Nyt olisi pieneksi jäänyt lemppari body =) mistä kaavat myssyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Joku esitteli täällä viimeviikolla (?) tehneensä lempibodysta myssyjä lapselle. Sellainen "kaksihuippuinen" pipo. Voisko saada jotain linkkiä, mistä kaavat? Tai vähän mittoja, päänympärys on lähes 50cm :)

se olin minä joka esitteli...ja kaavat on itse piirretty mallia otin lindexin valmispiposta.
Leikkaat resorista 2x se alaosa ja ompele oiket puolet vastakkain alareuna, ompele kt-sauma. Leikkaa bodysta 2x vaikkapa se neliönmallinen osio ja ompele oikeat puolet vastakkain. merkitse pipo-osaan ja ala-osaan ke, kt ja sivumerkit ja kohdista, hurauta yhteen ja tikkaa päältä. Väliin voi laittaa vuorenkin, itse oon laittanut kaikkiin.

Eikö olisi mukavampi säästää se lempparibody. Lapsen on sitten mukava aikuisena katsella vanhoja vaatteitaan ja kun saa omia lapsia, tulee vanhoista vaatteista rakkaita.

Itselläni on muutamia vauvavaatteita 70-luvulta. Äiti on niitä säästellyt ja nyt lapseni omi ne nukkeleikkeihin.
Ensimmäinen uimapukunikin on tallella ja ajattelin, että voisin sen ehkä laittaa lapsen päälle nyt kesällä, mutta en tiedä vielä kehtaanko kun muilla lapsilla on muumia ja kaikkea hienoa. se erottuisi massasta vähän liikaakin

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
se olin minä joka esitteli...ja kaavat on itse piirretty mallia otin lindexin valmispiposta.
Leikkaat resorista 2x se alaosa ja ompele oiket puolet vastakkain alareuna, ompele kt-sauma. Leikkaa bodysta 2x vaikkapa se neliönmallinen osio ja ompele oikeat puolet vastakkain. merkitse pipo-osaan ja ala-osaan ke, kt ja sivumerkit ja kohdista, hurauta yhteen ja tikkaa päältä. Väliin voi laittaa vuorenkin, itse oon laittanut kaikkiin.

Kiitos! Ai minkä väliin vuoren? Eli kaks kertaa se pipo-osa?

Alkuperäinen kirjoittaja Säästöön:
Eikö olisi mukavampi säästää se lempparibody. Lapsen on sitten mukava aikuisena katsella vanhoja vaatteitaan ja kun saa omia lapsia, tulee vanhoista vaatteista rakkaita.

Itselläni on muutamia vauvavaatteita 70-luvulta. Äiti on niitä säästellyt ja nyt lapseni omi ne nukkeleikkeihin.
Ensimmäinen uimapukunikin on tallella ja ajattelin, että voisin sen ehkä laittaa lapsen päälle nyt kesällä, mutta en tiedä vielä kehtaanko kun muilla lapsilla on muumia ja kaikkea hienoa. se erottuisi massasta vähän liikaakin

no tasan tarkkaan se sun uimapukus erottuu HYVÄLLÄ tavalla joukosta...
kukaan vähänkään sivistynyt ei pue lapsensa ylle muumipukuja :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkapari:
http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/index.html tuol on ku selaat tuosta keltaisesta nuolesta vasemalle.. sellainen vihreä pipo

Kiitos =) ai se on ihan neliön mallinen? Luulin että siinä olis kaksi "sarvea".

Muumiuikkarit on jotenkin :x ... laita vaan, varmasti ihan kiva, ja ainakin ajaa asiansa =)

Meil on näitä vaatteita säästelty jo paljonkin, etenkin pienempiä kokoja, tämä joutaa pipoksi kun on kivaa kuvioo =)

siis on kaksi sarvea siinä juu, neliö missä nurkissa "sarvet"...siitähän nyt voi tehdä minkämallisen vain. Vuori ommellaan samoin kuin pipo-osa, mutta sen voi tehdä vaikka puoliympyränmuotoisena. Laitat vuorin päälliosan sisään niin että saumat jää sisään ja ompelet oikeat puolet vastakkain resoriin kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sukkapari:
http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/index.html tuol on ku selaat tuosta keltaisesta nuolesta vasemalle.. sellainen vihreä pipo

Kiitos =) ai se on ihan neliön mallinen? Luulin että siinä olis kaksi "sarvea".

ne sarvet tulee siitä ku se on neliön mallinen.. siihen voi niitä sarvia "kasvattaa", mut tee ensin jostain vaik lakanakankaasta koe versio ni näet samalla onko mitta oikea. Kannattaa tehä aika napakka, ku trikoo venyy käytössä. Ite oon tehny kaksinkertaisesta kankaasta

http://kimperi.com/product_info.php?cPath=29_14_57&products_id=158
tuosta tuolee tuollainen kimperin pipon tyylinen..

Itse siis ompelin näitä pipoja semmoisista bodyista mihin oli tullut tahroja niin paljon että ei voi kirpparille viedä enkä mä ala lapselle säästään tahrasia vaatteita vaikka olis lemppari ollutkin, puhtaat säästän kyllä itse.
Itseä harmittaa senverran paljon kun ei ole mitään omia lapsuuden vaatteita/leluja kun kaikki meni tulipalossa tai äiti on heittänyt pois jo ennen sitä.

Yhteistyössä