nyt riitti -aion ilmianataa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 14:46 miisa kirjoitti:
vaan omista asioista?just tollasta en tajua?maailma on menny just tohon-pitäkää vaan huoli omista asioista-älkää välittäkö jos naapurin mies lyö muijaans-älkää välittäkö jos naapurissa pienet lapset itkee yömyöhään kun vanhemmat ryyppää-älkää välittäkö jos naapurin perhe nostaa kaikki veroraha-tuet-älkää välittäkö mistää paitsi omista asioista!tota asennetta en tajua! teidänlaisten ajattelijoiden takia maailman lapsien maailman/elämänkuva vääristyy-ette ymmärrä että asioilla on OIKEA JA VÄÄRÄ-PUOLI. ja minä haluan että asiat tehdään oikein-siis niin kuin meidän yhteiskunnassa,lakien ym. sääntöjen mukaan tulee elää!!
ihan tätä en tarkottanut.
Itse tahdon myös hoitaa asiat oikein,mutta jos joku ystäväni esim.vuoden ajan saisi tukia enemmän kuin minä,en siitä hernettä nenään vetäisi.
ystävää en käräyttäisi,ellei kyse olisi jostain vakavammasta!!!!!
 
miisa
toimia eri "normien" mukaan sen mukaan ovatko ystäviäsi vai ei?eli ystävällesi olisi sallittua nostaa tukiaisia ilman oikeutta?mutta joku joka ei ole ystäväsi ei saisi nostaa?tätäkö tarkoitit?juuri tätä en tajua! sehän on sama kun opetat lapsellesi että varastaa voi jos ei jää kiinni-tai itse poltat ja selität kakarallesi ettei tupakoida kannata...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 16:09 miisa kirjoitti:
toimia eri "normien" mukaan sen mukaan ovatko ystäviäsi vai ei?eli ystävällesi olisi sallittua nostaa tukiaisia ilman oikeutta?mutta joku joka ei ole ystäväsi ei saisi nostaa?tätäkö tarkoitit?juuri tätä en tajua! sehän on sama kun opetat lapsellesi että varastaa voi jos ei jää kiinni-tai itse poltat ja selität kakarallesi ettei tupakoida kannata...
En minäkään kyllä ystävääni tällaisesta käräyttäisi!!
:eek:
 
Siis mitä teille oikein ystävyys merkitsee.. toivon todella että en koskaan tutustu moiseen ihmiseen joka on tosiaan OLEVINAAN YSTÄVÄ.... olis hirveetä... mä ainaki luotan mun pariin todella ystävä ystävään!! toivon sydämmeni pohjasta että sinun ystäväsi saa tietää sinusta ja ajatusmailmastasi!
 
Ensinnäkin, jos minä käyttäisin väärin tukimuotoja omaksi edukseni, en kertoisi siitä kenellekään. En minkäänlaiselle hyvälle ystävälle tai edes omille vanhemmilleni. Rikoshan siinä tapahtuu, joten on typerää kertoa siitä kenellekään, koska silloin kiinni jäämisen pelko on aina olemassa, oli kyse miten hyvästä ystävästä tahansa. Tilanteet ja asiat saattavat muuttua vuosien mittaan.

En hyväksy väärinkäyttäjiä ja ap:na ilmoittaisin väärinkäyttäjästä eteenpäin. Ja väärinkäytöstä tässä ketjussa puolustelevat harrastavat mitä ilmeisemmin itsekin samaa toimintaa, muuten puolustelua ei voi selittää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 14:20 mariah kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 13:32 Vieras kirjoitti:
Niinpä joo, mutta kun mun arvomaailmassa kaverin vasikointi on pahempi juttu, kun yhteiskunnan huijaaminen. Vai haluaisitteko itellenne tollasen kaverin.
Samaa mieltä!
- Kummatkin ovat itse ilmoittaneet olevansa valmiit pettämään muita-
SIIS KYSYN SAMAA HALUAISITKO ITSELLESI TUOLLAISEN KAVERIN?
-ja mikäli oikein toimii pitäisi vielä tuntea pahaa mieltä? En itsekään het ollut tähän valmis mut, ku pokkaa riittää syyllisilläkin, ni miksi me syyttömät hävettäis????
 
