Nyt on 1,5h "syöty" sitten puuroa

Status
Viestiketju on suljettu.
Katsotaan kumpi luovuttaa ensin..

Poika ei suostu syömään mitään kun uhma päällä.. pitäs vaan päästä ulos.. poika istuu haalareiden luona ja osoittaa niitä.. äiti istuu keittiön pöydässä ja osottaa puuroa.. nyt harjoiteltu jo 1,5h katsotaan kumpi luovuttaa ensin..

Neuvolasta sanoivat että palauttaa ain asama ruoka pöydälle, jos ei edellisellä kerralla kelvannut.. katsotaan syödäänkö tätä samaa puuroa siis meillä nyt sitten koko päivä..
 
Kippuravarvas
:eek:
Mä en tykkää tollasesta. Meillä ei oo pakko syödä mutta sit ei kyllä tipu välipalojakaan, seuraavana ruoka-aikana tarjotaan sit sitä mitä muutkin syö.
 
huh
Juu minäkään en kato tuollaista värkkäämistä. Nostan lapsen pois pöydästä ja annan olla nälissään. Seuraavan kerran saa ruokaa kun lämmintä ruokaa tehdään. Jätän myös välipalat pois ynnämuut kivat jutut.
 
samoin
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
:eek:
Mä en tykkää tollasesta. Meillä ei oo pakko syödä mutta sit ei kyllä tipu välipalojakaan, seuraavana ruoka-aikana tarjotaan sit sitä mitä muutkin syö.
Näin meilläkin toimii. Tosin on joskus vaikeaa ja sydän särkyy, kun lapset alipainoisia. Eli joskus sorrun antamaan jälkiruokaa vaikka ei ruoka mene kokonaan alas (maistaa pitää)

Meillä siis 5v painaa kai saman mitä moni nykyajan taapero. (noin 14 kg)
 
joopa
aika julmaa.tossa ajassa ois kerenny jo pihalla touhuaan ja uudestaan pöydän ääreen ,josko sitten maittais.mut jokainen viettää päivänsä kuten haluaa..
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja samoin:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
:eek:
Mä en tykkää tollasesta. Meillä ei oo pakko syödä mutta sit ei kyllä tipu välipalojakaan, seuraavana ruoka-aikana tarjotaan sit sitä mitä muutkin syö.
Näin meilläkin toimii. Tosin on joskus vaikeaa ja sydän särkyy, kun lapset alipainoisia. Eli joskus sorrun antamaan jälkiruokaa vaikka ei ruoka mene kokonaan alas (maistaa pitää)

Meillä siis 5v painaa kai saman mitä moni nykyajan taapero. (noin 14 kg)
No kyllähän sitä joskus lipsuu itse kukin :snotty:
 
Jepjep.
Mulle ne teki tollain tarhassa helmivellin kanssa. Siinä mä sitten nökötin, kunnes isi tuli tuomaan jonkun unohtuneen jutun.. Se kiskas koko herne-maissi-paprika -pussin nokkaan ja räyhäs niille täteille, että "Ettehän te p*rkele pakota lasta syömään tollasta p*skaa, eihän tollasta syö kukaan!!!"

Enkä muuten sen jälkeen ole KERTAAKAAN suostunut maistamaan sitä pirun tahnavelliä, vaikka muuten suostun kyllä kokeilemaan kaikkea.
 
vieras
Tuossahan kärsivät kaikki. Ehkä kannattaisi asiallisesti tarjota aamupala, odottaa hetki, ehkä vähän suostutellakin, mutta jos ei kelpaa niin sitten lounaalla tavataan. Mahdollisimman coolina kannattaisi pysyä. Eikä monista arkipäivän rutiineista kannata uhmaikäisen kanssa tehdä periaatepäätöksiä. Yritä ennakoida, ja hoitaa asia niin, että loppujen lopuksi aikuinen on päättänyt, mutta lapsikin on tyytyväinen tai edes suostuvainen toimintaan :)

Enkä mä kyllä sitä samaa ruokaa seuraavalla aterialla tarjoais. Kuulostaa aika tylyltä. Ei ne neuvolan terveydenhoitajatkaan aina maailman lapsiystävällisimpiä kasvatusneuvoja jakele...
 
Ai.
No en mä ainakaan pakota syömään koska pakko syöttämisestä ei pidemmän päälle jää kun kauhukuvat ko ruuasta.
Meillä on suht tarkat ruoka ajat ja jos niiden aikana ei syödä niin sitten ootellaan seuraavaa ateriaa, vaikka sitten nälissään.
Toi on aika kauheeta toi pakottaminen.... :/
 
Usko pois, jäät toiseksi :whistle: Pistä puuro pois, ja seuraavaan ruokaan asti ilman naposteluja. Luulis maistuvan.
Jos ei maistu silloinkaan, ruoka pois ja taas seuraavaan ruokaan asti ilman naposteluja. Kyllä se jossain vaiheessa nälkä iskee ;)

Jos sä rupeat nököttämään ruokalautasen kanssa tuntitolkulla ruokapöydässä ja napero syö sitten kun huvittaa, niin sä olet pulassa viimeistään kun eskari-ikään tulee :D
 
Ei me siis olla istuttu ruokapöydässä tätä 1,5 h:ta vaan se puuro on ollut pöydässä sen aikaa.. Lapsi puuhaa mitä puuhaa eli leikkii, mut aina kun haluu jotain muuta syötävää osoitan puuroa..

