Nyt pääsi itku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piparminttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Sanoko tässä kukaan huutavansa ja tappelevansa tästä asiasta lasten kuullen! :xmas:

Miun mielestä on ihan normaalia, että aikuiset ihmiset haluavat joskus juhlia juhlapyhinä ilman niitä lapsia. Eikä se tee niistä ihmisistä millään tavalla huonompia vanhempia!!!

Luuletko tosiaan, että lapset eivät mitään tajua? Toivottavasti vielä eivät (en tiedä onko tässä ketjussa tullut esiin minkä ikäisistä kyse), mutta kyllä liian moni vanhempi luulee että lapsi ei kuule tai mitään ymmärrä. Jos äitipuolen asenne on tuo, että "taas nuo tulee meille, taas ne pilaa meidän vapun ja juhannuksen ja joulun", niin ihme on jos eivät tajua. Minusta on todella surullista että ihmiset tekee lapsia, jotta voivat sitten eron sattuessa tapella siitä kumpi suostuu niitä lapsia milloinkin pitämään :o On toki normaalia, että aikuiset haluavat joskus tehdä omiaankin, mutta eiköhän sitä voi juhlia muulloinkin kun vappuna ja juhannuksena? On kai lapsilla isovanhempia, kummeja tms olemassa? Hirveältä tuntuu vaan se, että pitää tapella siitä, ettei kumpikaan lasten vanhemmista halua olla lastensa kanssa (tai eihän tässä ole tullut ilmi haluaako isä). Itse haluan olla lasteni kanssa jokaisen joulun ja vapun ja juhannuksen, tulee vielä niitäkin pyhiä kun lapset eivät enää halua olla minun kanssani ;) Ehkä olen tosiaan onnekas, kun en ole joutunut koskaan kokemaan, että minusta tapeltaisiin siksi ettei kumpikaan halua minua pitää. Todella epäkypsää vanhemmuutta. Uusperheen "äidin" rooli on vaikea, sen ymmärtää jokainen, mutta se pitää ymmärtää miettiä etukäteen, olemassa olevista lapsista kun ei eroon pääse.

Fksut vanhemmat kyllä joustaisivat puoleen ja toiseen, kiusanteolta tuo minusta vaikuttaa, vaikka kuinka voi sen sopimuksen taakse vetäytyä, etenkin jos toiselta puolelta on vastaavasti toiveita otettu huomioon.

Kaiken kaikkiaan taidan ymmärtää ongelman, jos tosiaan äiti itse ei ota matkoille mukaan esim. Vähän samantyyppistä tohua mun ex-miehellä ollut. En nyt pahasti koskaan hermostunut, kun luonteensa ehkä vähän jähmeä vaan. Onneksi yhteiset lapsemme ovat nyt jo sen ikäisiä, että ei tarvi joka asiasta sopia.

Alkuperäinen kirjoittaja Bullet:
Sanoko tässä kukaan huutavansa ja tappelevansa tästä asiasta lasten kuullen! :xmas:

Miun mielestä on ihan normaalia, että aikuiset ihmiset haluavat joskus juhlia juhlapyhinä ilman niitä lapsia. Eikä se tee niistä ihmisistä millään tavalla huonompia vanhempia!!!

Luuletko tosiaan, että lapset eivät mitään tajua? Toivottavasti vielä eivät (en tiedä onko tässä ketjussa tullut esiin minkä ikäisistä kyse), mutta kyllä liian moni vanhempi luulee että lapsi ei kuule tai mitään ymmärrä. Jos äitipuolen asenne on tuo, että "taas nuo tulee meille, taas ne pilaa meidän vapun ja juhannuksen ja joulun", niin ihme on jos eivät tajua. Minusta on todella surullista että ihmiset tekee lapsia, jotta voivat sitten eron sattuessa tapella siitä kumpi suostuu niitä lapsia milloinkin pitämään :o On toki normaalia, että aikuiset haluavat joskus tehdä omiaankin, mutta eiköhän sitä voi juhlia muulloinkin kun vappuna ja juhannuksena? On kai lapsilla isovanhempia, kummeja tms olemassa? Hirveältä tuntuu vaan se, että pitää tapella siitä, ettei kumpikaan lasten vanhemmista halua olla lastensa kanssa (tai eihän tässä ole tullut ilmi haluaako isä). Itse haluan olla lasteni kanssa jokaisen joulun ja vapun ja juhannuksen, tulee vielä niitäkin pyhiä kun lapset eivät enää halua olla minun kanssani ;) Ehkä olen tosiaan onnekas, kun en ole joutunut koskaan kokemaan, että minusta tapeltaisiin siksi ettei kumpikaan halua minua pitää. Todella epäkypsää vanhemmuutta. Uusperheen "äidin" rooli on vaikea, sen ymmärtää jokainen, mutta se pitää ymmärtää miettiä etukäteen, olemassa olevista lapsista kun ei eroon pääse.

