nyt riitti -aion ilmianataa

"ystäväni",joka siis nostaa kaikki mahdolliset sosiaalietuudet.on virallisesti yksinhuoltaja kahden alle koulu ikäsen lapsen(miehen kirjat äidillä-vaikka käytännössä asuu perheensä kanssa)."ystävä" nostaa kaikki etuudet yh-korotuksella,saa vuokratuet, ja sossuta rahaa menoihin.itse kituuttelen ...ja kaipa minua "kateus pisti silmään" tai sitten ihan viha koska he käyttävät verorahojamme väärin.

olen miettinyt jo pari vuotta kuinka voisin ilmiantaa heidät.en ole saanut aikaiseksi.pelkään että hän saa tietää,että minä olin ilmianataja. kuinka toimitaan?voiko olla nimetön? soitanko sekä kelaan (kotihoidontuki tulee sieltä) ja lkaupungin sossiin?mistä voin varmistua ettei hlöllisyyteni paljastu?
 
Eikö tollanen polttaminen ole vähän halpamaista. Teki se väärin tai ei onko se sun asia sitä käryttää. Ja jos on vielä kaveri. No jokainen taaplaa tyylillään, niin sinä sekä hän. Onko sulla sitten hyvä mieli, kun oot järjestänyt tän ystäväs tosi kuseen.
 
Itse päätät, miten toimit. Itse en ehkä niin tekisi, mutta toisaalta turha sinun on huonoa omaatuntoa kantaa, koska hehän väärin toimivat, et sinä. ja aikuisina toivottavasti sen myös ymmärtävät itse vastuullisina kantaa. Tosin voihan olla, että mietintämyssyt suhteessa menossa eikä asuinpaikka oikein selkeä. Mikäli teet ilmoituksen, koska toimivat väärin -on ok. mut mikäli siksi että olet tuista itse kateellinen, on mielestäni syy väärä. Joka tapauksessa - päätä itse.
 
Joo, sanotaanko näin... eka valitellaan että turhat ihmiset saa sossulta kaikki etuudet jne.. vaikka pärjäisivät omin avuin eli annetaan olla vaan ja valitetaan selän takana! Mene vain ilmiantamaan, roisto mikä roisto, se on toiselta pois!!
 
markki80
no ei kai oo sun asia miten toiset taplaa ,täällä sais ruveta puolet kansasta käräyttämään..usko pois toi on tosi yleistä. ehkä kannattais vaan keskittyä omaan elämiseen..eikä millään pahalla ;)
 
pelkäätkös
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 15:18 vieras kirjoitti:
Voi kuule tuomosia on ja paljon.
Ei paljoa vaikuta sinun elämään jos yhden käräytät,ehkä enintään ystävyys menee.

Saanko udella että missä päin suomea tämä ystäväsi asuu?
että ap tarkoittaa juuri SINUA? :whistle:
 
jep
Kyllä huomaa että te jotka puolustelette tollasta toimintaa ja hyökkäätte AP:n kimppuun niin taidatte olla samanlaisia roistoja itekkin :headwall:
ei muutaku kelalle vaan ilmotus että tarkistuttaa asian ja sama sinne sossuun. kyllä tälläset asiat(vihjeet saa antaa nimettömänä! kannatan ehdottomasti että ilmiannat ystäväsi koska tuo on väärää toimintaa. moni jää kiinni ennemmin tai myöhemmin =) jotkut pirulaiset ne kyllä pääsee kuin koira veräjästä ja ovat just tollasia sossupummeja :kieh:

menkää töihin/hankkikaa itse rahanne!! minä ainaki käräytän kaikki tollaset mitä satun tietämään! ja ei se oo kun vihje,ei se meidän tahdosta kukaan kiinni jää vaan kyllä ne kela ja sossu sitte tekee lopulliset arvioinnit ja päätökset oikeasta ja väärästä ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 18:42 pelkäätkös kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 15:18 vieras kirjoitti:
Voi kuule tuomosia on ja paljon.
Ei paljoa vaikuta sinun elämään jos yhden käräytät,ehkä enintään ystävyys menee.

Saanko udella että missä päin suomea tämä ystäväsi asuu?
että ap tarkoittaa juuri SINUA? :whistle:
En vaan kuulostaa juuri minun ystävälleni,mutta tuskin sama kyseessä koska näitä tosiaan on paljon.Itse olen naimisissa ja asun samassa asunossa mieheni kanssa.Mutta tämä minun ystäväni jolle on tulossa muutos tuohon niin he eivät ole sossusta käyneet vaan on nostanut asumistukea ja isä maksanu elatusavustusta ihan omasta pussista vaikka asunut käytännöllisesti samassa asunossa mutta kirjoilla muualla.

Tämä on toki väärin ja rikollista,mutta tässä maassa on paljon pahempaakin,tässä lapset saavat vähän paremmat elinolosuhteet kuin oikeasti saisivat.
 
mitä se ilmianto auttaa?? en oo kuullut ennen että kelan tädit menis jonkun kaappeja kaivelemaan, että "onkos täällä miehen pyykkejä..."

Itse hyväksyn tuollaisen, jos miehellä on esim. pieni palkka. Pitäisköhän itsekin kokeilla :D <br><br>
 
sanotaan vielä että akselilla itäkeskus-herttoniemi.

tiedän että tälläisia tapauksia paljon,mutta tämä onkin ainoa joka mun lähellä.jos ois enemmän mun lähellä,olisi enemmän käräyteltävää-ja säästettäs nekin veromarkat muualle.

ihan kuin te lähes kaikki vastaajat olisitte myös samanlaisia "yhteiskunta pummeja" kun niin pidätte minun ilmianto-toimintaani vääränä. enhän minä mitään väärää tee vaan minä korjaan vääryyden.

ottakaa vastuu lastenteosta ennen synnytystä.jos teillä ei ole varaa hoitaa lapsianne älkää niitä tehkö-saatikka eläkö valheessa ja nostelko valheellisin perustein tukia. tälläiset vanhemmat ovat esimerkillisä omille lapsille...???
 
