Nyt, sitten kerrotte mitä olette vastanneet kysmykseen... (työhaastattelusta)

  • Viestiketjun aloittaja haastattelu edessä - taas
  • Ensimmäinen viesti
haastattelu edessä - taas
"Miksi juuri sinut pitäisi valita?" =)

En tiedä on se tuo kysymys vai mikä hiivatti siinä on, että ei tule valituksi. Koitan välillä vaihtaakin syitä, mutta mitä siihen sitten pitäisi niin nasevasti vastat, että se kolahtaa valitsijoihin?
 
"eee"
No sehän riippuu ihan siitä, mitä he hakevat. Selvitä työnantajan tarve/ongelma ja vakuuta hänet siitä, että sinä olet ratkaisu hänen ongelmaansa. How simple is that.
 
Ei kliseitä
yksin kertaisesti parempaa työntekijää eivät löydä.
Tämä työ on kuin minulle luotu ja tiedän olevani siinä hyvä.
Osaan työn ja olen myös valmis oppimaan uutta. Olen motivoitunut ja kiinnostunut tulemaan juuri tähän työhön ja tähän yritykseen.
Pahoittelen, mutta juuri nämä ovat niitä huonoja vastauksia. Näissä ei yhdessäkään ole mitään, mikä erottaisi teidät muista hakijoista! Nämä ovat vain kliseitä joita jokainen voi luetella. Jokainen on tai ainakin väittää olevansa paras (niin, mutta millä lailla??), työhön sopiva (mutta millä lailla?), osaava ja uutta oppiva ja motivoinut ja blaablaa.

Vastatkaa niin, että kerrotte MIKÄ teistä tekee sen parhaan ja motivoituneimman ja osaavimman. Esim. "Olen tehnyt edellisessä työssäni juuri tätä samaa hommaa, joten..." tai "kokemukseni asiasta xx auttaa saamaan tähän työhön uutta näkökulmaa" tai "Juuri tästä asiasta yy olen saanut erinomaista palautetta asiakkailta, ja aihetta zz olen opiskellut itsenäisesti". Kytkekää itsenne ja kokemuksenne tai taitonne juuri niihin asioihin joita hakemassanne työssä tarvitaan. SE tekee teistä erottuvan muihin hakijoihin nähden.

Miettikää nyt itsekin kumpi on uskottavampaa:

"Olen tähän työhön paras."

"Olen tähän työhön hyvä valinta, koska olen tehnyt xxx ja zzz ja yyy." Ja nämä xxx:t pitää olla konkreettisia asioita, ei mitään adjektiivilistauksia!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja haastattelu edessä - taas;27975272:
"Miksi juuri sinut pitäisi valita?" =)

En tiedä on se tuo kysymys vai mikä hiivatti siinä on, että ei tule valituksi. Koitan välillä vaihtaakin syitä, mutta mitä siihen sitten pitäisi niin nasevasti vastat, että se kolahtaa valitsijoihin?
Olen ennekin vastannut näihin samoihin kyselyihin, että en ikimaailmassa palkkaisi ihmistä, joka ei tavallaan itsekään tiedä miksi on työtä hakemassa. Ei kukaan voi vastata sun puolesta, koska olet siellä itsenäi ja sun pitää tulla valituksi itsenäsi, tai muuten et ole siellä kauaan töissä (jos olet ensin kaunistellut vastuaksiasi ja oletkin ihan toisenlainen käytännössä).

Jos sulla ei muuta syytä ole, esim ideologista, niin vastaat sen mikä on. Mä olen saanut oikein hyvän työntekijän sellaisesta, joka kertoi ettei olisi kyllä kuunaan ajatellut tätä alaa mutta pakko saada jotain tryötä että elää. Motivaatiota siis löytyi!
 

Yhteistyössä