nyt on kinkkinen tilanne,ketään kuka tuntee lakipykälät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bumba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anoppi ja appi voivat yhdessä myydä talon juuri silloin, kun heitä huvittaa. Jos appi ei suostu myyntiin, anoppi voi hoitaa asian oikeusteitse. Jos 18 v uhkaa itsemurhalla, koska hänen tulevilla lapsillaan ei ole sitten vaarilaa, mä appesi housuissa tekisin vastavedon ja uhkaisin niin ikään itsemurhalla sanoen pojalle, että jos taloa ei myydä, sun tulevilla lapsillasi ei ole vaarilan lisäksi vaariakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja bumba:
on puhuttu,on maaniteltu,on lahjottu,on kiristetty,on uhkailtu,on aneltu. mutta sälli uhkaa itsemurhalla,kuka vanhempi sellasta riskiä ottais?

Yleensä kyllä sellaiset, jotka kovasti itsarilla uhkaavat, eivät sitä tee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap, mitä miehesi asiasta sanoo? Asia koskettaa häntäkin, sillä jonain päivänä hän on perimässä taloa veljen kanssa, jos sitä ei myydä. Jos veli tällöinkään ei suostu myymään niin mitä sitten?
Perintö ei ole perintöä ennenkuin perinnön jättäjän kuoleman jälkeen. Vaikkei taloa myytäisikään, anoppi ja appi voivat halutessaan ottaa sitä vastaan niin paljon velkaa, ettei siitä heidän kuolemansa jälkeen velat maksettua jää perillisille senttiäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja böö:
Alkuperäinen kirjoittaja bumba:
on puhuttu,on maaniteltu,on lahjottu,on kiristetty,on uhkailtu,on aneltu. mutta sälli uhkaa itsemurhalla,kuka vanhempi sellasta riskiä ottais?

Yleensä kyllä sellaiset, jotka kovasti itsarilla uhkaavat, eivät sitä tee.

tiedän.. :ashamed: ja oon sitä yrittänyt sanoakkin,mutta kenen syy jos tää jätkä nyt sitten päättääkin vetää ittensä kiikkuun? vanhempien,kun eivät ottaneet uhkausta tosissaan?

Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
tiedän.. :ashamed: ja oon sitä yrittänyt sanoakkin,mutta kenen syy jos tää jätkä nyt sitten päättääkin vetää ittensä kiikkuun? vanhempien,kun eivät ottaneet uhkausta tosissaan?
Ei vaan pojan itsensä. Kiristys on itse asiassa laitonta, vaikkakin kiristäisi omalla hengellään. Harmittava juttu on, että poika on täysi-ikäinen, joten pelkästään tuon itsemurhalla uhkailun takia ei häntä voi pakkohoitoon toimittaa. Jos kyse olisi alaikäisestä, niin voisi. Mutta siis...jos poika päättää tappaa itsensä, niin siitä on ihan itse ja yksin vastuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Jos 18 v uhkaa itsemurhalla, koska hänen tulevilla lapsillaan ei ole sitten vaarilaa, mä appesi housuissa tekisin vastavedon ja uhkaisin niin ikään itsemurhalla sanoen pojalle, että jos taloa ei myydä, sun tulevilla lapsillasi ei ole vaarilan lisäksi vaariakaan.

:kieh: :kieh: :kieh: toi oli hyvä

Ei vaan pojan itsensä. Kiristys on itse asiassa laitonta, vaikkakin kiristäisi omalla hengellään. Harmittava juttu on, että poika on täysi-ikäinen, joten pelkästään tuon itsemurhalla uhkailun takia ei häntä voi pakkohoitoon toimittaa. Jos kyse olisi alaikäisestä, niin voisi. Mutta siis...jos poika päättää tappaa itsensä, niin siitä on ihan itse ja yksin vastuussa.

mut kyllähän siitä ainakin mulle äitinä jäisi ihan hirveät syyllisyyden tuskat,jos oma lapsi uhkais monta kertaa riistää hengen itseltään ja kun en oo ottanu kuuleviin korviini niin lopulta toteuttaa uhkauksensa.

Yksi vaihtoehto on tietysti vielä olemassa, mutta se riippuu siitä talosta. Voisiko ajatella niin, että appi ja anoppi kumpikin ottaisivat asuntolainaa ja lainan panttina kummallakin olisi osuutensa talosta. Lainoillaan ostaisivat itselleen ne haluamansa asunnot ja taloon otettaisiin vuokralainen, jonka maksama vuokra jaettaisin apen ja anopin kesken. Vuokrarahalla he voisivat lyhentää asuntolainaansa. Mutta tämän vaihtoehdon järkevyys perustuu ihan siihen, kuinka suurta vuokraa talosta voisi pyytää ja kattaako se vuokra lähellekään lainanlyhennystä.

mut kyllähän siitä ainakin mulle äitinä jäisi ihan hirveät syyllisyyden tuskat,jos oma lapsi uhkais monta kertaa riistää hengen itseltään ja kun en oo ottanu kuuleviin korviini niin lopulta toteuttaa uhkauksensa.
Toi riippuu ihan siitä, miten asiaan suhtautuu. Jos junnu 18 v täytettyään alkaisi kiristää mua, niin en takuulla suostuisi ottamaan vastuuta hänen sen takia, etten kiristykseen suostu , tekemästään itsemurhasta. Tosin musta tuntuu kyllä hyvin absurdilta ajatus, että junnu yleensäkään rupeaisi mua 2 vuoden päästä kiristämään yhtään millään tavalla.

eli appivanhemmat on karkeesti sanottuna joutunut valitsemaan lapsensa ja talon välillä..aika sairas tilanne tosiaan..
Noups. Miehesi veli vain joutuu valitsemaan elämnsä ja kerrostalovaarilan välillä. Ja valinta on YKSIN hänen.

