Nyt se sitten alkoi!!

Kävin viikonloppuna vaateostoksilla ja kauhukseni huomasin et en löydä mitään vaatteita kun oon niin iso! Housukoko oli 46 ja hameen 48!!! :eek: Niinpä viikkojen vatvomisen jälkeen päätettiin miehen kanssa aloitella laihdutuskuuria yhdessä, ensin ihan kotikonstein, myöhemmin ajattelin mennä Painonvartijoihin. Imetän nimittäin vielä, poika on vasta 2kk eli mitään rajua laihduttamiseta ei voi ajatella, mut kaikki herkut saa jäädä ja vähän koitan pienentää annoskokoja. Sillä luulis lähtevän muutama kilo helposti.

Pahinta oli kun laskin painoindeksin, se oli 34!! Yli 35:n indeksihän tarkoittaa kai mun käsittääkseni jo sairaalloista ylipainoa :eek: :eek: Eli korkee aika ruveta tekemään jotain. Kun vaan selviäis arjesta muksujen kanssa ilman repsahduksia niin eiköhän se siitä.

 
heippa ja tervetuloa joukkoon...ei muuta kun kilopinoon mukaan vaan..iteselläni 0404 syntyny typy joten vielä imetän ja en laihduta sanan oikeessa merkityksessä..mutta liikuntaa oon lisänny ...
niin että hyppää pinoon mukaan ja tsempataan hoikempaan aikaan...
 
Minä taidan ilmoittautua myös porukkaan. Meillä on 4kk vauva ja imetän vielä osittain. Minä olen vain niin mahdottoman kova herkkusuu että aivan hirvittää. Kuitenkin haluan laihduttaa. Toivottavasti tämä antaa minulle lisää sinnikkyyttä päästä ylimääräisistä kiloista.
 
leenukka mukaan vaan... itse oon oikeen herkkusuu myös parast aikaa vetelen suklaa keksejä ja omenatortun jämät jo tuhosin... :ashamed: .. mutta hiukka löytyy itsekuria ja niskasta on pakko ottaa kiinni oikeen kunnolla aina joskus että kehtaa ilmotella painon maanantaina...mukaan kilopinoon vaan...
 
Ilmottaudun minäkin mukaan; mullakin taitaa painoindeksi olla jotain 34 eli iso urakka oisi edessä. :ashamed:
Synnytyksestä nyt nelisen viikkoa mutta imetys ei taaskaan onnistunut niin voin aloittaa laihduttamisen (yrittämisen) tosissani. Oikeastaan aloitin jo viikko sitten yhdessä vanhimmaiseni kanssa, joka perinyt myöskin pyöteyttä ympärilleen eli on samanlainen herkkusuu kuin vanhempansa. B)
Painonvartijoiden ohjeilla olen nyt aloitellut ja painoa tippuikin eka viikon aikana kolmisen kiloa. Ajattelin tilata painonvartijoiden kirjekurssin; on aikaisempia hyviä kokemuksia painonvartijoista, jossa tullut tiputettua mm. 33 kg/9kk. :) Mutta pudottamisen lisäksi mulla on siis toinenkin ongelma et mityen sais pidettyä painonsa alhaalla, kun se nousee aina takas ja hurjaa vauhtia (saavutetuista eduista ei voi luopua, vai miten se olikaan) :whistle:
Nyt ei ainakaan ole tarkoitus hankkiutua raskaaksi joten sen mukana painoa ei tule lisää (raskausaikana paino nussut miltei poikkeuksetta liki 20-30 kg). Nytkin raskausaikana tuli sellaiset 25 kiloa lisää mutta onneksi niistä on jo karissut 13 kiloa.
Tsemppiä kaikille :flower:
 
NiNNiM
painonvartijoista sen verran, että siellä on myös imettäville äideille oma laidutussysteemi. Itse olen nyt kolme viikkoa laihduttanut kirjekurssin avulla ja hyvin menee!
Makeannälkä on välistä ihan valtava, mutta koitan tyydyttää sen hedelmillä ja sillointällöin jotain karkkiakin saan napostella. Vähän säästelen pisteitä viikonlopulle.

