Nyt on aika tehdä oma kenkälaatikko joululahja tuntemattomalle lapselle Romaniaan!

Kaikki lapset maailmassa eivät ole yhtä onnekkaassa asemassa, kuin Suomeen syntyvät. Lisätietoja ja ohjeita Patmos-säätiön sivuilta "operaatio joulun lapsi".

Me tehdään lasten kanssa yhdessä, vaikka materialistiselle tyttärelleni tavarasta luopuminen onkin ollut aika vaikeaa, mutta kun näytin esitteestä kuvia köyhistä lapsista, ymmärsi hänkin asian paremmin.

Alla linkissä paikat ja ajat, jotka ottavat lahjasi vastaan.
Tee vaikka yksikin paketti.

http://www.patmos.fi/fin/patmospostit/operaatio_joulun_lapsi_2007/kerayspaikat/?id=302

vieras
Ihan kaunis ajatus. Jäi vain häiritsemään seikka, että kaikkien tavaroiden oltava UUSIA. Luulisi että hyväkuntoinen käytetty vaate kelpaisi myös. Kun kerran kuitenkin tarkastavat sisällön.

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Noiden tavaroidenhan on oltava uusia, eli ei sen materialistisen tyttären tarvitse luopua mistään?
Tarkoitan, että kun pakettia kootaan, hänellähän tekisi mieli JUURI sitä vihkoa ja JUURI sitä pipoa yms. Olen ajatellut, että hänelle tekee tällainen hyvää, että ymmärtää, ettei kaikkea maailmassa tarvitse itselle.

Tuon paketin saa muuten aika pikkurahalla koottua, kun pitä silmät auki ympäri vuoden, itse ostan kevällä jo parit pipot ja hanskat ja kaulahuivit, silloin kun ne maksaa 50 senttiä kpl, samoin hammasrharjatyms. aina kun on alelaatikoissa tai vastaavissa. ´Myös Yves Rocherin pehmolelut saa tätä kautta rakastavan uuden kodin...

Lähtekää mukaan, tulee hyvä olo itsellekin, vaikka eihän se isoihin ongelmiin auta, mutta lapselle tulee varmasti parempi mieli, kuin lämpimistä ajatuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan kaunis ajatus. Jäi vain häiritsemään seikka, että kaikkien tavaroiden oltava UUSIA. Luulisi että hyväkuntoinen käytetty vaate kelpaisi myös. Kun kerran kuitenkin tarkastavat sisällön.
Eri ihmisten hyväkuntoinen vaate vaihtelee suuresti..
Mitä tehtäisiin paketeille joissa on sitten huono vaate?
Eli tuo komento vain uusia vaatteita on juuri noista syistä.

Ihan hyvä idea, ei siinä mitään. Mutta mulla on tästä kyseisestä Patmoksesta huono kuva, enkä muutenkaan osallistu uskonnollisten tmv säätiöiden tai yhdistysten kautta mihinkään tällaiseen.

Löytyy muitakin kanavia auttaa ja osallistua.

Sen lisäksi ohjaan apuni mieluummin kotimaahan, en halua pistää rahaa muualle niin kauan, kun täälläkin riittää autettavaa.

me on jo monta vuotta tehty noita paketteja. Jokainen lapsi omansa. Ei ne tule kalliiksikaan, kun ennakoi jo etukäteen alesta tavara, kun löytää sopivaa. Euron tai allekin paitoja, housuja ja muuta vaatetta löytyy kyllä kaupoista ja koulutarvikkeita ja lelujakin poistokoreista samoin.

Tullimääräyksien takia ei saa olla käytettyä tavaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Romanian joku laki kieltää niiden käytettyjen vaatteiden viennin, se on joku tullausmääräys.
Siis periaatteessa, jos vaate on uuden näköinen, niin kai se käy, ei siinä tarvitse olla mitään lappuja kiinni, luulisin.
Paketithan tarkistetaan ja jos siellä jotain huonoa on, niin ottavat pois ja laittavat tilalle villasukkia tai muuta sellaista. Sukkia en osaa kutoa, mutta jos osaisin, kutoisin jämälangoista sellaisia. Sukkia ottavat vastaan aina ja lisäilevät noihin paketteihin ja antavat lastenkoteihin ja sairaaloihin.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Ihan hyvä idea, ei siinä mitään. Mutta mulla on tästä kyseisestä Patmoksesta huono kuva, enkä muutenkaan osallistu uskonnollisten tmv säätiöiden tai yhdistysten kautta mihinkään tällaiseen.

Löytyy muitakin kanavia auttaa ja osallistua.

Sen lisäksi ohjaan apuni mieluummin kotimaahan, en halua pistää rahaa muualle niin kauan, kun täälläkin riittää autettavaa.
En mäkään ole mikään uskonnollisten yhteisöjen enkä varsinkaan Patmoksen fani, mutta en ole löytänyt muutakaan kanavaa, mikä veisi konkreettisen tavaran perille (minulle ) ilmaiseksi. Postitus on liian kallista.

Voin antaa ja annankin rahaa varsinkin suomalaisille avustusjärjestöille, mutta se katoaa sinne organisaatioihin. Minusta on mukava ajatella, että joku lapsi avaa sen minun tekemäni paketin ja ilahtuu siitä. Jos siinä samalla jaetaan evankeliumikirjanen ja puhutaan uskonnollista propagangaa, kestän sen. Lapsi ei valitse auttajaansa.

niin
Toiset eivät halua missään nimessä auttaa kristillisten järjestöjen kautta. Minä taas autan nimenomaan kristillisten järjestöjen kautta, en muiden.
Toivon tähden kautta autoin yhden paketin, oli ruokapaketti. Vauva-vaatekasseja olen koonnut. Mutta tämä kuulostaa aika hyvältä..

Tiedän perheitä, jotka eivät auta ketään eikä mitään, koskaan. Vanhaa ei laiteta edes uffin keräyspisteisiin, vaan ne myydään ja jos ei mene kauipan, haudotaan varastossa ja taas yritetään.. vuoden 95 vauvan vaatteita, jee! 12 vuotta kellarissa levänneitä, kahdellaa olleet ja osa jo käytettynä hankittu. :eek:

Toisille lapsille siis pelkkä auttaminen on suuri kummallisuus, ihme, että miksi, siis sä et saa mitään siitä itselle, et saa rahaa itselle vaikka annat ja laitat.. voisin siis meille muuttaneen tytön kanssa tehdä tommosen paketin, iso koululainen. 4 v tenavalle voi tuottaa vaikeuksia ymmärtää, että ei, hän ei saa tästä lootasta mitään..

**
Alkuperäinen kirjoittaja Utelias:
Mitä vikaa tuossa Patmoksessa sitten on?
On aika Israel-myönteinen, evankelioiva järjestö, ei kai paljon sen kummempi, kuin Pelastusarmeijakaan, kaikki ei vaan tykkää uskonnollisuudesta, mutta minkähän voimin sitä muuten tällaista ruohonjuuritason toimintaa jaksettais tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja Utelias:
Mitä vikaa tuossa Patmoksessa sitten on?
En lähde erittelemään, koska en myöskään halua kertoa negatiivisia asioita tai mollata sen perusteella, että olen itse lukenut vain muutaman yleisönosastokirjoituksen. Mielipiteeni on siis vain mielikuva, eikä liity mihinkään tiukkoihin faktoihin.

allapollo harmaana
Sitä kun keräilee vuoden varrella tavaraa tähän, niin pikkurahalla saa niin paljon...enemmän, kuin mulla olisi rahassa varaa antaa, saan annettua tällä joulun lapsi-systeemillä.

plikka
Minä en tajua miksei vois olla käytettykin pehmolelu :(
Luulisi että heillä, joiden vanhemmilla ei ole varaa ostaa leluja, ne ehjät ja puhtaat pehmolelut olisivat ihan kelpo lahjoja.

maatuska
Alkuperäinen kirjoittaja toivoton yritys:
me on jo monta vuotta tehty noita paketteja. Jokainen lapsi omansa. Ei ne tule kalliiksikaan, kun ennakoi jo etukäteen alesta tavara, kun löytää sopivaa. Euron tai allekin paitoja, housuja ja muuta vaatetta löytyy kyllä kaupoista ja koulutarvikkeita ja lelujakin poistokoreista samoin.

Siis en oikeen ymmärtänyt tuolta Patmoksen sivuilta, mutta täytyykö paketin sisältää nuo kaikki listassa olevat va vain OSIA siitä?

toivoton yritys
Alkuperäinen kirjoittaja maatuska:
Alkuperäinen kirjoittaja toivoton yritys:

Siis en oikeen ymmärtänyt tuolta Patmoksen sivuilta, mutta täytyykö paketin sisältää nuo kaikki listassa olevat va vain OSIA siitä?
osa riittää eihän siihen laatikkoon niin paljoa mahdu.

allapollo harmaana
tavaraluettelosta valitaan ikään ´sopivat ja lootaan mahtuvat, ei kaikkea. esim2-4 v ei tarvitse lyijykyniä, mutta värikynät vois olla hyvä.
Itse noudatan ajattelumallia: jokaiseen laatikkoon lelu, hygieniatuotetta (yleensä hammasharja ja tahna) ja lämmintä (pipo ja lapaset, huivi yms.) sen mukaan mitä on löytynyt kauppoista. sit jos jää tilaa, niin enemmän kampetta, mutta ei missään nimessä vajaata laatikkoa kenellekään, se ois jo logistisestikin hölmöä kuljettaa ilmaa.
Lämpimät vaatteet, esim. sukat, ovat kuulemma erittäin pidettyjä ja toivottuja lahjoja.
Mukaan vaan kaikki, vaikka yhdellä laatikolla! Tulee joulumieli itsellekin ja osaa vähän hillitymmin suhtautua tähän meidän kulutusjuhlajouluumme!

Mimosan äippä
Kiitos ideasta, minä ainakin innostuin, taidan pienelle 2-4 vuotiaalle meidän neidin puolesta koota laatikon, paikkakunnallamme on piste mihin voi sen viedäkin niin hoituu suht helposti.

Yhteistyössä