No ei ne lapset tajua, kun järkevät aikuiset selvittää asiat silloin kun lapset eivät siinä vieressä hyöri.
Miusta tässä on ihan turha sitä paskaa vaan aapeen niskaan mättää..
Jotain kertoo tuosta oikeasta äidistäkin, jos ei mitään juhlapyhiä halua lastensa kanssa olla..
Vaikka sinä haluatkin olla kaikki pyhät lastesi kanssa, ei se tee niistä ihmisistä huonompia vanhempia, jotka haluavat edes joskus viettää ne pyhät ilman lapsia..
Kuunnelkaa taas mammat noita omia juttujanne! :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Fksut vanhemmat kyllä joustaisivat puoleen ja toiseen, kiusanteolta tuo minusta vaikuttaa, vaikka kuinka voi sen sopimuksen taakse vetäytyä, etenkin jos toiselta puolelta on vastaavasti toiveita otettu huomioon.
Mulla meni tuo kohta ohi, että ap:n mies olisi joustanut sopimuksesta exänsä toiveiden vuoksi. Tosin en ole kaikkia kirjoituksia kyllä lukenutkaan. Minustakin se menee kiusanteon puolelle, jos ap:n mies joustaa sopimuksesta mutta miehen exsä ei. Kuitenkin...sopimus on sopimus. Tavallaan on omaa hölmöyttä mennä joustamaan ollenkaan. Luetaan sopimusta kuin piru raamattua ja kaikki on tyytyväisiä. Itse ihmettelen, miksei ap voisi miehensä kanssa lähteä reissuun. Laittavat vaan lähteissän tekstarin, että sorgen, emme ole perjantaina kotona. Ap:n miehen exä voi sitten halutessaan pörrätä vaikka koko vikonlopun siellä ap:n oven takana. Kun eihän se sopimus velvoita ap:n miestä niitä lapsia ottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Bullet:

Mitä jos lukisit ketjun ihan kokonaan.Kivaa vetää vääristelyä ja arvostelua väliin.Mutta toki voit niin tehdä,mikä olen estämään.Ensinnäkin lapset ei tiedä mitään siitä ehdotuksesta että ehdotimme jos pitäisi äiti muksut.Tenavat olivat puhelun ajan koulussa.Kysymys 11v ja 13v muksuista ei pienistä.Mistä päättelet että en halua miehen muksuja ? Et mistään.Kyse nyt vain tästä matkasta,joustimme samoin myös miehen ex kohdalla kun halusi lähteä reissuun.Ja :attn: meillä ei ole toistemme osapuolten kanssa mitään tapeltu koskaan kuka haluaa ottaa muksut kuka ei.Ihan omia päätelmiään kirjoitat.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulla meni tuo kohta ohi, että ap:n mies olisi joustanut sopimuksesta exänsä toiveiden vuoksi. Tosin en ole kaikkia kirjoituksia kyllä lukenutkaan. Minustakin se menee kiusanteon puolelle, jos ap:n mies joustaa sopimuksesta mutta miehen exsä ei. Kuitenkin...sopimus on sopimus. Tavallaan on omaa hölmöyttä mennä joustamaan ollenkaan. Luetaan sopimusta kuin piru raamattua ja kaikki on tyytyväisiä. Itse ihmettelen, miksei ap voisi miehensä kanssa lähteä reissuun. Laittavat vaan lähteissän tekstarin, että sorgen, emme ole perjantaina kotona. Ap:n miehen exä voi sitten halutessaan pörrätä vaikka koko vikonlopun siellä ap:n oven takana. Kun eihän se sopimus velvoita ap:n miestä niitä lapsia ottamaan.
Tässä onkin oiva väylä sille, joka sitä kiusaa tahtoo tehdä, kun tietää ettei kunnon vanhempi jätä lapsia seisomaan oven taakse eikä halua lapsille sitä pettymystä tuottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Ahaa, eli siis kun on lapsia, ei saa haluta yhdellekään pienelle matkalla ilman jälkikasvua ennen kuin lapset ovat pesästä lentäneet?
.
Aina voi haluta. Mutta ethän sä voi reissuun lähteä silloinkaan, jos sulla ei ole töistä vapaata. Miksi työesteet olisi sen tärkeämpi kuin lapsista aiheutuneet esteet? Mä kyllä hyvin ymmärrän ap:tä, että reissuun olisi ollut mukava lähteä. Mutta se reissu pitää varata sellaiseksi ajaksi, kun ei ole työ- eikä lapsivelvoitteita.