tsemiä kaikille laihduttajille ja myös itselleni =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2004 klo 14:02 NiNNiM kirjoitti:
painonvartijoista sen verran, että siellä on myös imettäville äideille oma laidutussysteemi. Itse olen nyt kolme viikkoa laihduttanut kirjekurssin avulla ja hyvin menee!
Makeannälkä on välistä ihan valtava, mutta koitan tyydyttää sen hedelmillä ja sillointällöin jotain karkkiakin saan napostella. Vähän säästelen pisteitä viikonlopulle.

tsemiä kaikille laihduttajille ja myös itselleni =)
Ton imettävien systeemin saa kai aloittaa vasta kun vauva on 4kk, joten pari kuukautta pitää vielä odotella. Mut hyvin menee näinkin: jätin kaikki karkit ja herkut pois ma-aamusta alkaen, muuten en oo kattonu mitä syön eli en oo laskenu pisteitä, JA KILO ON JO HÄVINNYT!! :eek: =) =) Siis kahdessa päivässä. Että ei imettäessä niin hirveesti tartte laihduttaa, pienellä ruokavalion tarkistuksella pääsee jo pitkälle!

 
HAA, mä taidan pompata tähän porukkaan ja! mulla ylipainoa ei ole tai ehkä nimeksi mutta kertyneitä kiloja silti, miehen housuissa kuljen kun ennen raskautta vaatteet ei mahdu enkä uusia osta!!! tytteli siis nyt 2kk ja imetän. luovutin myös maitoa 4vko ja kulutus oli sen mukainen ja lautaskoot ;) ne ei vaan ole unohtuneet ja syön kuin hevonen :ashamed: kaikki suolanen hyvä uppoo ja tietenkin irtokarkit, tosin tänään päätin et nyt riittää ja tein sen kunniaksi kasvissosekeittoo ilman juustoo ja kermaa =) reipas minä!
jos jouluun mennessä mahtuis omiin vaatteisiinsa hyvin :)
 
KIA
Mä lähdin painonvartijoihin jo imetysaikana, itseasiassa 2 viikkoa synnytyksestä. Juttelin neuvolassa ja sain sieltä "luvan" lähteä ryhmään. Vauvan kasvuahan seurataan tosi tiiviisti alusta alkaen, ja jos kasvu on ok, voi mielestäni huoletta käydä ryhmässä. Painonvartijoilla on oma ohjelma imettäville äideille ja se sisältää huomattavasti enemmän pisteitä kuin ei imettävien ohjelma.

Tsemppiä!
 
Yrittävä nainen
Hei Kaikki!
Liityn seuraan. Tosin minulla ei edes ole vauvakiloja vaan ihan seurustelun alkuhuumassa kertyneitä kiloja, noin 20 kg!! Painoindeksi hipoo kans tuolla reilusti 30:n yli.. Nyt olisi vauva haaveissa, mutta yritän pudottaa painoa ennen sitä. Tosin vauvakuume on kavala tauti, ei millaan haluaisi odottaa vaan haluaisin alkaa heti yrittämään. Pillerit olen jo jättänyt pois mutta käytämme toisenlasita ehkäisyä..
 
Täällä kolme lapsen äitee jolla on urakkana ensi pudottaa huimasta ylipainosta 12 kg jouluun mennessä. Olen vaan hirveä herkkusuu \|O
Kerran olen itsekseni pudottanut 35 kg lisäämällä liikuntaa sekä katsomalla mitä suuhuni laitan.

Nyt on lapsistakin jäänyt kiloja liki 20 ja ennestäänkin niitä oli ihan kiitettävästi. Nyt sitten paremman toivon puolesta olen alkanut pitämään itsestäni huolta, kun ei kerran vaatteita enää kunnolla kaupasta löydä :(

Joten voisitteko kertoa millaisella systeemillä te päivitätte kilojanne ja tippuneita kiloja :)

Tsemppiä kaikille painon kanssa kamppaileville.

