Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
mun äitipuoleen suhtauduttiin karsastaen ja tyrkytettiin kokoajan jotain tietoa kehitysvammoista. Samoin sitä melkeen pakotettiin lisätutkimuksiin, joihin se meni sitten viimein, ja tulos oli puhdas, ja synnärillä vasta selvis sit kun synty että down. Joten ei ne kaikki jää kyllä seuloissakaan kiinni. Että sekin kandee kyllä ajatella. Katsoiko ne muut rakenteet? Jos katsoivat eivätkä nähneet mitään niin en ois kauheen huolissaan.
Entäs näkyikö nenäluu?
Ei ollut puhetta nenäluusta. Mutta sanoi että muuten vaikuttaa täysin normaalilta ja vilkkaalta sikiöltä. Sanoi että kaikki se mitä voidaan tässä vaiheessa nähdä ja todeta normaaliksi on normaalia. Ainoastaan tuo turvotus oli "erikoista".
ois se sanonut sit varmaan jos ei ois näkynyt.. kun sitä ei aina downeilta löydy tossa vaiheessa.. enkä muuten oo varma näkyykö se sit rakenneultrassakaan.. Mutta jos asia sua vaivaa, niin mä menisin, mutta jos voit ottaa rennosti ja tyynesti loppuraskauden ja olla miettimättä asiaa niin en menis.
Ihan oman pään mukaan.. Ei sitä kukaan muu voi tietää kuin sinä itse.
Mä itse miettisin asiaa taukoomatta, jonka vuoksi menisin. Mä olen jotenkin ymmärtänyt että suurempi riski on kuitenkin että jos lapsi on kehitysvammainen tai isosti sairas, että sit tulee se keskenmeno, mutta mä olen ymmärtänyt että on todella harvinaista että tuossa punktiossa kuitenkaan mitään keskenmenoja tulee.
Toki mukaan mahtuu niitäkin, muutenhan tuo olisi turvallinen tutkimus.
Et siis saanut uutta ultra aikaa? meinaan että vielähän tuon turvotuksen kerkeis uudelleen mittaamaan.