Se on ihan totta. Mutta sitä en ymmärrä että ei saisi edes haikailla. Kaikkea ei voi saada niitä unelmatilaisuuksia menee välillä ohi, sille ei voi mitään. Mutta mitään ei saa jos ei koskaan edes yritä.

Alkuperäinen kirjoittaja Liinastina:
Kaiken kaikkiaan taidan ymmärtää ongelman, jos tosiaan äiti itse ei ota matkoille mukaan esim. Vähän samantyyppistä tohua mun ex-miehellä ollut. En nyt pahasti koskaan hermostunut, kun luonteensa ehkä vähän jähmeä vaan. Onneksi yhteiset lapsemme ovat nyt jo sen ikäisiä, että ei tarvi joka asiasta sopia.

Onneksi meillä ei ole pieniä lapsia ex ja mulla.Osa jo aikuisia.Että voiton puolella ollaan :D

Siis mä en nyt oikeesti ymmärrä. Piparmintun mies on joustanut ja ottanut lapset hoitoon että ex pääsi matkalle. Piparminttu ja mies ovat ottaneet lapset (ja halunneetkin aina ottaa) hoitoon omalla vuorollaan. Eli ovat joustaneet, olleet hyvin asiallisia ja selvästi huomaa ettei Piparmintulla ole mitään lapsia vastaan.

Miksi siis eksän EI pitäisi nyt vuorollaan yhden kerran joustaa?? Mun mielestä tottakai pitäis, etenkin jos aikomuksenaan on ihan vaan mökkeillä ja on vielä tavallaan palveluksen velkaakin.

Ei kai se ettei Piparminttu tänä yhtenä ainoana kertana haluaisi lapsia sinne, vaan mennä reissuun miehensä kanssa, tee hänestä ilkeää äitipuolta :o :o ??

Ahaa, eli siis kun on lapsia, ei saa haluta yhdellekään pienelle matkalla ilman jälkikasvua ennen kuin lapset ovat pesästä lentäneet?
.
Aina voi haluta. Mutta ethän sä voi reissuun lähteä silloinkaan, jos sulla ei ole töistä vapaata. Miksi työesteet olisi sen tärkeämpi kuin lapsista aiheutuneet esteet? Mä kyllä hyvin ymmärrän ap:tä, että reissuun olisi ollut mukava lähteä. Mutta se reissu pitää varata sellaiseksi ajaksi, kun ei ole työ- eikä lapsivelvoitteita.

Se on ihan totta. Mutta sitä en ymmärrä että ei saisi edes haikailla. Kaikkea ei voi saada niitä unelmatilaisuuksia menee välillä ohi, sille ei voi mitään. Mutta mitään ei saa jos ei koskaan edes yritä.

Me yritimme.Mutta se siitä.Kiva vappu tulee kuitenkin

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Tässä onkin oiva väylä sille, joka sitä kiusaa tahtoo tehdä, kun tietää ettei kunnon vanhempi jätä lapsia seisomaan oven taakse eikä halua lapsille sitä pettymystä tuottaa.
Toikin on varmaan pitkälti asennekysymys. Vain tosi typerä äiti vie lapset exänsä ovelle tietäen, ettei siellä ole kukaan kotona. Eiköhän se ole sen äidin oma moka? Lapsethan AINA kaikista tapaamiskiistoista kärsii, mutta jos haluaa viettää ens vapun ilman lapsiaan, niin ap:n mies voi sen tehdä. Lapset kokee varmaan elämässään suurempiakin pettymyksiä kuin sen, että eivät yhtenä vappuna pääsekään isälleen. Sitäpaitsi elämä on pääsääntöisesti pettymysten jatkumo ja ne selviää parhaiten,k jotka selviää parhaiten pettymyksistään. Eihän nyt ollutkyse siitä, että ap:n mies ei enää koskaan ottaisi lapsiaan sovitusti vaan ainoastaan tästä yhdestä vapusta.