Kokeilen nyt siten tätä kiristystä kun lahjota ei eilen auttanut.. Pihalle ei nälissään lähdetä, koska aina aamulla ensimmäisenä lähdössä ulos ja kyllä täytys ensin oppia aamupala syömään..

 
Kippuravarvas
No meillä ainakin joskus mennään ilman aamupalaa ulos, jos ei maistu niin ei maistu. Joskus tuntuu että tuo syö päivän aikana 5 oliivia ja 4 kirsikkatomaattia. Mutta, terve lapsi ei nälkää itseään tapa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Ei me siis olla istuttu ruokapöydässä tätä 1,5 h:ta vaan se puuro on ollut pöydässä sen aikaa.. Lapsi puuhaa mitä puuhaa eli leikkii, mut aina kun haluu jotain muuta osoitan puuroa..

Kokeilen nyt siten tätä kiristystä kun lahjota ei eilen auttanut.. Pihalle ei nälissään lähdetä, koska aina aamulla ensimmäisenä lähdössä ulos ja kyllä täytys ensin oppia aamupala syömään..
Taidan ymmärtää sun pointin.

Periksikään ei passaa antaa... :|
 
vieras
ei ole kuusivuotias suostunut koskaan syömään puuroa. Vauvana ja taaperona sitä tarjosin, mutta ei vaan kelvannut. En ole siitä sen kummempaa tappelua vääntänyt, silloin kun muut syö puuroa, hän syö leipää ja esim. keitetyn munan. Ja ihan hyvin on kasvanut ja kehittynyt. Ei se puuron syönti tee autuaaksi ;)
 
Kyseenalaistan kyllä neuvolantädin asiantuntemuksen täysin jos tällaista nöyryytyskonstia suosittelee käyttämään lapsen tahdon nujertamiseen. |O

Jos aikuiselle ei maistu joku ruoka niin kauheaa olisi että samaa ruokaa ja vielä kylmänä tuotaisiin joka ruualla eteen, mutta lapsen kohdalla tämä on ok?
 
Työmyyrä
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Ei me siis olla istuttu ruokapöydässä tätä 1,5 h:ta vaan se puuro on ollut pöydässä sen aikaa.. Lapsi puuhaa mitä puuhaa eli leikkii, mut aina kun haluu jotain muuta osoitan puuroa..

Kokeilen nyt siten tätä kiristystä kun lahjota ei eilen auttanut.. Pihalle ei nälissään lähdetä, koska aina aamulla ensimmäisenä lähdössä ulos ja kyllä täytys ensin oppia aamupala syömään..

Mä en kyl nyt ihan ymmärrä mitä mä pakotan? Syömään muutakin kuin yhtä kahta tiettyä ruokalajia? Juu siihen kyllä pakotan lapseni. Mutta en minä nyt sen suuhun sitä väkisin työnnä. Syyö puuronsa sitten kun tulee nälkä, muuta ei tänään tarjota jos ei mene alas..

Moni lapsi jättää aamupalan syömättä. Syö sitten ulkoilun jälkeen reilun aamiaisen!

Ja hyvänen aika, puuro ei ole hyvää eikä edes kovin ravitsevaa ruokaa. (ei käsitä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei ole kuusivuotias suostunut koskaan syömään puuroa. Vauvana ja taaperona sitä tarjosin, mutta ei vaan kelvannut. En ole siitä sen kummempaa tappelua vääntänyt, silloin kun muut syö puuroa, hän syö leipää ja esim. keitetyn munan. Ja ihan hyvin on kasvanut ja kehittynyt. Ei se puuron syönti tee autuaaksi ;)
Joo mutta kun meillä ei syödä mitään mitä tarjotaan.. ei puuroa, ei ruokaa ei leipää ei mitään mikä tulee ensimmäisenä nenän eteen.. ihan selkee periaate vaan lapsella pistää hanttiin.. jos leivän annat kolmantena vaihtoehtona kun herra on ensin itse saanut valikoida niin sitten maistuu, mutta jos ensimmäisenä niin ei kiitos.. Sama juttu puuron ja jokaisen ruokalajin kanssa..

 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Kyseenalaistan kyllä neuvolantädin asiantuntemuksen täysin jos tällaista nöyryytyskonstia suosittelee käyttämään lapsen tahdon nujertamiseen. |O

Jos aikuiselle ei maistu joku ruoka niin kauheaa olisi että samaa ruokaa ja vielä kylmänä tuotaisiin joka ruualla eteen, mutta lapsen kohdalla tämä on ok?
Kylmänä? kyllä minä sen heti lämmitän kun herran menee pöytään sitä syömään..

Ja kyllä.. ei minäkään mene kylään ja rupea vaatimaan jotain muuta ruokaa kuin mitä on tarjolla.. ihan perus asioita tässä harjoitellaan..
 
Kyl se puuro meillä on pöydällä kokopäivän jos poika päättää ettei sitä syö. Ei onnistus tuo vääntö. Jos ei syö niin odottaa seuraavaa ruokaa ja turhaa narista välipaloja välillä Itsekin olen ollut tosi jäärä ja hoitotäti istutti kunnes päästi pois jossain vaiheessa. Olen minä silti syömään oppinut, mutten pakolla.
 
Neuvolantädin kuuntelemisen sijaan suosittelen esim. Raisa Cacciatoren kirjaa "Kiukkukirja, Aggressiokasvattajan käsikirja - vauvasta kouluikään" jossa on paljon parempaa tietoa tahtomista harjoittelevan lapsen kanssa elämiseen. Saa kirjastoista ja Väestöliitosta
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä