Nyt ottaa päähän! (sukulaisista vuodatusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta koiranomistaja...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta koiranomistaja...

Vieras
Mieheni veli perheineen on ottamassa suureksi kasvavan koiran. Miehen veli ja hänen vaimonsa ovat aina töissä, lapsi hoidossa milloin missäkin, eikä lapsi saa edes sairastaa kotona, vaan silloinkin tyrkätään hoitoon. Nyt he sitten ovat varanneet koiranpennun! Sanoin heti kättelyssä, että minä en sitä hoida ja muutkin sukulaiset sanoneet niin...

Tuo rotu on vaativa ja väärissä käsissä siitä saa hyvin vaarallisen...
Tämä mies on viikot pohjoisessa töissä (yötkin) ja viikonloput menee juhliessa. Nainen on myös töissä ja hänkin juhlii kaikki viikonloput.

olen koittanut puhua järkeä, mutta ei. Miten heillä riittää aika koiralle, kun kukaan ei ole koskaan kotona? :( Säälittää se pentu ja lapsi myös, kun vanhemmat ei vietä hänen kanssaan koskaan aikaa, vaan aina tyrkätään lapsi hoitoon. "on niin raskasta tää perhe-elämä"- kuuluu ihan vakiolauseisiin tuossa perheessä... :(

Tosi hyvä että olet asiasta puhunut etkä vain kyrmyillyt selän takana.

On todella kurjaa että eläimiä otetaan vaikka jo etukäteen on tiedossa ettei aika ja välttämättä jaksaminenkaan riitä.
Jos sulla riittää intoa ja kiinnostusta niin ottakaa koiruli teille usein ja tarjoudu lenkittäjäksi.

Älä sekaannu koiran hoitoon. Itteppä ottavat ja päättävät tyhmiä asioita. Saat muuten kohta olla koko elämäsi koiranhoitajana heille. Ottavat kohta uuden kuitenkin. Kun se eka lopetetaan jonkun käytöshäiriön vuoksi.

Koira parka :( Mä seurailisin tilannetta ja jos näyttäisi siltä ettei koira saa tarvitsemaansa hoitoa, tarjoutuisin ottamaan sen. Mulla ei olisi aikaa tai voimavaroja käydä toisten kotona hoitamassa ja lenkittämässä koiraa, mutta täällä kotona yksi menisi muiden eläinten joukossa.

itse soittaisin kasvattajalle ja mainitsisin asiasta.
ihan vain koiran kannalta, samoin sen kannalta ettei tulisi taas yhtä pilattua koiraa.
kai lapsi sentään on tutuissa paikoissa hoidossa..
valitettavasti mikään laki ei määrää tuntimäärää viikossa minkä lapsi pitää olla kotona :(

[QUOTE="vieras";24585155]Näyttäisi että lasta kohdellaa huonosti etkä ole asialle tehnyt mitään?
Olisiko aika toimia.[/QUOTE]

Lapsi on kyllä aina hyvässä hoidossa; minulla, isovanhemmilla tai pk:ssa, mutta silti liika muilla hoidattaminen on liikaa! Ja tästäkin asiasta on puhuttu, on raivottu, mutta ei ne vanhemmat tee mitään parannusta. Omat huvit menee aina lapsen edelle ja sen kieltämättä huomaa lapsesta, ettei isä ja äiti välitä.

Itse en missään nimessä halua meille isoa koiraa... Meillä on koira ja lapsia, mutta isoja koiria pelkään kuollakseni. Menen ihan paniikkiin isojen koirien seurassa, vaikka tiedän ettei läheskään kaikki ole vihaisia. Tiedän että pelkoni on typerä.. Minä EN halua toista koiraa.

Mistähän saisin sen kasvattajan tietooni?

Nyt tiedän ko koiranpennun asuinpaikkakunnan, mutta vaikea jäljittää oikeaa kasvattajaa ja toisaalta voihan ne ottaa sen tehtailijaltakin, kun "halvalla saa" :(

Yhteistyössä