Joku tuossa heti moralisoi, että monet viettää aina kaikki juhlapyhät lastensa kanssa.. no höh, ap kysyikin, että jos sais joskus vapaata aikaa.. Et pystyis järkkäämään jotain muuta hoitajaa lapsille, tällaisten tavallisten naimisissa olevien lapset kun aina välillä viettäää aikaa muualla hoitajien parissa kun iskä ja äiskä bilettää..

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Siis mä en nyt oikeesti ymmärrä. Piparmintun mies on joustanut ja ottanut lapset hoitoon että ex pääsi matkalle. Piparminttu ja mies ovat ottaneet lapset (ja halunneetkin aina ottaa) hoitoon omalla vuorollaan. Eli ovat joustaneet, olleet hyvin asiallisia ja selvästi huomaa ettei Piparmintulla ole mitään lapsia vastaan.

Miksi siis eksän EI pitäisi nyt vuorollaan yhden kerran joustaa?? Mun mielestä tottakai pitäis, etenkin jos aikomuksenaan on ihan vaan mökkeillä ja on vielä tavallaan palveluksen velkaakin.

Ei kai se ettei Piparminttu tänä yhtenä ainoana kertana haluaisi lapsia sinne, vaan mennä reissuun miehensä kanssa, tee hänestä ilkeää äitipuolta :o :o ??

no ei tee. ja muutenkin olen samaa mieltä ja todellakin ymmärrän että haluais jonain juhlapäivän aikaan tehdä ihan aikuisten juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Joku tuossa heti moralisoi, että monet viettää aina kaikki juhlapyhät lastensa kanssa.. no höh, ap kysyikin, että jos sais joskus vapaata aikaa.. Et pystyis järkkäämään jotain muuta hoitajaa lapsille, tällaisten tavallisten naimisissa olevien lapset kun aina välillä viettäää aikaa muualla hoitajien parissa kun iskä ja äiskä bilettää..

Ai lapset viettää aikaa muualla vai? No ei varmasti kaikilla. Ja voihan eronneetkin suunnitella ne biletykset tapaamiskertojen ulkopuoliselle ajalle. Ja jos ei, niin sitten lapsenvahtia vaan kehiin.

Ap:n miehen ei tosiaan ole mikään pakko ottaa lapsia, vaikka on sovittu mitä.
Isä saa halutessaan ottaa lapset noina sovittuina viikonloppuina, mutta pakko ei ole.
Meillä exäni vain ilmoittaa kylmästi, että nyt ei sovi. Ja siinä se.
Yleensä just juhlapyhinä. Ikävää sinänsä, mutta näin voi ap:nkin mies halutessaan toimia, palaa sitten normaalijärjestykseen vapun jälkeen. Äiti kun taasebn ei voi kieltää isää tapaamasta lapsiaan noina sovittina aikoina, joten kostaa ei voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Paperi-Pirjo:
Kyllä nyt ottaa niiiin lujille ottaa muutama mukula vappuna tai sitten vaikka niinä muinakin juhla-aikoina. On niiiin raskasta ja vaikeaa. Hohhoijaa...säälittää aapeen miehen lapset. Isä ei halua heitä juhlimaan mukaan ja soittaa sitten sossuun. Lapsiparat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eikä äitipuolessakaan ole hurraamista, kun pitää oikein itkut tirauttaa asian vuoksi.

AIKUISTUKAA MOLEMMAT, SEKÄ ÄITIPUOLI ETTÄ ISÄ!!

Ja oikeasti säälittää lapset siksi että ovat vuodesta tosieen juhlimassa isänsä kanssa eikä äitinsä? Miten miusta kuulostaisi enemmänkin siltä että lasten äiti ei halua lapsia mukaan juhlimaan????

Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Vappu on viikolla, ei viikonloppuna.

To on aatto , perj miehen pitäisi ottaa muksut.Mutta meillä ois olut mahdollisuus matkaan.Kerran olemme ottaneet muksut kun miehen ex meni hänen vkl vuorollaan reissuun

Tästähän selviää niin,että iomoittaa ettei ota lapsia. Etävanhemman ei tosiaankaan oli pakko ottaa,joten jos muuten ei minkäänlaista joustoa synny,niin jättää vaan lapset ottamatta viikonlopuksi,ja jatkaa sen jälkeen vuorojen pyöritystä normaaliin tapaan.

