Nyt se selkis - mulla on helikobakteeri.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tautinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tautinen"

Vieras
Tämän lisäksi refluksitauti, ehkä.

Toisaalta kamalaa, mutta toisaalta hyvin mahtavaa saada vuosien jälkeen selitys vatsaoireille.

Onko muita helikobakteerista (/refluksista) kärsineitä? Minkälaisia oireita oli ja miten hoito vaikutti?

Mulla vasta testataan helikobakteeria. Tänään vein labraan näytteen. Kauheat vatsakivut tuli yllättäen ja monet muut vaihtoehdot suljettiin pois. jos ei oo heliko niin sit en tiiä mikä. Millaisia vatsaoireita sulla oli? Mulla on ylävatsakipuja, turvotusta ja ähkyn tunnetta.

kertokaapa mikä mulla on?

ylävatsakivut tulee yleensä ruokailujen jälkeen tai jos vatsa on tyhjänä. aivan armoton kouristuksen omainen kipu ylävatsassa jok lähtee vaan litalginilla. ei oo tutkittu sen kummemmin.. aikasemmin oli jatkuvaa kipua mutta söin mahansuojalääkkeitä kuukauden kuurin niin se helpotti.maitotuotteita en voi käyttää. uloste on normaalia. sappi leikattu 2v sitte.

mutta se KIPU, on mahdoton.

Mulle tulee ylävatsakipu syömisen jälkeen. Ja tuntikausia on ähky olo, vaik ei ois syöny juuri mitään. Maitotuotteita en mäkään voi syödä. multa tutkittiin labroissa vaikka mitä, sappi, maksa, munuaiset yms. ja helikoa nyt enite epäillään.

heliko aiheutti sitä etten loppujen lopuksi voinut liikkua julkisilla kulkuvälineillä mihinkään jos en tiennyt siellä olevan vessaa. hirveä kakkoshätä aina kun lähti "liikenteeseen". tosi kovia ja kiusallisia vatsavaivoja.ja vasta yli vuoden jälkeen testattiin lopulta helico ja siihen häätöön loppu vaivat. lääkekuuri oli tosi epämiellyttävä.

Mulla se huomattiin, kun menin lääkäriin yskän takia. Olin kyllä huomannut jotain vatsan turvotusta, mutta en kiinnittänyt siihen erityistä huomiota. Ajattelin sen liittyvän vanhenemiseen. Mieskin sanoi, että kaikilla naisilla alkaa vatsa kasvaa ennemmin tai myöhemmin, vaikka olisi muuten kuinka hoikka.

Mutta sitten vasta tän heliko-epäilyn takia aloin huomaamaan, että vatsa tosiaan alkaa keräämään ilmaa heti ruokailun jälkeen. Söin sen lääkekuurin, josta tuli mulle voimakas allerginen reaktio, jota ei millään meinannut saada talttumaan. Söin kortisoniakin liikaa. Sitten oli nivelet pitkään kipeät.

En tiedä olenko nyt terve, ei ole oireita ainakaan. Pitäisi kai käydä testaamassa...

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
heliko aiheutti sitä etten loppujen lopuksi voinut liikkua julkisilla kulkuvälineillä mihinkään jos en tiennyt siellä olevan vessaa. hirveä kakkoshätä aina kun lähti "liikenteeseen".

Kiitos kokemuksista kaikille, lisää saa laittaa! Mulla sama ongelma kuin ylläolevassa lainauksessa.

Miksi kuuri on epämiellyttävä?

Sitäköhän mullakin sitten on.....maha turvoksissa ja yskää ja maha tosi herkkä kaikelle. Monesti joudun syömään kuurin tätä vatsansuoja lääkettä. Ja tosiaan vessa täytyy olla aina lähettyvillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
heliko aiheutti sitä etten loppujen lopuksi voinut liikkua julkisilla kulkuvälineillä mihinkään jos en tiennyt siellä olevan vessaa. hirveä kakkoshätä aina kun lähti "liikenteeseen".

Kiitos kokemuksista kaikille, lisää saa laittaa! Mulla sama ongelma kuin ylläolevassa lainauksessa.

Miksi kuuri on epämiellyttävä?

Siitä jäi mulla lähinnä paha maku suuhun, ja janotti jatkuvasti. Mutta mitään ripulia mulle ei siitä tullut.

Yhteistyössä