Nyt on totaalisen paskamutsi tilanne päällä, että antaa tulla vaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Entä jos annat muksulle oman ruokailuvälineen ja sulla toinen, heität sitten sillä aina ruokaa suuhun, ja minäkään en laittaisi leivälle kuin korkeintaan pikkiriikkisen sipaisun levitettä ja leipä riittävän pieniksi paloiksi, silloin ei välttis ole mielenkiintoa sitä vaan nuoleskella.
Meillä muksu hiffaa jälkiruoan merkityksen, jos ei syö, ei myöskään saa sitä mieleistä jälkiruokaa.
Enkä laita minäkään koskaan muksua pinnasänkyyn rangaistukseksi tai jäähylle, se on kiitos ja nosto pois tuolista, sen jälkeen on ihan sama muuttuiko mieli, se ruokailu on päättynyt, jonkin ajan päästä kokeillaan uudestaan ja jollakin toisella ruoalla.
Kyllä tuokin joskus ohi menee, hermoja sulle :hug: :whistle:

Kai syöt itse samaan aikaan ja näytät hyvää esimerkkiä syömisestä?

Joka hetki kun menee hyvin, kehu ja hymyile kovasti.
Jos ruoka alkaa lennellä, niin poista ruoka lapsen ulottuvilta. Anna hetken päästä takaisin ja varoita että jos pelleilee, niin ruoka laitetaan kokonaan pois. Toteuta uhkauksesi.

Tahallista ruoan heittelyä ei kannata hyväksyä pieneltäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Entä jos annat muksulle oman ruokailuvälineen ja sulla toinen, heität sitten sillä aina ruokaa suuhun, ja minäkään en laittaisi leivälle kuin korkeintaan pikkiriikkisen sipaisun levitettä ja leipä riittävän pieniksi paloiksi, silloin ei välttis ole mielenkiintoa sitä vaan nuoleskella.
Meillä muksu hiffaa jälkiruoan merkityksen, jos ei syö, ei myöskään saa sitä mieleistä jälkiruokaa.
Enkä laita minäkään koskaan muksua pinnasänkyyn rangaistukseksi tai jäähylle, se on kiitos ja nosto pois tuolista, sen jälkeen on ihan sama muuttuiko mieli, se ruokailu on päättynyt, jonkin ajan päästä kokeillaan uudestaan ja jollakin toisella ruoalla.
Kyllä tuokin joskus ohi menee, hermoja sulle :hug: :whistle:

Joo siis vakio on se, että otan siihen 2 lusikkaa/haarukkaa joista toinen menee muksulle ja toinen mulle. Se harrastaa sitä, että me vaihdetaan niitä.. mä täytän lusikan ja se laittaa sen suuhunsa. Se ei onnistu yhdellä, ku se ei luovu lusikasta ennenku on uus tilalla :D Ja leivän kanssa mie laitan minimaalisesti voita päälle ja annan ns. palan kerrallaan.. jos se saa liikaa, niin se heittää kaikki leivänpalat päällysteineen suoraan seinille.
Ja kanssa tuo sama, mie aina totean että olipa namia ja kiitos kun nostan tuolista alas.. pitäis vissiin vaihtaa virttäkin välillä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Kai syöt itse samaan aikaan ja näytät hyvää esimerkkiä syömisestä?

Joka hetki kun menee hyvin, kehu ja hymyile kovasti.
Jos ruoka alkaa lennellä, niin poista ruoka lapsen ulottuvilta. Anna hetken päästä takaisin ja varoita että jos pelleilee, niin ruoka laitetaan kokonaan pois. Toteuta uhkauksesi.

Tahallista ruoan heittelyä ei kannata hyväksyä pieneltäkään.

Syön, paitsi silloin jos en syö ja muksu saa hätävarana jotain purkkimoskaa kiireessä. Ja mie oon ihan karsee hehkuttaja, kun sillä menee jutut putkeen.. asiassa ku asiassa :ashamed: Nyt jos mie sanon että vie jonkun vaatteensa pyykkikoriin, se yrittää viedä sen pyykkikoneeseen sen takia ku mie kiljuin ihan innoissani kun se kerran tuli auttamaan mua laittaa pyykit koneeseen :whistle: :saint:

Yhteistyössä