Nyt pääsi itku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piparminttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piparminttu

Vieras
Ei taaskaan vapun tai juhannuksena saada olla miehen kanssa kaksin.Mennyt jo vuosia kun miehen ex ei jousta.Ei voida mitää reissua järjestää.Ollaan monet vuodet otettu miehen muksut kun hänen viikonloppu vuoroon ne aina sattuu osumaan minkä sille voi.

Mutta minusta miehen ex voi kyllä joskus joustaa kun hyvin tietää että hänellä sattuu olemaan juuri nuo uudetvuosi,vappu,juhannus,vapaat.Antaisi meille edes yksi vapaa.Mutta kun ei niin ei.Joulut mies ja ex vuorottelevat.

Mies tuossa ex.tään kysyi jos saataisiin jonpi kumpi nyt kerrankin vapaaksi vappu tai juhannus.Jyrkkä vastaus EI , vaan toimitaan sopimuksen mukaan,jos osuu miehelle niin sitten osuu ja ottaa muksut.

Mä en jaksa tätä miehen ex.Hemmetin vaikea yksilö kertakaikkiaan.
Itkulta ei voi välttyä.

Mietinkin että pitäiskös miehen mennä sossuun puhumaan jossa nää paperit laadittu,että veteleekö tämä tosiaan näin että vuodesta toiseen ex voi menetellä noin eikä edes KERRAN jousta.

Eikä juhannus kuulu juhlapyhiin myös.. ainakin meillä. Meillä on sopimus, että juhlapyhinä vuorotellaan oli ne pyhät mitä tahansa. Tai no, pääsiäistä ei olla laskettu, eikä isän- tai äitienpäivää. Mutt muuten, myös juhannus. Paha vaan että tytön isällä on aina juhannuksena kisat ja mä olen liian kiltti jotta sanoisin ei kun se pyytää mua pitämään tytön itselläni.. :ashamed:

Mjaa...monet vanhemmat viettävät JOKAISEN uuden vuoden, joulun, juhannuksen, vapun ja muutkin viikonloput muksujensa kanssa. Olethan ollut tietoinen miehen lapsesta kun olet miehen itsellesi ottanut... Mitäs sitten jos teille tulee yhteisiä lapsia, itketkö sittenkin kun ne aina siinä vaput ja juhannukset on eikä mihinkään pääse kahdestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Mjaa...monet vanhemmat viettävät JOKAISEN uuden vuoden, joulun, juhannuksen, vapun ja muutkin viikonloput muksujensa kanssa. Olethan ollut tietoinen miehen lapsesta kun olet miehen itsellesi ottanut... Mitäs sitten jos teille tulee yhteisiä lapsia, itketkö sittenkin kun ne aina siinä vaput ja juhannukset on eikä mihinkään pääse kahdestaan.

Haista kakka. B) :D

:hug: Voi kurja! onko miehesi muuten hyvissä väleissä ex:n kanssa vai onko välit muutenkin kireät? Tai ettei vaan ois jotain sellasta et ex on katkera siitä miehelläsi on sinut eikä sen takia halua teille kahdenkeskeistä aikaa...
Paha sanoa kun en ihmistä tunne mut tuli vaan mieleen et miks hänen pitää tehä siitä noin vaikeeta.
Toisaalta onhan se ihanaa et lapset saa viettää isänsä kanssa noita juhlia kun välillä kuulee ihan päinvastastakin.

Kurja juttu :( Yleensä kai noissa tapaamisissa käyäntö on se, että vain joulujen osalta sovitaan jotain erikseen, muut juhlapäivät menee sen mukaan, kumman viikonlopulle tapaaminen osuu.

Ettekö voisi ottaa lapsia mukaan? Mä en ole sen jälkeen, kun sain esikoiseni, viettänyt mitään perinteistä juhlapäivää ilman lapsiani. Ihan vapaasta tahdostani, koska musta vaput, juhannukset yms on perhejuhlia. Toki tää on vain mun mielipiteeni.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Haista kakka. B) :D

*snif snif* :D

|O :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:

No tää mullekin tuli ekana mieleen...
Tosin enpäs näistä uusperhekuvioista mitään tiedä, mut en varmaan hirveesti ole menettäny...

Ootteko te tosissanne... :headwall:

meillä on ollu sama juttu. Mulla kun vielä juhannuksena on synttärit. no, mun oli vaan hyväksyttävä asia. nykyään kyllä mies sanoo välillä et jos ei nyt muksut tule, tai muuttaa viikonloppua. meillä onneks nyt toiminu ihan hyvin.

Eikä juhannus kuulu juhlapyhiin myös.. ainakin meillä. Meillä on sopimus, että juhlapyhinä vuorotellaan oli ne pyhät mitä tahansa. Tai no, pääsiäistä ei olla laskettu, eikä isän- tai äitienpäivää. Mutt muuten, myös juhannus. Paha vaan että tytön isällä on aina juhannuksena kisat ja mä olen liian kiltti jotta sanoisin ei kun se pyytää mua pitämään tytön itselläni.. :ashamed:

Tuo sopimus pitää tehdä että vuoroteltaisiin,tai pitäisi olla.Silloin mies ei hoksannut tehdä tuota.

Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:

Tuo sopimus pitää tehdä että vuoroteltaisiin,tai pitäisi olla.Silloin mies ei hoksannut tehdä tuota.

No sitt tekemään uutta sopimusta, siihen vedoten ettei tilanne toimi näinkään.

Joka juhlapyhä mä lapsen kanssa olen, oli se juhla mikä tahansa. Ei mulla sen enempää vapaita juhlapyhiä ole, vaikka elän parisuhteessa.. Kuka käskee hankkia lapsia???
Kukaan ei juurikaan halua ottaa lapsia hoitoon vappuna, juhannuksena, jouluna, kun kaikilla on omat juhlansa ja menonsa..
Älä hanki lapsia, jos on noin vaikeeta!!

Mä olen viettänyt ensin 4 vuotta yhden lapsen ja sitten 2 viimeistä vuotta kahden lapsen eli yht. 6 vuotta joka ikisen juhlapyhän jälkikasvuni kanssa.

Mutta minustakin olisi helvetin kivaa olla välillä viettää Vappua/Jussia miehen kanssa kaksitaan.

On se kumma kun ei edes kahdenkeskistä aikaa saa toivoa.

Kyllä se on väärin että vain toinen osapuoli saa olla vapaa ja suunnitella menojaan.Toinen on niissä kiinni joka hemmetin vuosi.Kyllä pitäisi olla TASAPUOLISUUTTA.Ymmärtäisin jos edes joku olisi meillä auki mutta kun aina meillä muksut.Nyt on ihan miehen ex kiinni miten haluaa tämän homman tehdä.

Ootteko te tosissanne... :headwall:
No mä kyllä olen, tosin ilmaisisin asian hieman ystävällisemmin. Mutta mun näkemykseni ymmärtää ehkä siksi, ettei likka ole koskaan ollut isänsä luona viikonloppua. Mikä on erinomaisen hyvä asia. Mä rakastan järkätä juhlia ja osallistua myös muiden järkkäämille. Mutta esim vappu on just niinkuin joulu - mulle - että se olisi vähän "tyhjä" ilman lapsia. Tosin en mäkään omassa laspuudessani koskaan ollut vappuna tai uutena vuotena missään hoidossa vaan mutsi järkkäs kunnon karnevaalit koko perheelle. Ennen lapsia ehdin kyllä riekkua vaput miten huvitti ja ehkä siksikin musta lapsen mukana oleminen vappua vastaanottamassa on ihan normaali juttu perheelliselle ihmiselle.

Ap:n tilannetta en toki tunne, mutta saatteko te miehenne kanssa kahdenkeskistä aikaa muulloin? Pitääkö sen olla juuri vappu, jolloin sitä aikaa tarvitsee? Jos on kyse nuorista ihmisistä, joiden lapsettomat kaverit järjestävät (kosteat) vappupirskeet, sitten kyllä hyvin ymmärrän, että harmittaa, kun ei voi osallistua.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Mä olen viettänyt ensin 4 vuotta yhden lapsen ja sitten 2 viimeistä vuotta kahden lapsen eli yht. 6 vuotta joka ikisen juhlapyhän jälkikasvuni kanssa.

Mutta minustakin olisi helvetin kivaa olla välillä viettää Vappua/Jussia miehen kanssa kaksitaan.

On se kumma kun ei edes kahdenkeskistä aikaa saa toivoa.

Juuri näin mekin haluamme mökille tai reissuun edes kerrankin juhlapyhinä kaksin.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Joka juhlapyhä mä lapsen kanssa olen, oli se juhla mikä tahansa. Ei mulla sen enempää vapaita juhlapyhiä ole, vaikka elän parisuhteessa.. Kuka käskee hankkia lapsia???
Kukaan ei juurikaan halua ottaa lapsia hoitoon vappuna, juhannuksena, jouluna, kun kaikilla on omat juhlansa ja menonsa..
Älä hanki lapsia, jos on noin vaikeeta!!

Eihän ap ole niitä hankkinut vaan se mies aiemmin vaimokkeensa kanssa. Tässä tapauksessa.

Oletteko te tosissanne sitä mieltä, että kun erotaan, juhlapyhät saa ihan oikeutetusti kaatua vain toisen vanhemman niskoille: mitäs on mennyt lisääntymään ylipäätään?? Katsokaa peiliin, kukas se sieltä takaisin tuijottaa?? :x

Itse olen aina vähän ihmetellyt tätä "pakkojuhlimista". Eli että kalenteri sanoo, että on juhlittava. Ymmärtääkseni ap pystyy viettämään kahdenkeskistä aikaa miehensä kanssa jonain sellaisena viikonloppuna, kun lapset eivät ole paikalla. No joo.. Mä en tosiaan ikinä ole mistään aikuisvapuista/-juhannuksista perustanut, mutta lasten kanssa näitäkin on ihan kiva viettää..

Kun olin ite yh-äiti (ja viel nuori sellane..) niin meil oli kyl niin ettei mies ottanu lasta ollenkaan ja kerrranki ku lupas niin viime hetkellä peruikin ja jouduin ite peruuttamaan omat menoni, koska ei lasta saanut hoitoon.. Se SAPETTI..
Ja kylllähä noihen lasten tai töiden takia joutuu montakii menoa missaamaan, se vaan kuuluu siihen vaiheeseen..

Yhteistyössä