 
Sohvi-
Mahtuiskos tämäkin äitykkä kilopinoon?
Huomisesta lähtien olis tarkotus alkaa pisteitä laskemaan. Koulun terkkari mulla on jo painon kyttääjänä mutta lisäkannustus ei tekis pahaa. :)
Joten jos vain mahdun joukkoon niin mielelläni tulisin kerran viikossa painotilannettani infoilemaan.
 
hei kaikki jotka ilmottauduitte tähän niin nyt vaan kaikki mukaan tohon kilopinoon ja tsemppaamaan ens kesää varten rantakuntoon :D siellä ilmotellaan joka maanantai aamu painoamme..kääk.. aina yhtä kauheeta kivuta vaaeel.. no mutta kummasti laittaa tsemppii itselle kun on pakko ilmottaa paino.. ainakin mulla on toiminu...ja monella muulla...tervetuloa..
 
Kuinka paljon kiloja sinne synnytysosastolle on teillä jäänyt? Mulla esikoisen LA ensi torstaina ja taitaa olla, että aika mössömaha vielä jää. hui! Tämä kiinteä pallomaha on kyllä paljon esteettisempi.. :D
 
nirzuharmaana
tinni mukaan vaan .. monille myös minulle on tullut ja tulee välillä takapakkia... mutta tämmösessä ilmaisessa ryhmässä se ei haittaa.. ei tuu sakkoviikkoja eikä viikkomaksukaan päätähuimaa ;) ...ADSL jauhaa....juu siis ilman muuta mukaan ryhmässä on hauskempi laihduttaa ja urakka ei ole niin puurtamista kun huomaa että edistyy ja muut edistyvät..
tervetuloa mukaan vaan :flower: ...
 
Mä tulen kans!!!
Painoindeksi on (oottakaa mä lasken :D )APUA! .33.67... :(
Aloitin itseasiassa viikkositten, ja ehkä vajaa kilo on lähteny. Mulla on 3 lasta josta nuorimmainen täyttää kohta vuoden, ja kiloja on jäänyt, ja tullut lisää, eli painan saman verran kun sillon kun olen lähtenyt synnyttämään kaikkia näitä 3.mea! Imetän vieläkin ja olen imettänyt koko ajan niin ettei lisämaitoa ole tarvinnut, mutta kun ruoka on niin hyvää, ja olen niin laiska liikkumaan, niin sileenhän nuita on tullut! Mutta nyt on alkanut terveellisempi elämä, ja nyt en retkahda!!! B)
 
annetta ilmoittautuu mukaan kanssa.

tyttö täyttää lokakuussa vuoden ja monta kertaa oon tän vuoden aikana yrittäny laihduttamista. painoindeksi on 28.8 eli kymmenen kiloo pitäis tiputtaa ainaskin. oon kans törmänny siihen ongelmaan että ei taho vaatteita kaupasta enää löytyä.

käykääpä muuten kattomassa www.tohtori.fi/laihdutusklinikka. siellä on kaikenlaista tietoa laihduttamisesta ja kätevä painon seurantasivu. toimii periaatteessa samalla tavalla kuin painonvartijat, eli sinne ilmoitetaan aloituspaino, pituus, tavoitepaino ja voi laittaa myös tavoiteajan. sinne voi kirjoittaa myös liikunta- ja ruokapäiväkirjaa. ite oon tykänny ja se on ilmanen.
 
Miekin voisin aloitella. Olen kolmen lapsen äiti, joista nuorin on 3 kk seuraavat 1v4kk ja kohta nelivuotias... Kiloja ei tullu raskausaikana, mutta kummasti, ennenkuin tiesin olevani raskaana oli kymmenén kiloa tulla hujahtanna... Mutta arvelin että jos noita makeita jättäs aluks vähemmälle... Painoindeksi tällä hetkellä about 32 :ashamed:
 

Yhteistyössä