Mä en ainakaan edes kelpuuttais mun kaveripiiriin tyyppejä, jotka käyttäis etuuksia törkeesti väärin. Ja ihan taatusti käräytän joka jepen, josta vähääkään kuulen epäilyjä. Käräytän täysin hyvillä mielin. Ne jotka etuuksia väärin käyttää ei taida tajuta, että pohjustavat sillä toiminnallaan tietä ulos "hyvinvointivaltiomallista". Kohtapa ei ole sitten mitään tukia jaettavana yhtään kelleen kun järjestelmä romahtaa. Johan te näätte ettei esim terveydenhuolto ole enää entisensä ja monessa muussakin on pakko lähteä muunlaiselle linjalle kun valtio ei pysty enää ylläpitämään vanhoja järjestelmiä. Suomi on sikäli #&%?$!* maa kun täällä luusereita käsitellään silkkihansikkain. Tiukempi linja olis paikallaan monessa suhteessa, vaikken missään nimessä kannata sitä, etteikö tukia annettaisi tosi tarpeessa oleville. Itse en tukia tarvi, suon niitä hyvillä mieloin vain tosi tarpeessa oleville.
 
Kyllä on tämä aihe saanut "riidan" aikaseks :LOL: tässäpä nähdään miten epärehellistä porukkaa nykyajan ihmiset ovat :'(
Todella typerää puolustella rikollista toimintaa,oli kyseessä sitten kaveri tai joku muu läheinen! mut siinä nähään et rikollisuus on nykypäivää ja sitä voi puolustella kaikella lailla!! säälittävää!!

toivottavasti tollaset loiset jää kiinni jossain vaiheessa ja kyllä se kela perii rahat takaisin!! :LOL:

ei minkäänlaista omatuntoakaan enää ihmisillä ole!
 
Eikö ystävyys ole myös sitä että ohjataan ja neuvotaan ystäviä. Ihmiset ovat liian hienovaraisia toisten elämää kohtaan, eivät uskalla, tai halua puuttua.. sit on näitä kaikenmaailman ylilyöntejä, joita sattuu kun ihmiset tuntevat ettei kukaan välitä. Itse eivät osaa välttämättä valita tai päätttää ja sit muutkaan eivät sano mitään.. kyllä kannattaa ottaa kantaa jos huomaa et toimitaan väärin. Kai oikea ja väärä on vaan monilla niin hämärän peitossa!

Jos minä toimisin niin, että käyttäisin väärin etuuksia. Olisin niin epärehellinen. Toivoisin ystävieni valaisevan minua et se ei ole oikeen ketään kohtaan. Ja lisäksi uskon et ne rahat jotka epärehellisesti joutuu perheelleen hankkimaan, saa kyllä jossain vaiheessa palauttaaa korkojen kanssa. Rehellinen, vaikka niin niukkakin työ tuo suuremman siunauksen. jos en ymmärtäis lopettaa väärien rahojen nostoa, ymmärtäisin ihan hyvin et mut voi käräyttää. Jos ystävän sen takia minä hylkään, ei se ole ystäväni vika. Minunhan mokani se on. Ystäväni on rehellinen silloin ja toimii myös muissa tilanteissa niin. Hänhän on vasta luottamuksen arvoinen. Hänen laistaan saa etsiä tänäpäivänä. Hän haluaa sinun parastaan. Ajatella että jonain päivänä tosiaan maksat monien vuosien väärin nostettuja rahoja korkojen kansssa takaisin, vain sen takia et kukaan ei nuhdellut vääryydestäsi, eikä ystäväsikään puuttuneet millään tapaa vaikka tiesivät toimistasi.. Silloin sanoisin ystävilleni, jokainen saa laskun korkojen kans ja sanoisin et miksi ette käskeneet mun lopettaa näiden väärien rahojen nostamista...

Eli vähintä mitä voit ystävillesi tehdä on sanoa tästä väärästä toiminnasta. Kysy häneltä et ymmärtääkö hän et kiinnijäädessään hän joutuu maksamaan kaiken takaisin.. Korosta et olet ystävä ja haluat hänen parastaan.

Lisäksi mainittakoon että oikesti en usko siihen et monet ovat niin köyhiä kuin antavat ymmärtää. Mihin ne vähät rahat menevät? Meillä uus talo velkoineen ja suurine lyhennyksineen, 4 alle kouluikäistä, minä minimiäitiysrahalla, isä normaalituloisessa työssä, eikä nähdä nälkää. Moni meiltäkin on kysellyt et miten pärjätään ja et onko tiukkaa rahasta, mut ei meidän mielestä. hyvin ollaan pärjätty, ihan rehellisin keinoin.Se on vaan asenne kysymys. Suositaanko kotiruokaa, entä kierrätys, kirpputorit, entä harrastukset, matkat, kauneudenhoito... Moneen asiaan saa uppoamaan rahaa jos ei jaksa/ viitsi. Jos niin heikko on tilanne et oikeesti on pulaa, saa suomessa kaiken. Asunto järjestyy, ruokaa saa ja vaatteet järjestyy. Epärehellinen ei tarvitse koskaan olla. Eikä siihen ole oikeutta missään elämäntilanteessa.
 

Yhteistyössä