Nyt palstalaiset HELP ME !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeassa tilanteessa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikeassa tilanteessa.

Vieras
Kertokaa rehellinen mielipide, mä en osaa päättää ja mies ei sano juuta eikä jaata, sanoo vain että minä saan päättää !

Olen alle 25v ( eli tavallaan vielä elämä edessä ja aikaa ). Mies valmistuu jouluna koulusta ja käy siinä samalla töissä, työsuhde päättyy joulukuun lopussa ja ei ole tietoa saako jatkaa töitään vai ei. Itse olen myös koulussa ja tarkoitus valmistua toukokuussa 2011, olen jo kerran keskeyttänyt koulun raskauden takia, ja näin ollen haluaisin päästä sen loppuun. Meillä ennestään jo yksi 2v lapsi.
Tosiaan ehkäisystä huolimatta plussasin hetki sitten ja olen nyt n. rv6
en tiedä yhtään mitä tehdä, pidänkö lapsen vai pitäisikö tehdä raskauden keskeytys = abortti. Tähän saakka oon ollut aina abortteja vastaan, mutta nyt oon miettinyt sitäkin vaihtoehtoa.
Kertokaa rehellisiä mielipiteitä !!

Eihän kukaan voi tehdä päätöstä sun puolesta. Itse tosin lapsen pitäisin, varsinkin kun omasta työllistymisestä ei ole varmuutta. Siinä on aikaa etsiä töitä tai aloitella omaa bisnestä....

Onko sulla ens keväänä vielä paljon koulua, jos kerran jo toukokuussa valmistuisit? Pystyisitkö käymään esim. noilla viimeisillä luennoilla vauvan kanssa? (itsellä ei vielä omaa lasta niin en tiedä miten hankalaa se olisi), voisitko jutella opettajiesi kanssa, että tekisit etukäteen noita koulujuttuja, jotta voisit valmistua esim. maaliskuun alussa?

Mimmoinen koulu sulla on / mitä opiskelet?

Mulla on kavereita, jotka ovat onnistuneet saamaan koulun päätökseen raskaudesta ja vauvasta huolimatta. Jos opintoja pystyy tekemään mahdollisimman paljon ennen vauvan syntymää. Ja sitten viimeiset asiat tenttii synnytyksen jälkeen.

Mutta jos koulusi on kovin koulumuotoinen, tuo ei tietysti onnistu, tai jos lapsi onkin hankalampi tapaus.

Usko että kaikki järjestyy, varmasti! Töitä tai ei, lapsi saa hyvän kodin! Itse sain ihanan lapsen juuri maaliskuussa, jonka äiti en uskonut kykeneväni olemaan, nyt pieni ihme on saanut koko sydämen.

Alkuperäinen kirjoittaja äh:
Eihän kukaan voi tehdä päätöstä sun puolesta. Itse tosin lapsen pitäisin, varsinkin kun omasta työllistymisestä ei ole varmuutta. Siinä on aikaa etsiä töitä tai aloitella omaa bisnestä....

Itse pitäisin lapsen.... Sinun ja miehesi päätöshän se on.. Mikä raja se on Suomessa, kun saa vielä tehdä abortin?? Joku 12 vai?? Voimia ja koita jaksella, miten sitten päätättekin.. . T: viiden lapsen äiti, kuudetta kertaa raskaana.. ;)

no koko toukokuu olisi ainakin näillänäkyvin pelkkää työharjoittelua jonka LUULIS saavan tentityks esim syksyllä tai nyt kun olen kesän töissä ( omaa alaa ), eniten pelottaa näytöt jotka on tammi-maaliskuun vaihteella et mitenkähän ne saisin tehtyä.

Ja siis en minä tietenkään tämän keskustelun perusteella tee ratkaisua, koitan saada vaan muita mielipiteitä ym..

Alkuperäinen kirjoittaja Bio:
En abortoisi tuollaisesta syystä. Sulla kuitenkin on (vai onko?) vakaa parisuhde, ja mies tukena ja turvana. Sua voi ruveta myöhemmin kaduttamaan.

joo on ! :) miestä huolettaa eniten miten pärjätään, jos hän ei saa töitä mistään ?! :/

älä tee aborttia tuosta syystä, aina jotenki pärjää eikä ne laihat vuodet kestä loppuelämää, jos niitä lainkaan on. miettisit loppuelämäsi sitä menetettyä lasta, ja mitä jos et tule enää raskaaksi vaiikka haluaisit? tai jos tulet raskaaksi, mietit kuitenkin sitä abortoitua. monella menny mielenterveys abortin takia, pidä se ihme, se on lahja :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En abortoisi tuollaisesta syystä. Sulla kuitenkin on (vai onko?) vakaa parisuhde, ja mies tukena ja turvana. Sua voi ruveta myöhemmin kaduttamaan.

joo on ! :) miestä huolettaa eniten miten pärjätään, jos hän ei saa töitä mistään ?! :/

Kyllä sitä parjää kun lapset on pieniä, vauva syö ekat kuukaudet rintamaitoa ja kirpparilta saa halpoja vaatteita jos esikoiselta ei ole jäänyt ja sitten onkin monta vuotta aikaa saada se työpaikka ennenkuin lapset alkaa tarvia harrastus tms. rahaa..
Mekin tehtiin toinen vauva eikä miehellä ollut tietoa työpaikasta.. töitä kuiten on riittänyt kun aktiivisesti haki.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jos ja jos, sitähän se elämä on josasin varassa

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Mimmoinen koulu sulla on / mitä opiskelet?

Mulla on kavereita, jotka ovat onnistuneet saamaan koulun päätökseen raskaudesta ja vauvasta huolimatta. Jos opintoja pystyy tekemään mahdollisimman paljon ennen vauvan syntymää. Ja sitten viimeiset asiat tenttii synnytyksen jälkeen.

Mutta jos koulusi on kovin koulumuotoinen, tuo ei tietysti onnistu, tai jos lapsi onkin hankalampi tapaus.

Niin, ja ajatella että jotkut saavat noissa puitteissa kaiken pyörimään vielä yksinhuoltajana

En kannata abortoimista tuossa tilanteessa, riistäisitte oikeuden esikoiseltanne pikkuveljeen/siskoon samalla, kuin tälle tulevalle lapselle oikeuden elämään. Anteeksi, mutta en käsitä, että edes harkitset aborttia yhtenä vaihtoehtona. Jos päätät pitää lapsen ja hän syntyy, miten voit antaa itsellesi anteeksi, että edes harkitsit raskauden keskeytystä...Hui kauheeta, puistattaa koko ajatus. Nää on näitä tilanteita, että jos ei oikeesti halua lasta, niin onko siitä ehkäisystä huolehtiminen niin vaikeaa...Varmaan on, kun näin hepposin perutein miettii edes aborttia, ei tunnu järki kaus kantavan. Anteeksi vaan, mutta en vaan voi antaa ymärrystä tähän, en edes sille, että se on vain harkinnan alla vasta.