Nyt on sitten autosta 7 vuoden verot maksamatta!

no tuossakaan tilanteessa en luottais mieeen jos tilanne o tuollainen. Hän on itse jotenkin sotkutunut siien asiaan, ei KUKAAN voi olla niinhölmö että maksaa veroja autosta jota itsellään ei ole, varsinkan jos se on virallisesti myyty

No en mä koskaan miestä oo pyhimykseksi luullutkaan :saint: Mutta tuohon ei ole sekaantunut. Eikä niitä ole maksettukaan moneen vuoteen, eikä ne laita niitä ajoneuvohallinnosta edes perintään, kun tietävät tilanteen, mutta kun ei tilanne meinaa selvitä millään.

Eipä mies varmaan siinä elämän tilanteessa niettinyt mitään muuta kuin rahaa ja sekoilua, eli kun mennään asiaa selvittämään, niin miehen luotettavuus (poliisin ja katsastuskonttorin silmissä) on aivan nollassa oman taustansa takia.

Ettei vaan olisi itse keikan päätteeksi upottanut autoa..
Tuossa aiemmin kun kirjoitin, että itse olen onnistunut poistamaan rekisteristä kaksikin autoa.
Näistä toisen yksinkertaisesti vain hukkasin. Niihin aikoihin auto saattoi olla muutaman viikonkin ties missä kun en muistanut mihin se oli jäänyt. Ja lopulta sitä ei sitten enää löytynyt mistään.
Eli uskottavuus konttorin ja poliisin silmissä oli munkin kohdalla pyöreä nolla, mutta silti sain auton poistettua rekisteristä.

Katsastuskonttorissa maksaa muutaman kymmenen senttiä vaille 10 euroa, kun tekee katoamisilmoituksen kilvitä ja toisen vajaan kympin kun poistaa sen rekisteristä.
rekisteriin merkitty omistaja voi poistaa auton rekisteristä, vaikka ei olis kilpiä (tai koko autoa) enää olemassakaan.

ja mä olen poistanu monta vanhaa romua rekisteristä ilman kilpiä ja viimeisen tänävuonna, että tuo todella pitää paikkansa, kilpiä ei tartte palauttaa.

http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvovero/Liikennek%C3%A4yt%C3%B6st%C3%A4poisto+katkaisee+ajoneuvoveron.htm

Nyt vaan tekemään liikennekäytöstäpoisto ko autolle, ainakaan aken sivujen mukaan kilpiä ei tarvitse palauttaa.

Aken sivuja kannattaa muutenkin selailla, jos apua löytyisi. Tai menisin sinne katsastuskonttorille vielä kerran, vaikka toiselle jos yhdestä ei apua saa.

"10. Mitä teen, jos myymäni ajoneuvon ostaja ei käy rekisteröimässä sitä nimilleen ja saan edelleen ajoneuvoverolaskuja?
Ajoneuvon edellinen omistaja päättää velvoitteensa ajoneuvoa kohtaan tekemällä luovutusilmoituksen, jos ajoneuvon ostaja laiminlyö velvollisuutensa rekisteröidä ajoneuvo nimilleen 7 päivän kuluessa omistusoikeuden siirtymisestä."

kannattaa lukea faktatietoa, edellisen lähde www.ake.fi. katsastuskonttorilla auttavat myös. palstalla näkyy liikkuvan jos jonkinlaista huuhaatietoa

[QUOTE="vieras";21889194]Valtiolle varma tulolähde vaikka autoa ei ole edes olemassa. On ne vaan viisaita valtiovarainministeriössä...[/QUOTE]

kyllä täsä on nyt aloittajan mies olut epärehellinne, ei valtio.

