Nyt on laskettu yh:n ja ydinperheellisen tuloerot, eikä kauheasti eroa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kovajänis

Aktiivinen jäsen
29.11.2006
9 532
3
36
Alettiin tossa ajankuluksi laskea mitä 3 lapsen yh "tienaa" , jos minimielarit, ja hyöty oli huimat 560e/kk :whistle:

Kyllä mä ennemmin pidän tuon ukkoni jakamassa perheen hommia täällä kuin otan 560e käteen.

Ja pyydän syvimmästi anteeksi (kuka se olikaan jonka kanssa tästä väittelin muinoin..) että luullut koko ajan että oikea, yksin oleva yh hyötyy jotain yksinolemisestaan :wave: :wave:

aika paljon tuo summa 560 e/kk plussan puolelle. En kyllä silti ketään kannustaisi rahan takia eroamaan. Ehkä sellainen peli enemmin tai myöhemmin osottautuisi vääräksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Alettiin tossa ajankuluksi laskea mitä 3 lapsen yh "tienaa" , jos minimielarit, ja hyöty oli huimat 560e/kk :whistle:

Kyllä mä ennemmin pidän tuon ukkoni jakamassa perheen hommia täällä kuin otan 560e käteen.

Ja pyydän syvimmästi anteeksi (kuka se olikaan jonka kanssa tästä väittelin muinoin..) että luullut koko ajan että oikea, yksin oleva yh hyötyy jotain yksinolemisestaan :wave: :wave:

siis voitko hieman selventää et miten oot päässy tollaseen tulokseen????? multa ainaki jää eksän palkka pois no jää toki eksän menotki... mut ihmettelen....

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Miten sä sen oot laskenut? Oletko ottanut huomioon mm. sen että joutuu maksaa yh:na kaikki laskut yksin? Parisuhteessahan ne voi laittaa puoliksi...

Öööö... meillä ainakin on koko perheellä ihan yhteiset tulot ja yhteiset laskut eikä niitä mitenkään puoliksi laittamalla yhtään pienennetä... Mä en nyt tajunnu?

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
mäki haluun sen mun 560??
Kiinnostais tietää millä lasku kaavalla on kyseiseen summaan tultu..

Mun täytyy ilmoittaa mun siskolle tästä. Hittoako se kahta duunia painaa niskalimassa elättääkseen neljä lastaan, maksaakseen talovelkaansa pois, kustantaakseen lasten harrastukset ja muut tilpehöörit. Hitto, tuollaisilla laskukaavoilla siskon pitäisi uida rahassa B)

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
just joo.... mitähän laskukaavaa käytetty????

T: yks yh

Laskettu elarit, työttömyyskorvaus, lapsilisät korotuksineen, asumistuki (joka suurempi vielä mualla kuin täällä käpärissä).

Verrattuna ydinperheen (n.2400e/kk brutto) tuloihin :D

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Miten sä sen oot laskenut? Oletko ottanut huomioon mm. sen että joutuu maksaa yh:na kaikki laskut yksin? Parisuhteessahan ne voi laittaa puoliksi...

Öööö... meillä ainakin on koko perheellä ihan yhteiset tulot ja yhteiset laskut eikä niitä mitenkään puoliksi laittamalla yhtään pienennetä... Mä en nyt tajunnu?

Sitä vaan, että parisuhteessa on 2 palkansaajaa ja esim. tv-lupa n. 250 e/v. Se tv-lupa on yh:lla ihan sama kuin niillä parisuhteessa asuvilla, mutta maksetaan vain yhden tuomista rahoista. Jne...

Alkuperäinen kirjoittaja pööpöö:
aika paljon tuo summa 560 e/kk plussan puolelle. En kyllä silti ketään kannustaisi rahan takia eroamaan. Ehkä sellainen peli enemmin tai myöhemmin osottautuisi vääräksi.

missä on mun 560?

siis minä olen perheellinen..eli ukko löytyy..ei ole ero käynyt mielessä. Vaikka rahallisesti voisikin olla kannatavampaa :-)

En oikein voi hyväksyä eroa rahan takia, tai kun kuulee että jotkut huijaavat sillä tasvoi itselleen lisää etuuksia.

Laskettu elarit, työttömyyskorvaus, lapsilisät korotuksineen, asumistuki (joka suurempi vielä mualla kuin täällä käpärissä).

Ah ydinperheen 2400 kun ottaa pois sen työttömyyskorvauksen ja lapsilisät niin jää miehelle aika huono palkka?

aijaa... siis mikä työttömyyskorvaus ja mikä asumistuki? en oo tiennykään et ne ois jotrain yh:n perustuloja

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

sori nyt vaan mut mä ainaki käyn töissä ja saan palkan missä ei ole huomioitu mitenkään mun perhetilannetta! asumistukeen oon ihan liian rikas ja työttömyyskorvaustakaan en saa koska työpaikka sulkee sen pois. no ainoo mikä kalahti on toi lapsilisän yh- korotus...

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
mäki haluun sen mun 560??
Kiinnostais tietää millä lasku kaavalla on kyseiseen summaan tultu..

aha siis säkään et oo saanu omaas... lähetääs heti huomenna hakeen jostain se 560e kuhan ny joku kertois et mistä...

:D

Juu, mennään ja jos joku väittää ettei meillä ole toivokaan isketään nytkkiä pöytään, mä kyllä haluan sitten ne kahden vuoden ajalta takautuvasti! :kieh:

missä on mun 560?

siis minä olen perheellinen..eli ukko löytyy..ei ole ero käynyt mielessä. Vaikka rahallisesti voisikin olla kannatavampaa :-)

En oikein voi hyväksyä eroa rahan takia, tai kun kuulee että jotkut huijaavat sillä tasvoi itselleen lisää etuuksia.

minäkin olen PERHEELLINEN minä ja 2 lastani!!!!

ja edelleen ainoa etuus on lapsilisän yh korotus ja sitä en ole huijannut

aijaa... siis mikä työttömyyskorvaus ja mikä asumistuki? en oo tiennykään et ne ois jotrain yh:n perustuloja

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

sori nyt vaan mut mä ainaki käyn töissä ja saan palkan missä ei ole huomioitu mitenkään mun perhetilannetta! asumistukeen oon ihan liian rikas ja työttömyyskorvaustakaan en saa koska työpaikka sulkee sen pois. no ainoo mikä kalahti on toi lapsilisän yh- korotus...

Ei, kun sun pitää mennä vaatimaan Kelalta nyt noita yh-ihmisille tarkoitettuja perustuloja palkanlisäksi :D

hmmm. mä joudun ainakin maksamaan yli kolmesataa euroa vuokraa itse ja vuokra on 490 euroa ja liiton rahoilla olen josta jää verojen jälkeen käteen noin 710euroa! 2 lasta josta viimiset lapsilisät tulee marraskuussa!

Yhteistyössä