Yksi vaihtoehto on tietysti vielä olemassa, mutta se riippuu siitä talosta. Voisiko ajatella niin, että appi ja anoppi kumpikin ottaisivat asuntolainaa ja lainan panttina kummallakin olisi osuutensa talosta. Lainoillaan ostaisivat itselleen ne haluamansa asunnot ja taloon otettaisiin vuokralainen, jonka maksama vuokra jaettaisin apen ja anopin kesken. Vuokrarahalla he voisivat lyhentää asuntolainaansa. Mutta tämän vaihtoehdon järkevyys perustuu ihan siihen, kuinka suurta vuokraa talosta voisi pyytää ja kattaako se vuokra lähellekään lainanlyhennystä.

mutta kun se poika nimenomaan haluaa että talo olisi heidän käytössään,ei jonkun muun.

on vaan niin voimaton olo,kun kattoo sivusta tällästä hulluutta eikä itse voi konkreettisesti tehdä mitään..anoppi kävi äsken ja oli todella maassa,ymmärrän hyvin että haluaisi jatkaa elämäänsä ilman että tartteis roikkua ex-miehessä talon takia jossa ei edes asu :/

mutta kun se poika nimenomaan haluaa että talo olisi heidän käytössään,ei jonkun muun.
Mä en muista pitkään aikaan miettineeni yhtään palsta-avausta näin paljon kuin nyt tätä sun tekemääsi =) Mulla on itselläni 20 ja 15 v lapset, joten jossain määrin osaan kuvitella, miltä sekä miehesi veljestä että appivanhemmistasi tuntuu. Oleellisin ongelma taitaa nyt olla se, että miehesi veli ei - kovin nuori kun vielä kuitenkin on - tajua (hänelle on varmasti asia selitetty. mutta hän ei sitä tajua), että hänen isällään ei ole varaa ostaa ex-vaimonsa osuutta talosta eikä hänen äidillään ole mahdollisuutta ostaa itselleen uutta kotia, jos hän ei saa osuuttaan talosta myydyksi. Joko exälleen, pojilleen tai jollekin vieraalle.

Mä vielä mietin tuota lainan ottamista taloa vastaan ja talon laittamista vuokralle. Miehesi veli ei halua vierasta vuokralaista, joten hänelle voisi tehdä ihan selkeät laskelmat siitä, kuinka paljon hänen on maksettava vanhemmilleen vuokraa talosta sen jälkeen, kun vanhemmat ovat ottaneet ne omat asuntolainansa. Ja appesi voi kyllä sanoa, että hän muuttaa taloon takaisin sitten kun miehesi veljellä on lapsia. Jolloin lapsilla on juuri siinä talossa vaarila. Pjan on ihan hyvä tajuta, kuinka paljon hän joutuu maksamaan halustaan saada vaarila omakotitaloon.

Toinen vaihtoehto on ilmoittaa pojalle kauppahinta ja sanoa, että jos tämän talon haluat, niin osta se.

Lapsuudenkotinsa menettäminen voi olla monelle nuorelle kova paikka, mutta useimmat ihmiset joutuvat sen menettämään. Varsinkin, jos kyse on omakotitalosta. Eläkkeistä ei ehkä enää talon käyttö- ja korjauskustannuksia maksetakaan, vaarin terveys ei kenties riitäkään omakotitalon töistä selviytymiseen jne

Onko teillä ketään nuorta aikuista, joka olisi sellaisissa väleissä tämän pojan kanssa, että kykenisi hänelle näitä elämän kurjia realiteetteja kertomaan? Ja jota poika kuuntelisi? Se, ettei taloa nyt myydä, ei kuitenkaan ole mikään tae siitä, että pojan lapsilla olisi aikoinaan tämä talo vaarilana. Tämä henkilö voisi myös kysyä, mitä pojalla on äitiään vastaan, koska ei halua antaa omista itsekkäistä syistään äidilleen mahdollisuutta omaan kotiin. POjalle olisi jollain tavalla pystyttävä tekemään selväksi, että jos hän talon haluaa säilyttää, hän joutuu siitä sitten valitettavasti maksamaankin.

mietteliääksi tämä todellakin pistää..me ollaan miehen veljelle ne läheisimmät,mutta ei saada minkäänlaista otetta koko ihmisestä,ei kuuntele järkipuhetta ja laskelmat raha-asioista on nähnyt moneen kertaan. jutut sillä on tätä luokkaa: "mut kun mä hankin sellasen työpaikan missä tienaa 100 000 euroo vuodessa niin sit mä voin maksaa teille tästä talosta,sit kun musta tulee presidentti ni mulla on varaa asua tässä" jne jne yhtä korkealentoista :/ ja sanoo nämä asiat ihan tosissaan. eli ihan kaikki realiteetit on hukassa. miehen isä yritti jo meidän perhettäkin tähän soppaan mukaan,että oltais ME muutettu vuokralle HEIDÄN YLÄKERTAANSA ettei taloa tarvitsisi myydä. ja kaikki tämä kiukuttelevan kakaran takia. vaikka nuori onkin,niin uskaltaisin väittää että hieman nuoremmatkin tajuavat kyllä missä raja menee heidän päätösvallallaan ja oikuttelullaan. nuoremmatkin osaavat kunnioittaa vanhempiaan,mutta ei tämä tapaus. sulta on tullut kyllä tosi hyviä ideoita mitkä ei itselle olis tullu edes mieleen :) ainoa vaan,että millä helkkarin ilveellä saa nämä asiat taottua sen pojan päähän,jos se elää ihan jossain omassa maailmassaan omien mielikuvitusolentojensa keskellä ilman mitään todellisuuden tajua?

Yhteistyössä