Nyt rupes tekeen miele sienikastiketta :P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Verenpisara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Verenpisara

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 713
0
36
Jauhelihapihvin ja keitettyjen pottujen ja puolukkahillon kera :p

Oikein vesi kielellä kuin ajattelee, vaan pitäis sit kaupassa käydä ja sienetkin ottaa likoomaan. Ja jääkaapissa ois vielä makkarakeittoakin :/

Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
meillä oli viikonloppuna muusia, mureketta ja kanttarellikastiketta :) kanttarelleja oli tosi paljon, miehen kanssa 3h rämmittiin metsässä :D (mä poimin sieniä,mies varmisti etten eksy) :D :D

Minäkin söin tässä alkuviikosta paistettuja kanttarellejä sipulin ja kerman kera :p Äiti ja isä oli syöny niitä jo niin paljon niin minä sain ne kun olin viikonloppuna käymässä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
meillä oli viikonloppuna muusia, mureketta ja kanttarellikastiketta :) kanttarelleja oli tosi paljon, miehen kanssa 3h rämmittiin metsässä :D (mä poimin sieniä,mies varmisti etten eksy) :D :D

Minäkin söin tässä alkuviikosta paistettuja kanttarellejä sipulin ja kerman kera :p Äiti ja isä oli syöny niitä jo niin paljon niin minä sain ne kun olin viikonloppuna käymässä =)

ne on niiiiiiiiiin hyviä :p :p :p :p :p :p :p :p :p

Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:

ne on niiiiiiiiiin hyviä :p :p :p :p :p :p :p :p :p

Pitää munkin ängätä tähän pinoon kehuskelemaan, että mä herkuttelin toissa päivänä ihan omin kätösin keräämiäni kanttarelleja, ihanaa kermasipulikanttarellikastiketta! nam!

saiskohan viikonloppuna sen verran taas itestään irti et lähtis dallaamaan metsiä.. mä oon vaan niin onneton suunnistaja et kun kerran pyllistän sienien kimppuun niin eksyksissä ollaan :D

Joo minäkin oon aika onneton suunnistaja, silläpä koluan äitin kaa sienimetällä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Mä oon niin onneton noitten sienien kanssa,et en viitti lähtee kerää ku vääriä pomisin kuitenki :laugh: mut anoppi tekee usein ihanaa sienikastiketta :p

kannattaa opetella 1-2 sientä per vuosi :) kanttarellista on helppo aloittaa ;) sit vaikka syksyllä suppilovahverot.. molemmat tehään ruuaksi samanlailla, paistetaan, sipulia ja ruokakermaa :p

Yhteistyössä