Nyt on jo pakko purkaa ex.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katkeruuttako.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katkeruuttako.

Vieras
On kiusannut mua siitä asti kun erottiin nyt tulee 5.5v
viimeisen 2v aikana emme ole enää edes puhuneet keskenämme.

Kiusaamistapoja joita on tähän mennessä käytetty.

-Lapset tulevat luokseni talvella ilman asianmukaisia varusteita. Elatusmaksut ovat sen verran kovat että lapsilla ei ole minun luonani vaatteita.
Viikon vierailulla heille saattaa olla kassissa 1housut ja paita.

-Lasten noutaminen, en ole tainnut kertaakaan saada lapsia sovittuna ajankohtana vaan aina on saanut odotella 15min tuntiin, vaikka on ajankohta aina sovittu.
Myös lasten palauttamisen kanssa on ollut ongelmia kun äitiä ei tavoita 2h.

-Lapsille 6v ja 8v on valehdeltu meidän eron syistä, eli poikani kysyi minulta miksi sä isä lähdit toisen naisen matkaan.

-Poikani on myös kysynyt minun alkoholinkäytöstäni, joka on aina ollut normaalia vähäisempää.

-Minusta on myös tehty perättömiä ilmoituksia eri instansseihin.

-Lasten äiti saattaa vaihtaa lastensa puhelin nro:t yhtä-äkkiä siinä sitten odotellaan viikko tolkulla milloin joku soittaisi minulle.

-Lasten äiti on myös uhannut minua lähestymiskiellon hakemisella jos otan häneen yhteyttä, kun kysyin lapseni numeroa.

Mites teillä onko vastavia kokemuksia?

Osta lapsillesi liittymä, äiti ei voi muuttaa numeroa eikä sulkea liittymää, jonka sinä olet avannut.
osta luoksesi kirpparilta vaihtovaatteita pari vaatekertaa, niin lapset pärjäävät. Jos äiti lähettää heidät ilman päälysvaatteita pakkasilla, voinet tehdä äiditä ilmoituksen.
On kurjaa, että lapset ovat pelinappuloina aikuisten riidoissa ja ettei ex osaa käyttäytyä. Mutta älä ole itse niin uusavuton vaan järjestä ne asiat, joihin voit vaikuttaa.

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Olen hoitanut vaate asian kuntoon, uhkaamalla lastensuojelulla.
Liittymän hommamisesta ei ole mitään hyötyä äiti ei antaisi pitää sitä kuitenkaan.

Ja kyllä näin on, ei tässä ole mitään järkeä.. Sen takai että minä jätin hänet hän on vannonut kostavansa minulle ja niin hän totta vie tekeekin.

Olen hoitanut vaate asian kuntoon, uhkaamalla lastensuojelulla.
Liittymän hommamisesta ei ole mitään hyötyä äiti ei antaisi pitää sitä kuitenkaan.

Ja kyllä näin on, ei tässä ole mitään järkeä.. Sen takai että minä jätin hänet hän on vannonut kostavansa minulle ja niin hän totta vie tekeekin.

Valitettavasti et tule saamaan mistää oikein apuakaan, kaikki on aina äidin puolella.

Siksi koska hän oli vielä vaikeampi tapaus puolisona kuin ex:änä-
Ja joo sellainen olo on että ei tässä mistään apua saa, lastesuojelustakin sai just sen sortin palvelua ettei voinut kuin nauraa niitä asenteita, Ei äiti tollasta tekisi kiitos hei.

Voidaan sieltä myös sanoa, että tuohon käytökseen on varmasti olemassa ihan syykin :D

Ai niin ja lapsiahan en ole saanut aikoihin luokseni, koska äiti myös systemaattisesti sopii heille menoa työvuoro kalenteriani hyväksi käyttäen, eli lapset ovat vapaalla kun olen töissä ja kun itse olen vapaalla lapset ovat milloin missäkin.

Myös kaikki lapsieni kavereiden synttärit / kutsut ja kissanristiäiset luokitellaan niin tärkeäksi etten saa lapsiani.

LAstenvalvojalle on ilmoitettu aikoinaan, mitään apua ei ollut. Seuraava pykälä tapahtuu ensi viikolla jolloin haastan hänet kunnianloukkauksesta ja lapsien vieroittamisesta :)

Lastenvalvoja ei voi tehdä asialle mitään. Hän voi puhua asiasta teidän molempien läsnäollessa, mutt hänellä ei ole mitään valtuuksia määrätä exääsi noudattamaan tapaamissopimusta. Tapaamissopimus on teidän yhdessä laatima ja käytännössä kumpi tahansa voi irtisanoutua siitä milloin tahansa (kukaan normaalihan näin ei tee, mutta virallisesti asia on näin). Käräjäoikeuden kautta voit hakea tapaamissopimuksen täytäntöönpanoa sakon uhalla, oikeuden määräys on ainoa virallinen keino, jonka rikkomisesta on seurauksia.

• Tykkää
Meillä oli suunnilleen samanlaista mieheni exän puolelta. Tosin ex lähti suhteesta ja meidän suhteemme alkoi pitkän ajan päästä erosta. Kiusaaminen oli juurikin tuollaista ja joskus jopa pahempaa. Miestä myös ex haukku lapsille alkoholisitiksi ja minua ei koskaan edes tervehtinyt. Olin vain typerä ämmä minkä hän muisti aina joka välissä lapsille kertoa. Nyt lapset on isoja ja kärsineet molemmat pahasta masennuksesta ja toinen pistänyt kaikki välinsä poikki sekä isään että exään ja koko sukuunsa. Pyydän, että lasten vuoksi teet kaikkesi niin mekin yritimme ja voimme olla tyytyväisiä että edes yritimme vaikka asenteet isää kohtaan olivat lastensuojelussa aivan tyrmistyttäviä ja paljon pahaa mieltä viranomaiset aiheuttivat. Koita jaksaa.

Ai niin ja lapsiahan en ole saanut aikoihin luokseni, koska äiti myös systemaattisesti sopii heille menoa työvuoro kalenteriani hyväksi käyttäen, eli lapset ovat vapaalla kun olen töissä ja kun itse olen vapaalla lapset ovat milloin missäkin.

Myös kaikki lapsieni kavereiden synttärit / kutsut ja kissanristiäiset luokitellaan niin tärkeäksi etten saa lapsiani.

Tuliko edes mieleesi ajatella, että nämä lapset itse haluavat ennemmin mennä kavereiden synttäreille kuin sua vahtaamaan? Mitkähän ne menot ovat jotka äiti sopii sun vapaiden ajalle, harrastuksien erityispäivät yms. sopii kyllä joku muu kuin sun ex.

Tuliko edes mieleesi ajatella, että nämä lapset itse haluavat ennemmin mennä kavereiden synttäreille kuin sua vahtaamaan? Mitkähän ne menot ovat jotka äiti sopii sun vapaiden ajalle, harrastuksien erityispäivät yms. sopii kyllä joku muu kuin sun ex.

Itseasiassa lapset olisivat usein halunneet tulla ennemmin minun luokseni..
Isompi lapsista itki pari viikkoa sitten sitä ettei ole päässyt minun luokseni.

Esim: mun kesäloman ajalle ex oli varannut mökin monen sadan km päästä ja maksanut leirit valmiiksi.. 4viikon aikana he olivat kotona 2 vrk.

On todella typerää kysyä lapsilta mitä he haluavat koska tähän pystyy vaikuttamaan todella helposti,
Esim exäni osti pojalleni uusia pelejä pe kun lapsi oli tulossa minulle.. VArmaan osaat arvata oliko lapsi innoissaan tulossa minun luokseni kun ei saanut ottaa peliä mukaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja meilläkin;30264817:
Pyydän, että lasten vuoksi teet kaikkesi niin mekin yritimme ja voimme olla tyytyväisiä että edes yritimme vaikka asenteet isää kohtaan olivat lastensuojelussa aivan tyrmistyttäviä ja paljon pahaa mieltä viranomaiset aiheuttivat. Koita jaksaa.

Pahimmilla hetkillä on käynyt mielessä että vitut antaa olla jos haluaa erottaa mut lapsista niin en voi sille mitään..
Mutta yleisesti ottaen fiilis on sellainen että mä teen kaikkeni että se paskiainen ei pysty multa lapsia viemään.

kyllä on muuten sossu ollu nöyränä sen jälkeen kun paljastu mun miehen exän olevan täys juoppo/narkkari ja tyttö joutu lähtee kotoaan evakkoon koska äitinsä uus äijä ahdisteli :( aiemmin sossussa äiti valehteli sinisilmin kun hän tarttis nyt nää korkeemmat elatusmaksut kun on niin tiukkaa nyyh nyyh. tyttö ei oo niistä rahoista senttiikään nähny. onneks on sen ikänen (melkein jo 18) et saa muuttaa jo omilleen ja saa elaritkin omalle tililleen. ei uskonu lastensuojelu ennenku tilanne karkas käsistä, eihän ÄITI voi olla huono huoltaja lapsilleen..

Mitähän helvettiä tuollaisten päässä liikkuu? Joo, senkus ovat katkeria (ja nolaavat itsensä sillä) mutta saatana sentään, lapsia ei käytetä pelinappuloina!!! Toivon todella, että jokainen vastaavanlainen katkera exä, joka lukee tän, tuntee piston sydämessään -ihan aiheestakin!!! Tuo on niin törkeää, ei lastaan rakastava vanhempi vaan VOI käyttäytyä noin!!! Ehdottomasti tuollaisille lapsiaan vallankäytön ja koston pelinappuloina käyttäville vanhemmille sanktiot!

Onko silllä exällä joku muu syy käyttäytyä noin paitsi että oli jätetty osapuoli?
Mistä tietää työvuorolistasi? Voitko vaihtaa vuoroa?

Mun listat on ihan yleisessä jaossa ja näkee vuoden eteenpäin, vuoron vaihto ei auttaisi mitään saa selville sen 5 minuutissa.

No katkeruuteen vaikutti varmasti se että hän ei olisi koskaan uskonut että kerään niin paljon munaa että saan sen tehtyä, hän luotti siihen että en pysty lapsiani jättämään..

Koskaan en ole häntä lyönyt tai pettänyt puhumattakaan siitä että olisin esim juonut liikaa.

• Tykkää
Reactions: Miili
Alkuperäinen kirjoittaja ydinperheen äiti;30265165:
Ei kannata lisääntyä sellaisen kanssa jonka kanssa ei sovi yhteen ja tulee ero, oma on mokasi.

Totta, jos olisin nuorena ollut viisaampi olisin osannut ennustaa lopputuleman.. EN ollut ja siitä maksaa nyt kovan hinnan lapseni ja minä-

• Tykkää

Yhteistyössä