Nyt se on tehty :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Meinaan munasolut luovutettu =)
Eikä vallan vähän munasoluja: olen kuulemma hyvä kana munimaan :laugh:
Itse punktio oli piece of cake. Vain pari pikkuriikkistä nipistystä. Mutta tänä aamuna olo oli kamala, maha oli tosi kipeä, kiitos sunnuntai-iltana otetun irroituspistoksen. Onneksi sitä piti sietää vain parisen tuntia. Nyt on kipulääkitys päällä, se toimii hyvin, alavatsassa on pientä paineen tunnetta kun nousen seisomaan, mutta sekin menee nopsaan ohi.
Palkkioksi sain hitsin hyvän mielen, pullon hajuvettä ja ihan kivan rahasumman :xmas:
Ja syyskuussa sitten sama rumba uudestaan :whistle:
Oikein positiivinen kokemus kaiken kaikkiaan.

Anteeksi kun utelen mutta saako tuleva lapsi jostain tietää sun henkilöllisyyden? Tuli vaan mieleen kun eikö nykyään spermaluovuttajan tiedotkin saa lapsi selville halutessaan kun täyttää 18?

Hatun nosto sulle! Todella hienon teon teit! :flower:

Huonekaveri luovutti tänään jo kolmannen kerran, sille nostan hattua :flower: . En minäkään tätä tähän yhteen kertaan jätä.
Munasoluja saatiin talteen jopa nelisenkymmentä, jos ja kun kuulin oikein :o

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Huonekaveri luovutti tänään jo kolmannen kerran, sille nostan hattua :flower: . En minäkään tätä tähän yhteen kertaan jätä.

Oijoi. Toivottavasti määrä ei korvannut laatua. Olen ymmärtänyt, että optimaalisin lukumäärä on n. 13 kpl.

Kerätäänkö ne luovuttajilta jotenkin "raakana"? Kun mulle on sanottu (hedelmöityshoidoissa ollaan) että ideaali määrä olis 12-15 kpl.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu on kukka:
Anteeksi kun utelen mutta saako tuleva lapsi jostain tietää sun henkilöllisyyden? Tuli vaan mieleen kun eikö nykyään spermaluovuttajan tiedotkin saa lapsi selville halutessaan kun täyttää 18?

Hatun nosto sulle! Todella hienon teon teit! :flower:

Mahdollinen syntyvä lapsi saa halutessaan tietää mun nimen täyttäessään 18 v.
Mutta mun munasolut meni tod.näk. ruotsalaiselle tai norjalaiselle naiselle, enkä tiedä mikä käytäntö siinä maassa on. Muttei sillä asialla ole mulle oikeastaan edes merkitystä.

Missä kävit näissä hoidoissa sis yksityisellä , vai tehdäänkö julkisella puolella näitä luovutusjuttuja. En ole näistä asioista kovin paljoa lukenut mistään mut mielestäni suuren hatun noston arvoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Kerätäänkö ne luovuttajilta jotenkin "raakana"? Kun mulle on sanottu (hedelmöityshoidoissa ollaan) että ideaali määrä olis 12-15 kpl.

Lääkäri sanoi, että mulla kehittyi tosi paljon munasoluja: tällä määrällä olisin kuulemma voinut olla paljonkin kipeämpi. Mutta osa on tottakai "raakoja" ja osa jo "ylikypsiä ", aikaisempi lääkäri (niitä oli kaksi) sanoi että osa jätetään tarkoituksella pieniksi kun ultrasi mua viime torstaina ja totesi että niitä tulee paljon. Eli tuosta kerätystä määrästä hedelmöittyy ehkä puolet tai hieman vähemmän, sen mä saan tietää vasta myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Missä kävit näissä hoidoissa sis yksityisellä , vai tehdäänkö julkisella puolella näitä luovutusjuttuja. En ole näistä asioista kovin paljoa lukenut mistään mut mielestäni suuren hatun noston arvoinen.

Yksityisellä klinikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja niina:
paljonko tuosta maksetaan ? :0

Vitosella alkava summa lukee mun verokortissa. Muodostuu itse palkkiosta, sekä kulukorvauksista että ansionmenetyksistä. Mun (kotiäidin) ansionmenetyksien suuruuteen vaikuttaa ilmeisesti lapsiluku, tai ainakin sihteeri (tai mikälie) kysyi että montako lasta mulla olikaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:
Kysymysten aika:
Paljonko tuli lääkkeille hintaa?
Korvataanko sulle myös matkakulut?

Mä maksoin lääkkeistä nolla euroa, sain klinikalta jopa särkylääkkeet kotiin mukaan. Matkakulut ja ansionmenetys korvataan myös.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
paljonko tosta hommasta saa rahaa noin suurin piirtein ja tuleeko siitä itelle kuluja?

Jos on töissä, niin tulee muutamia poissaoloja (lääkärikäynnit, ultrat, psykologin haastattelu yms jotka tosin voi olla myös illalla), sairaslomaa saa (lääkäri kirjoittaa todistuksen) jos on töissä, mä en sellaista tarvitse kun en ole töissä. Matkat klinikalle (laskin, että kävin siellä yhteensä 8 kertaa) tietysti maksaa, mutta ne korvataan.

Toi on tosi hienoa, kun ihminen viitsii lähtee mukaan tuollaiseen. Se on kuitenkin aika pientä siihen verrattuna, mitä se toinen osapuoli (vastaanottaja) on käynyt ja käy läpi! Nostan hattua!

Itsekin aion myöhemmin kysyä oman paikkakunnan mahdollisuuksista luovuttaa, kunhan tämä toinen lapsi syntyy!

Alkuperäinen kirjoittaja Monta nollaa:
no kuinka monta nollaa siin viitosen perässä on?

Kaksi :D, ei sentään sen enempää. Mua kyllä tavallaan hävettää se, että tästä saa rahaa. Mutta onhan tästä vaivaakin, joten on kai ihan luonnollista että saa vaivannäöstään palkkaa...

Kauanko sä jouduit pistelemään piikkejä tohon luovutukseen?

Kyllä mä ihmettelen, jos et oo kovin kipee, eikä oo ollu mitään hyperiä. Taidat olla aika sissi. Kun minimi koko/munasolu on 18 mm ja jos on puoletkit ollu ton kokosia ni on siinä maha ollu täysi pallo.

Yhteistyössä