Mies ei kerro kaikkea.
Auton VOI LAITTAA seisontaan, vaikka netin kautta. minäkin olen kerran tehnyt niin.
Katsastuskonttorilla kyllä varmasti on asia neuvottu, mutta mies on yksin "Hoitanut" asiaa, niin voi kusettaa vaimoaan minkä kerkiää. Varsinkin mulla heräisi epäilyt jos ukko oli enenkin olut jossain rikollisessa toiminnassa mukana ja on poliisien tuttu

Kyllä tässä tarinassa on jotain muutakin hämärää. Kenellä on auton paperit ja missä on luvuussopimus. Jos papereita ei ole te niin miksette ilmoittaneet autoa varastetuksi?
Ohjeita kaupantekohetkeä varten

Nämä ohjeet pohjautuvat Ajoneuvohallintokeskuksen ohjeisiin käytetyn auton myyjälle:

1. Muista myyjän velvollisuus luovuttaa auton ostajalle rekisteröintitodistuksen ilmoitus- ja tekninen osa. Kadonneen rekisteröintitodistuksen tilalle voit hakea uuden katsastustoimipaikalta.
2. Älä allekirjoita ilmoitusosaa, ellei ostajaa ja luovutuspäivää ole merkitty ensin.
3. Ajoneuvovero on syytä huomioida kauppasopimuksessa ja kauppahinnassa.
4. Ota itsellesi kopio täytetyn rekisteröintitodistuksen ilmoitusosasta tai täytä samansisältöinen erillinen luovutuskirja. Jos ostaja laiminlyö rekisteri-ilmoituksen tekemisen määräajassa, voit tehdä luovutusilmoituksen katsastustoimipaikalla tai ajoneuvon liikennevakuutusyhtiössä. Ainakin Pohjola haluaa, että myynti-ilmoitus tehdään sekä heille että katsastusasemalle.
5. Muista, että omistusoikeus ajoneuvoon siirtyy luovutusasiakirjan allekirjoittamisella, ei rekisterimerkinnällä.

Luovutuskirjan ja myynti-ilmoituksen tekeminen on tärkeää erityisesti silloin jos on olemassa epäilys, että uusi omistaja ei aio rekisteröidä autoa omiin nimiinsä. Ajoneuvon verot ja parkkisakot tulevat auton rekisteriin merkityn omistajan maksettaviksi.

Anteeksi mutta mistä sinä tiedät että auto on upotettu veteen, kun joka kohdassa sitä hoet? Jos ostaja kuoli muutama päivä kaupan jälkeen, mistä tämä edes tulee mieleen?

Ja mitä hittoa te siellä poliisiasemalla ravaatte, ei tässä teitä kohtaan ole mitään rikosta tehty eikä poliisi vastaa katsastuksista tai autovakuutuksista?

Auton saa kyllä seisontaan ihan ilman kilpiäkin. Ja yleensä kannattaa reagoida asiaan vähän nopeammin kuin 7 vuoden viiveellä.

[QUOTE="vieras";21889194]Valtiolle varma tulolähde vaikka autoa ei ole edes olemassa. On ne vaan viisaita valtiovarainministeriössä...[/QUOTE]
Valtio ei tienais penniäkään, jos ap:n mies ois a) ilmottanu auton seisontaan b) hoitanu paperiasiat aikoinaan kuntoon.

Ja kyllä, auton saa seisontaan ilman kilpiäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;21888791:
On se kumma, kun minäkin olen poistanut auton rekisteristä ilman että on ollut kilpiä. Tai ensimmäistäkään todistetta.
Meinaan myin itsekin autoni 7 vuotta sitten jollekin pässille, joka ei rekannut autoa omiin nimiinsä, joten poistin sen rekisteristä kokonaan.

Miksette te hyvät ihmiset tee luovutuskirjoja autokaupoissanne?!?

miten minulle tulee tästä alotuksesta mieleen se potkuri85:n s-etukorttijuttu? siihenkään ei tullu sitten mitään järjellistä selitystä ja kun kysyin asiaa s-ryhmältä niin ei se sitten niin mennykkään kun potkuri väitti...

:popcorn:

Yhteistyössä