Nyt on pakko purkaa.. Kiitos jos jaksat lukea!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Ainakaan ei kannata varmaan juoda enää itseään känniin, jos ei kerran kontrolli pysy.

Juu, ei tosiaan kannata. :/ Ainakaan niin kauan kunnes oon päässy tästä yli.

No jos sä tuolla lailla nyt käyttäydyt kun saat alkoholia, niin tuskin se käyttäytyminen mihinkään muuttuu. Henk. koht. mä en tosiaan ymmärrä miten joku voi pettää puolisoaan ja sitten vielä valehdella siitä, kaverin tai tuntemattoman kanssa, kännissä tai selvinpäin. Jos on taipumusta tollaseen käyttäytymiseen kun saa viinaa niin sitten luulis ymmärtävän lopettaa sen alkoholin käytön ihan kokonaan. Jollei se sitten ole parisuhdetta tärkeämpää.

Mua on oikeastaan aina kiinnostanut se miten nämä tilanteet syntyvät.
Myönnetään, että 15 vuotisen liiton aikana on ollut pari "melkein horjuin -tilannetta", mutta ei tarvi kuin ajatella sitä miltä miehestä tuntuisi niin tulee täysi stoppi.

Siis totaalista empatiakyvyn puutetta, tarvetta kostaa, mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja haistakaa pettäjät..:
Niinpä. Mitäs rehellisyydestä, luotettavuudesta ja uskollisuudesta, kun krooniset pettäjät ovat keksineet vuosisadan tehokkaimman itsepuolustuksen tekojensa salailulle. "Mehän vaan suojelemme petettyä." Just.

Mutta eikö se ole vähän väärä motiivi kertoa asiasta? Siis se että ainoastaan itsellä on paha mieli. Aika itsekästä minusta.

Mä en ainakaan haluaisi missään nimessä tietää jos mieheni ja ystäväni olisivat minua pettäneet. Kyllä se jättäisi niin syvät haavat pitkäksi aikaa ja heijastuisi kaikkiin tuleviin ihmissuhteisiinkin että eipä olisi tiedon väärti.

No en kertonut. Oma todella paha olo (häpeä, itseinho) palasi ajoittain. Juttelin luotettavan henkilön kanssa vasta pitkän ajan päästä ja sain/annoin itselleni taas luvan nauttia nykyisin hyvästä liitosta. Älä anna erehdyksen pilata hyvää tulevaisuutta (jos haluat liittosi säilyttää). Voimia sinulle!

BKM: En minä mitenkään yleisesti käyttäydy tähän tyyliin kun alkoa otan. Tämä yksittäinen tapaus nyt vain pääsi käymään. Ja ei alkoholi minulle miestäni tärkeämpää, mutta en koe että tilanne niinkään siitä johtuisi. (Siis että pettäisin aina kännissä.)

På rigtigt?!?: Tilanne syntyi siten, että tämä miehen kaveri erosi pitkästä suhteesta ja minusta tuli jotenkin hänen lohduttajansa. Sitten kun itsellä meni myös huonosti oli hän vuorostaan kuuntelemassa mua. Kerran oma mieheni katosi baarissa, häneen ei saanut yhteyttä eikä mitään. Lähdin sitten tämän toisen kanssa kotiin päin, mutta menin hänen luo yöksi. (Usein yövymme muutenkin siellä kun meille on niin kallista mennä taksilla, varsinkin yksin.) Siinä sitten kävi vipa.

Nyt poistin tämän miehen yhteystiedot, jottei minulla ole mahdollisuutta häneen enää olla yhteydessä mieheltäni salaa. Joten eiköhän tämä tästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Niinpä. Mitäs rehellisyydestä, luotettavuudesta ja uskollisuudesta, kun krooniset pettäjät ovat keksineet vuosisadan tehokkaimman itsepuolustuksen tekojensa salailulle. "Mehän vaan suojelemme petettyä." Just.

Mutta eikö se ole vähän väärä motiivi kertoa asiasta? Siis se että ainoastaan itsellä on paha mieli. Aika itsekästä minusta.

Suoraan sanottuna mielestäni kertomisen motiivilla ei enää tuossa vaiheessa ole mitään merkitystä. Motiivia olisi kannattanut miettiä siinä vaiheessa, kun puolison luottamuksen pettäminen oli vielä valittavissa. Sen jälkeen on enää yksi asia tehtävänä: kertoa puolisolle ja katsoa, mikä tämän suhtautuminen asiaan on ja hyväksyä se puolison valinta.

Moni pettäjä puolustaa omaa salailuaan vetoamalla aivan sivuseikkoihin peläten ainoastaan sitä, että oma siisti maailma romahtaa siihen, kun toinen saa tietää. Jos todella kiinnostaa suojella sitä toista osapuolta, silloin ei petä. Jos nyt ei sitten missään nimessä voi olla pettämättä, niin silloin seuraava mahdollisuus suojella toista osapuolta, on kertoa tälle rehellisesti ja itse totuus eikä enää jatkaa toisen häpäisyä ja loukkaamista salaamalla asiaa.

Suoraan sanottuna mielestäni kertomisen motiivilla ei enää tuossa vaiheessa ole mitään merkitystä. Motiivia olisi kannattanut miettiä siinä vaiheessa, kun puolison luottamuksen pettäminen oli vielä valittavissa. Sen jälkeen on enää yksi asia tehtävänä: kertoa puolisolle ja katsoa, mikä tämän suhtautuminen asiaan on ja hyväksyä se puolison valinta.

Moni pettäjä puolustaa omaa salailuaan vetoamalla aivan sivuseikkoihin peläten ainoastaan sitä, että oma siisti maailma romahtaa siihen, kun toinen saa tietää. Jos todella kiinnostaa suojella sitä toista osapuolta, silloin ei petä. Jos nyt ei sitten missään nimessä voi olla pettämättä, niin silloin seuraava mahdollisuus suojella toista osapuolta, on kertoa tälle rehellisesti ja itse totuus eikä enää jatkaa toisen häpäisyä ja loukkaamista salaamalla asiaa.

Se mitä ei tiedä ei myöskään satuta. Siksi aina kannattaa hyvissä ajoin ilmoittaa jos on tulossa ennen aikoja kotia töistä, metsältä tai jostain reissusta. Välttyy mahdollisesti ikäviltä tilanteilta kotona.

Voimahali aapeelle!!Tiedän ja ymmärrän tilanteesi,tosin itselläni vielä pahempi,en toki ole hänen kaverinsa kanssa yhteydessä vaan hälle tuntemattoman miehen kanssa mutta paha tilanne onkin siksi kun en haluaisi lopettaa yhteydenpitoa vaan mietin eroa :(

Yhteistyössä