Haluan lisätä vielä kun tuntuu joillakin epäilyttävän monikin asia.Ensinnäkin miehen muksut 11 ja 13v ja minun 11v sen verran jo isoja ettei ihan olla kiinni heissä vaikka olisivat meillä miten monta viikonloppua tai pyhiä.Kaikki meille yhtärakkaita :heart: ja miehen muksuille olen läheinen.Mutta oli kysymys vain yksi pyhä.Iso vanhempia ei ole ja kummit kaukana.Ja minun pois pesästään lentäneillä omat menot/perheet.Ja mun ex ois ottanut minun 11v mukaansa vappuna.Eli kiinni ollaan vain miehen muksuissa,mutta ex ei joustanut joten nyt mun ex ei tarvi ottaa tyttöämme . Ja vapun kivan vietämme muksujen kera

Ette vain ota lapsia, sillä selvä.
Menette lomalle, pidätte kerrankin aikuisten bileet ja sitten voitte taas pitää lapsia vaikka kuinka usein. Eihän tuo sen kummempi juttu ole.

Viime vappuna olin kutsunut mun luo aikuisia grillaamaan ja takoitus oli ottaa olutta ja lähteä sitten kaupunkiin juhlimaan.
Exä oli hakenut lapset ja sanoi että pitää vappupäivän iltaan asti.
Soitti sitten vappuaattoaamuna että jos olet tehnyt vappusuunnitelmia niin peru ne,mä tuon lapset tunnin päästä kotio.
Vitutti,paitsi itseni puolesta niin myös niiden lapsellisten ystävieni puolesta jotka olivat tehneet suunnitelmat vapunvietosta meillä ja hommanneet lapset hoitoon että kerrankin päästäis naisporukassa joskus yhdessä johonkin.

Kesäloma piti ottaa niin että kun mullakin on lomaa niin lapset on isällään.Hän viime hetkellä ottikin lapset juuri kahta viikkoa aikaisemmin kun mä olin vielä töissä etten vaan vahingossakaan saa yhtään vapaata niin ettei töihin tarvis aamulla mennä.

Meillä kun ei toimi nää hommat ikinä mitenkään,viisi vuotta on ny tapeltu,mä en jousta enää ikinä yhtään tapaamiskertaa kun se ei toimi toisinpäin ollenkaan.
Jos ei ota lapsia niin kuin paperiin on viikonloput merkitty niin seuraavan kerran katsellaan sitten silloin kun on seuraava tapaamisaika ja jos taas ottaa ylitöitä just niinä viikonloppuina kun pitäis lapset olla niin valitkoon kumman tekee.

Jossain se menee se raja sillä lähivanhemmallakin joka kuitenkin on aina kiinni lapsissa vuosikaudet kuukauden jokaisena päivänä ja yönä paitsi niinä ruhtinaallisina neljänä päivänä kuukaudessa kun lasten isä hyvää hyvyyttään ottaa ne luokseen,jos ottaa,sitäkään kun ei ole pakko tehdä.
Olkoonkin että olen lapseni itse halunnut,se ei silti tarkoita sitä etten mä saisi koskaan hengähtää heistä hetkeäkään.

Ja kun vastassa on osapuoli jonka ainoa tarkoitus elää tässä maailmassa on se että saa tehtyä exänsä elämän mahdollisimman vaikeaksi niin silloin on viisainta unohtaa ne joustot ja toimia kuten paperille on präntätty,niin ei ole nokan koputtamista.
Nimimerkillä nyt tuli mitta täyteen lopullisesti.

Mä tylsänä ihmisenä aattelen että nyt juhlitaan lasten kanssa kun ne on hankittukin.
En kehtaisi kellekkään lapsiani hoitoon tyrkyttää juhlapyhinä, ja ihan mukavasti ne juhlimiset menee perheen keskenkin.
Tietty vähän ihmetyttää ap.n exä, luulisi että haluaisi joskus omiensa kanssa juhlaa viettää, mut meitähän on ihmisiä monenlaisia.

En jaksa koko ketjua lukea, mutta kommentoin kuitenkin.
On surkeaa, jos asioissa ei pysty tippaakaan joustamaan. Menee silloin kaikki niin vaikeaksi ja helposti riitaantuu välit. Toisaalta, minun ei kannattaisi puhua yhtään mitään, kun on tullut joustettua ihan liian kanssa ja nyt, kun välit on menny, niin ne on sitten menny lopullisesti. Että ei se joustaminenkaan aina kaikkea ratkaise. En tiedä. Perseestä

Kuumimmat

Yhteistyössä