nyt on näin....

kävin eilen tarkastusultrassa haaleen vuodon takia.vuoto oli todella niukkaa ja samantien loppui.
mulla oli viimeksi menkat 26.9... ja testi selkeen vahva plus 31.10. ja 1.11. eli viikkoi olis pitänyt olla 7+1 eilen,
eilen ei kuitenkaan näkynyt kuin munapussi eli vauvankoti se minne ruskuaispussin pitää tulla.... joko se oli piilossa, tai mun viikot oli ultraan liian pienet tai sitten mulla on mulla on tuulimunaraskaus...

tosi sekava fiilis kuvitella olevansa raskaana juuri tällä hetkellä...



 
ei se oireettomuus välttämättä kerro et olis tuulimuna. mulla kaksi edellistä alkuraskautta ollut täysin oireettomia. silti olleet ihan normaaleja raskauksia ja terveitä lapsia tullut.
ystävälläni takana tuulimuna jonka aikana oli kuulemma enemmän "oireita" kun normaalissa raskaudessa.

itse jännitän..olisko käynyt "vahinko"..takana kahde kuukautiset imetyksen lopetuksen jälkeen. nyt kp19. nippailua oli munasarjojen kohdalla kp10-16. en tiedä, olenko ovuloinut. jo olisin kp14 tienoilla. meillä olis voinut vaikka käydä se mun toivoma vahinko. epäilen kyllä..maanantaina menen gynelle, sit ollaan viisaampia, onko munasarjat toiminnassa.
 
Koin tuulimunan viime keväänä ja silloin alkuraskauden ultrassa rv6+5 ei näkynyt kuin ruskuaispussi. Kaikki oireet löytyivät, joten luulin tietysti, että raskaana ollaan. Mutta tuulimunaksihan tuo sitten osoittautui :ashamed:

En haluaisi pelotella enkä ole lääkäri, joten 100% varmaksi en tiedä, mutta nyt tässä raskaudessa kun kävin samoilla viikoilla 6+5 ultrassa niin sen ruskuaispussin vieressä näkyi ihan selvästi pikkuruinen alkio ja sydämensyke eli eiköhän alkio siellä pitäisi näkyä. Tai siis en käsitä miten alkio voisi olla piilossa, sillä ruskuaispussihan on nesteen täyttämä pussukka, jonka läpi ultran kyllä pitäisi nähdä, vai?

Sait varmasti ajan kontrolliultraan, jossa asia varmasti selviää! Olen nimittäin kuullut sellaisenkin tarinan, että raskaus oli todettu tuulimunaksi ja kun tyhjennyksen aika tuli parin viikon päästä niin sieltähän löytyi pieni vauvan alku ja syke :heart:

Voimia sinulle kaisuli :hug:

Carmen ja Nirppu rv 15+5
 
mulla on kyllä oireita vaikka teille jakaa...kylmää, pissattaa, tissit kipuaa yms...tänä aamuna viimeksi kävin pönttöä halimassa. etoo ihan kunnolla! ruoka ei oikeen maistu... mulla jo neljäs raskaus (olisi) tämä... mutta olen yrittänyt ottaa kaiken hyvin realistisesti...mitään vuotoa ei ole tullut sen 15.11. aamun jälkeen, oviksesta ei mitään valtakunnan hajua milloin ollut, löytyi jokin antibioottia vaativa tulehdus alakerrasta, muuten voin hyvin...eli kaikki olis niinkuin raskaana tällä hetkellä.mutta....
 

Yhteistyössä