? Ihanasti aurinko pilkistelee :)

Täälä odotellaan synnytystä ja olo on sen mukainen, närästää, on huono-olo ja kolottaa joka paikkaa. Onneksi enää max 5 viikkoa jäljellä!! Loppurutistusta vaille siis :)

Pepe10 :heart: Papana 37+0
 
Pepe: Miten ihmeessä säkin olet jo noin pitkällä!? IIK!! Kohta saadaan vauva-uutisia :)

Täällä on tosiaan niin hiljaista ja itse olen niin monessa ryhmässä mukana etten ole edes muistanut koko ryhmää :ashamed:
Tänne ei mitään ihmeitä, olo alkaa olla aika tukala...Vauvan huone on vielä kesken, vaatteita ei ole pesty yms...mahtaa vielä stressi pukata päälle :(

Epa ja Jokke 33+1
 
Eipä nää viikot kummosilta tunnu kun tuolla helmikuistenryhmässä olen häntäpään pitäjien joukossa, muut jo synnyttelee :D Miekin vasta tossa pari viikkoa sitten aloin aktivoitua pyykkejä peseskelemään, silittelemään yms ja viimisiä tarvikkeita hankkimaan ja nyt on kaikki valmiina, eikä mitään tekemistä, että eläppä Epa vielä huoli :) Omaa sairaalakassia kai voisi alkaa katella vähän, oon pakannu hygieniatarpeet jo aikasemmin jos sattuisi, että joutuu osastolle kun oli supistuksia, mutta muuten on aika vaiheessa: ei oo eväitä, eikä lehteä jne. viihdykkeitä hommattuna.

On kyllä pisimmät nää viimiset viikot :O Pepe :heart: Papana 37+2 (eli 19 pvää laskettuun...huoh!)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Pepellä alkaa olemaan jännittävt päivät käsillä, kun saatat poksahtaa milloin tahansa. :)

Täällä ei ihmeellisempää, rv 24+5 (muistaakseni?) on menossa. Tämän kakkosen odotuksessa ei nuo raskausviikot oikein pysy muistissa, kun aika rientää niin nopeasti.=) Esikoista odotus oli niin helppo näin jälkikäteen ajateltuna, kun pystyin harrastamaan liikuntaa loppuun asti. Nyt en pysty tekemään muuta kuin rauhallisia kävelylenkkejä, kun supistelemaan alkaa heti rajummasta liikunnasta. Joten tylsäksi käy tämä loppuraskaus vain kävellä, mutta onneksi voi edes sitä tehdä. Kaiken lisäksi töissä on tehty mittauksia ja varsinkin minun työhuoneessa on sädesientä yli sallitun rajan. Pikkasen mua huolestuttaa olla sielä töissä, kun ei tiedä mitä se sädesieni vaikuttaa massuasukkiin. Terveystarkastaja tekee tänään kuulemma päätöksen saako siinä huoneessa olla, mutta luulenpa että tarkastaja on hyvin työantajaan päin ja siksipä en usko, että saan toista huonetta.

Epa älä turhaan stressaa vauvan vaateista yms. jutuista. Kyllä sä ehdit vielä ne laittaa, jos et ehdi niin sitten laitat kun kotiudut vauvan kanssa sairaalasta. Esikoisen aikaan minä aloin vasta miettimään vauvan vaateiden pesua kun laskettuaika oli viikon päästä. Vaunut yms. hommattiin pari viikkoa ennen laskeuttuaikaan ja vauvan huone (tai taaperon huone) on valmis vasta nyt ja esikoinen on sentään jo yli kaksi vuotias. Itsell' nuo valmistelut jäivät viime tippaan sen takia, että pelkäsin koko raskauden ajan että jotain ikävää sattuu.
 
Anneli mullakin on ollut koko raskauden ajan supisteluja. Aina välillä olin jo aika varma, että vauva syntyy ennenaikaisesti, mutta ilmeisen yleistä tuntuu olevan, että säikyttelee vaan. Siltikin, paras ottaa varman päälle ja viisas neuvolantätini sai miettimään asiaa siltä kannaltakin, että jos tulee kipuja liikkuessa yms. niin ei kannata turhaan rasittaa kudoksia koska silloin kivut yltyy ja tulee vielä herkemmin. Loppua kohti tietysti vielä tärkeämpää lepäillä, että jaksaa sitten synnyttää ja toipuu nopeammin. Kun pohdiskelin, että hittojako tässä lepäillään kun ei mitään aiheuta. Niin ja toivottavasti saat uuden huoneen!

Pienoinen harmitus nousi kun rv 36 synnytystapalekurissa ei ollut tapahtunut kohdunsuulla edelleenkään yhtään minkäänlaista kypsymistä ja kun niitä supisteluja on tosiaan ollut niin paljon. Nyt ensi tiistaina rv 38 vielä uusi painoarvio ja josko siellä alakerrassakin oisi jotain pienen pientä tapahtunut, vaikka eipä se synnytystä välttämättä lupaa sen aikaisemmin. Oisi vaan jo aika valmista kauraa, edelleen :D
 
Moikka kaikki pitkästä aikaa!

Tulin vaan pikaisesti ilmoittamaan itsestäni ja toivon, että vielä jossain vaiheessa pääsen takaisin keskusteluun ihan kunnolla. Olen nyt vähän yli 8 viikkoa pelkästään oksentanut ja makoillut. Olen joutunut olemaan muistaakseni 7 tai 8 kertaa tiputuksessa, joista 2 krt olen ollut sairaalassa.

Oikein ihanaa odotusta kaikille teille! Tulen takaisin heti, kun oloni helpottuu. Minulla on jo hiukan ikävä teitä kaikkia!

Mesikämmen & masukki 15+2
 

Yhteistyössä