Nyt on sitten autosta 7 vuoden verot maksamatta!

Vilma vasikka

Jäsen
06.04.2010
879
0
16
Ja ei edes tiedetä missä se auto on :headwall:
Eli mies myi autonsa yli 7-vuotta sitten ja auton ostaja luultavasti upotti auton jonnekin mereen ryöstön jälkeen ja muutaman päivän päästä tämä ostaja kuoli :O Eli auto jäi miehen nimiin. Auton kilvet pitäisi palauttaa, että auton saa pois rekisteristä, mutta kun ei kilvistä ole tietoakaan. Kaupasta pitäisi olla paperit tai todistajia, niitäkään ei ole. Poliisistakaan ei ole hyötyä :mad: Eli kai noita kertyy loppuiän, kun ei autoa kerran löydy : /

Ei ole todellista.. jos teil ei ole kaupasta papereita, ni sit ei kyl voi oikein mitenkään todistaa et auto on myyty. Ja jos omistaja kuollu ni ei voi tehä rikosilmoitustakaan. Voiko auton laittaa ns. seisontaan?

:D Ehkäpä seuraavissa autokaupoissa osaatte tehdä paperiasiat oikein.

Menkää katsastuskonttorille selittämään tilanne niin saatte asianmukaista neuvontaa miten menetellä. Tuskin tarvii noita veroja maksella.

:D Ehkäpä seuraavissa autokaupoissa osaatte tehdä paperiasiat oikein.

Menkää katsastuskonttorille selittämään tilanne niin saatte asianmukaista neuvontaa miten menetellä. Tuskin tarvii noita veroja maksella.

Sielä on käyty ja soiteltu monta kertaa, poliisilaitosta myöten, ja auto on ja pysyy miehen nimissä :mad: On yritetty selvittää, mihin auto on upotettu... jaa-a, ehkä tämän joskus saa selvitettyä :headwall:

miten te olette voineet 7v vain olla, tekemättä asialle mitään? Onhan teillä ollut ilmeisesti tiedossa , että auto upotettu ja uusi omistaja kuollut? eikö siinä vaiheessa ole tullut mieleen käydä selvittämässä asia?

Auton saa poistettua rekisteristä ilman kilpiäkin!
Olen kaksi poistanut näin.
Toisesta ei kukaan enää lopulta tiennyt missä auto oli (ajokelvoton kolarin jälkeen), joku (autokoijari) hinasi sen kolaripaikalta pois ja kuoli tästä vähän ajan päästä. Eikä autosta sen koommin havaintoja. Vaan kyllä sai senkin poistettua rekisteristä.

Kyllä nyt on ihan myyjänkin omaa huolimattomuutta ja tyhmyyttä tälläinen asia!!!
Aina pitää säilyttää tälläiset tärkeät asiakirjat ja vielä itsekin perään varmistaa että omistusoikeudet etc on täysin kunnossa!!

Itse usean autokaupan tehneenä en luota siihen että vastapuoli lupaa hoitaa asiat kun kerkiää!!

minä olen laittanut auton seisontaan ja sillin tosiaankan ei tarvitse autota maksaaa mitään veroja y, eikä tarvinnut kilpiä antaa katsastuskonttorille.

Tää on nyt teidän oma moka etä sitä laskua tulee koo ajan, jos keran auto on varastettu.

epäilen että tässä on mieellädikin "sormet pelissä" jos sitä autoa ei ole sen voi slti laittaa seisontaan.
Oletko ollut mukana kun miesi on hoitanut näitä asioita?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
On se kumma, kun minäkin olen poistanut auton rekisteristä ilman että on ollut kilpiä. Tai ensimmäistäkään todistetta.
Meinaan myin itsekin autoni 7 vuotta sitten jollekin pässille, joka ei rekannut autoa omiin nimiinsä, joten poistin sen rekisteristä kokonaan.

Ja luulis siis tämän 7 vuoden aikana tulleen aiemminkin jo jotain lippuja ja lappuja mikä olis herättänyt epäilykset.. esim. laskuja maksamattomista veroista ja vakuutuksista..

Jotenkin en oikein usko, että nyt yhtäkkiä tuli ilmi tämä asia.

Merkillistä miten kaikkien pitää aina kantapäänkautta oppia joka asia. Eikö kukaan koskaan kertonut miten kaupat hoidetaan? Et kai sä asuntoakaan osta tai myy tekemättä siitä kunnollisia papereita?

Voi yksinkertaisuuden ylistys.
Jos kaupoista ei ole mitään papereita, auto on siis vielä miehesi nimissä. Eli hän, oikeana omistajana, voi niin halutessaan poistaa auton rekisteristä. Kannattaisiko hoitaa asia, eikä kerätä itselleen verovelkaa..?

[QUOTE="niin";21888809]Ja luulis siis tämän 7 vuoden aikana tulleen aiemminkin jo jotain lippuja ja lappuja mikä olis herättänyt epäilykset.. esim. laskuja maksamattomista veroista ja vakuutuksista..

Jotenkin en oikein usko, että nyt yhtäkkiä tuli ilmi tämä asia.

Merkillistä miten kaikkien pitää aina kantapäänkautta oppia joka asia. Eikö kukaan koskaan kertonut miten kaupat hoidetaan? Et kai sä asuntoakaan osta tai myy tekemättä siitä kunnollisia papereita?[/QUOTE]

Eipä mies varmaan siinä elämän tilanteessa niettinyt mitään muuta kuin rahaa ja sekoilua, eli kun mennään asiaa selvittämään, niin miehen luotettavuus (poliisin ja katsastuskonttorin silmissä) on aivan nollassa oman taustansa takia.

no tuossakaan tilanteessa en luottais mieeen jos tilanne o tuollainen. Hän on itse jotenkin sotkutunut siien asiaan, ei KUKAAN voi olla niinhölmö että maksaa veroja autosta jota itsellään ei ole, varsinkan jos se on virallisesti myyty

Yhteistyössä