Nyt on itku lähellä, sattuu niin että tekee mieli huutaa. Paljoko kipulääkettä (Panacod) saa syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Maanantaina oli punktio ja kyse siis siitä aiheutuneista kivuista. Söin klinikan määräämää kipulääkitystä, mutta sain siitä sivuvaikutuksia joten jouduin lopettamaan sen syönnin.

Kaapissa ei ollut panadolia, eikä buranaa, joten oli turvauduttava vähän vahvempaan lääkkeeseen. Panacodia löytyi ja sitä nappasin napin naamaan. Ah tätä helpotusta! Voisin vaikka vetää voltin (jos osaisin).

Kipuja (kovia, kivuton en ole vieläkään) en halua takaisin, joten kysynkin nyt, että mikä mahtaa olla maksimimäärä jota sitä saa vuorokaudessa syödä? Lääkäri on sitä aikoinaan määrännyt annoksella 1 tabletti kolmesti päivässä, mutta onko se maksimi?

[QUOTE="vieras";23852937]Sama kuin parasetamolillakin, eli 3 g päivässä on maksimi...yleensä. Eli 2 tablettia kolmesti päivässä.[/QUOTE]

Tämä yksi tabletti näytti tuovan riittävän kivunlievityksen, eli nyt pystyn toimimaan. Mutta sen siis uskaltanee ottaa neljästi päivässä, jos tilanne niin vaatii? Vai pitääkö välin olla sen 8 tuntia?

[QUOTE="vieras";23853002]Siis onko kyse grammaisista tableteista? Vai 500mg?[/QUOTE]

Panacodissa ei ole eri vahvuuksia, kuten 500mg tai 1G. Panacodia on vaan yhtä vahvuutta, jossa 500mg parasetamolia ja 30mg kodeiinia.

[QUOTE="vieras";23853027]Panacodissa ei ole eri vahvuuksia, kuten 500mg tai 1G. Panacodia on vaan yhtä vahvuutta, jossa 500mg parasetamolia ja 30mg kodeiinia.[/QUOTE]

Näin, joten 3 grammaa eli 6 tablettia on ihan ok ja turvaraja on 4 g eli 8 tablettia.

Mulla on selkärankareumaan määrätty juuri tuo 1-2 tablettia 3 krt päivässä eli kyllä noin satunnaisesti uskallat varmasti ottaa enemmän kuin sen 3 tablettia päivässä.

"Kuuluuko" kipujen olla noin kovia...?

Mä käväisisin tsekkaamassa tilanteen varmuuden vuoksi.

Kuuluu. Siis mun kohdallani. Ihan sama juttu viimeksikin. Ja nyt on päätös tehty senkin suhteen, että tää oli tässä. En aio luovuttaa enempää, kun kivut on tosiaan niin kovat ja kestää niin monta päivää. Mutta kyllä olen siihen 3 kertaankin ihan tyytyväinen :)

[QUOTE="vieras";23853194]Entä, jos on kyseessä tulehdus tai verenvuoto? Kannattaa mennä lääkäriin.[/QUOTE]

Ei tässä ole mitään hätää :) Mulla oli viimeksi ihan sama juttu. Yöt pystyn nukkumaan ilman kipuja tai heräämisiä, vaikka viime yönä en käyttänyt mitään lääkitystä, kun lopetin eilen sen vanhan ja yritin olla siis kokonaan ilman lääkkeitä. Mutten pystynyt sitten enää tänään päivällä, vaikka aamu sujui ok.

Jos makaan paikallani, olen lähes kivuton. Mutta äiti-ihmisenä se paikallaanmakuu viikon ajan ei ole mahdollista :D

Yhteistyössä