Omantunnon kysymys! Entisen naapurini tuttavat olivat kärähtäneet juuri tästä samaisesta systeemistä mistä suunnittele ilmoittavasi. Valtio perii kuulema 16 % korolla kaikki tuet takasin. En tiedä kauanko ovat maksaneet mutta kuulema vielä kauan maksaavat takasin. Ei ole halpa lystiä kun kärähtää.
Ollaan miehen kanssa, ihan "leikkimielellä", laskettu että meillä olis paljon enemmän rahaa jos olisin yksinhuoltaja ja mies ois kirjoilla muualla.... Mutta mun omatunto soimais niin paljon että varmaan käräyttäisin itseni. Ja alkasin epäillä jokaista siitä että joku mut käräyttäs
 
Greippi
Minä olen sitä mieltä, että anna palaa vaan.

Ihme asenne teillä muilla. Kaipa sitten itse olette yhteiskunnan elättejä, kun se "ei ole teiltää pois". Me muut maksamme veroja, ja se on tasan meiltä pois, jos joku hakee yhteiskunnalta enemmän kuin tarvitsee tai mihin on oikeutettu (oikeasti tukea tarvitsevat ovat tottakai asia erikseen).
 
Yhteiskunnassa pelataan sääntöjen mukaan. Kyllä musta nimenomaan on oikeus antaa ilmi tuommoinen hyväksikäyttö. Itse olen yh ja ihmetyttää kun moni ajattelee että näin saa kaikenmaailman tukia. Me ainakin eletään mun pienellä palkalla, ainoat tuet on elatustuki mieheltä (129) ja lapsilisän yh-korotus n. 40 e.
 
markki80
tuolla yksi käytti nimeä sosiaali-pummit,just,eipä se varmaan sitä tarkota että vaikka noita etuja nosteleekin niin on oikee pummi..sehän on varmaan katottu lapsenkin parhaaksi että jää enemmän käyttörahaa myös lapsen tarpeisiin kuukaudessa,ei se kivaa ole elää "vedellä ja näkkileivällä" jos rahat ei oikeasti todellakaan riitä.

itse en ainakaan pistäisi nokkaani muiden asioihin,enkä varsinkaan "ystävääni"käräyttäisi ja menettäisi samalla sitä ystävyyttä.ei taida ap:lla olla kyseessä tosi ystävä..hm..eläköön kukin miten elää.ei täällä varmasti kaikki kuitenkaan niitä puhtaita pulmusia itsekään ole. :/
 
Greippi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 12:10 markki80 kirjoitti:
tuolla yksi käytti nimeä sosiaali-pummit,just,eipä se varmaan sitä tarkota että vaikka noita etuja nosteleekin niin on oikee pummi..sehän on varmaan katottu lapsenkin parhaaksi että jää enemmän käyttörahaa myös lapsen tarpeisiin kuukaudessa,ei se kivaa ole elää "vedellä ja näkkileivällä" jos rahat ei oikeasti todellakaan riitä.
Pitäisiköhän niiden lasten tekemistä miettiä oikein tosissaan, jos ei niitä ole varaa elättää ilman huijaamista?

Onhan tosi hienoa, jos rahaa jää enemmän LAPSEN tarpeisiin, ja ettei vaikka omaan tupakkaan ja viinaan tms. Mitkä ne lapsen todelliset tarpeet sitten todellisuudessa ovat, esim. karkit, viikkorahat tms. vai sitten ihan oikea tavallinen ruoka ja maito plus muut välttämättömät...Tällä tarkoitan sitä, ettei yhteiskunnan tuella ole tarkoitus elää muuta kuin niin, että välttämättömät saa maksettua. Kovinkaan mielelläni en kenenkään lapsen karkkeja, merkkivaatteita tms. maksa, ruuat ja juomat kyllä mielelläni.
 
markki80
Greipille: joo eihän niitä lapsia kannata tehdä jollei ole varaa niitä elättää,mutta jollekkin voi raha tilanne yllättävästi muuttua,eikä ole yhtään osannut odottaa tilannetta. tuskin nyt hirveen moni niitä rahoja viinaan ja tupakkaan laittaa,tosin voi niitäkin olla..,mutta ei varmaan hirveen usein kuitenkaan niistäkään rahoista nyt paljon välttämättä tuhlattavaksi jää,ainakaan itselleen.. :whistle:
 
No, mulle tuli vaan mieleen, että oletkos itse sen puhtaampi pulmunen jos seläntakana ilmiannat ja edelleen jatkat "ystävyyttä".

En itsekkään pidä siitä että yhteiskunnan varoja hyväksikäytetään, mutta en kyllä ystävääni selkäänkään puukottaisi, jos en pystyisi omalla nimellä toimimaan niin sitten en tekisi mitään.
 
Minua kanssa raivostuttaa nämä väärinkäyttäjät. Ystävä piirissäni on ollut monia jotka ovat hammasta purren menneet sossuun pyytämään tukea ja sitä ei ole tullut vaikka tuloja ei ole tiedossa kahteen kuukauteen. Sitten toiset saa tukia sormia napsauttamalla, vaikkei olisikaan oikeaa tarvetta
 

Yhteistyössä