[QUOTE="rrr";28864703]En nyt viitsi avata linkkiä mutta pääosin tiedän kyllä mitä halal-teurastus on.
Ymmärrän älähdyksen kasvissyöjiltä ja sellaisilta jotka syövät vain eettisesti tuotettua lihaa (vaikka itse metsästettyä/tapettua tai pientiloilta ostettua), mutta itse en ainakaan markettien tehotuontantolihaa syövänä kauheasti kehtaa huudella. Ei taida niilläkään possuilla ja lehmillä kauhean iloiset elämät olla.[/QUOTE]
Kyllä meidän lehmillä mun mielestä on aika onnellinen elämä.
4kk vuodesta saavat laiduntaa vehreällä laitumella lajitoveriensa kanssa, yöksi menevät pihattonavettaan ja talven viettävät siellä. Navetassa lehmillä on aktivointialueet (ne selänrapsutusharjakset yms yms) ja muuta tekemistä. Saavat olla toistensa kanssa.
Ruokinta kaksi kertaa päivässä, lypsy samaten. Ihmiset silittelevät ja rapsuttelevat. Eläinlääkäri hoitaa jos on hoidettavaa jne jne. Samanlaista elämää elävät kuin meidän koira, jos nyt verrata voi.
Lehmä tosin on tuotantoeläin ja siitä on tarkoitus tulla pihvi lautaselle sitten kun sen elämä on sellaista, ettei sitä elämäksi enää voi sanoa.
Eli mun mielestä Meidän lehmillä on hyvät oltavat.