nyt olen väsynyt!parisuhde/uusiperheen onni asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
et voisi paremmin juttuja kirjoittaa ja ihan sama tilanne ja tyttö 8v...mieheltä kai puuttuu ymmärrys itse on saanu pienenä selkään aina kun ollu tuhma ja meillä ei tietty kajota fyysisesti vaik olenkin sitä meiltä et tekisi hyvää kunnon selkäsauna kuten jenkeissä annetaan nykyisin..saisi olla vaik valvotusti jossain tapauksissa sallittua täälläkin...tää on nykyajan ongelma ku ei saa kurittaa. olen kyl neuvoton oikeesti..olen yrittäny olla miettimättä juttua ja aattelen et jos mies tosiaan mut jättää lapsen vuoksi mut niin ei voi mitään. hänestä ei silloin ole isäksi/puolisoksi...hetki kerrallaan murrosikää en uskalla ajatella ees ja ajatella et mulla on vanhin murrosikäinen jonka kans ei ole mitään ongelmaa..hassua et meidän 8v pyöritt'ää meidän perhettä ihan täysiä....

Viet kyllä varpaat suustani... kyllä mullakin on monta kertaa käyny mielessä, että auttasko kunnon selkäsauna, mut kyllä tää meidän 7vee on niin kovapäinen et hukkaan menis. Sama se tuntuu täälläkin olevan, 7vee pistää meidän vuoristorataan lisää mutkia ja kierteitä. Yritän saada isäntää hommaamaan tälle mukulalle ajan leikkiterapiaan (siellä kävi joku vuosi sitten vähän aikaa), kun tilanne on musta mennyt huonompaan suuntaan. Aikaisemmassa terapiassa psyko sanoi, että lapsi yritti pari ensimmäistä kertaa määräillä häntä. Siellä kyllä selvisi monia asioita lapsen ajatusmaailmasta, mut ei se oo kyllä auttanut näissä arkea rassaavissa ongelmissa. Ja osa ongelmista (lapsen äiti mm.) on semmoisia ettei niille mahda mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mut en tiedä miten jaksaisin olla ilman miestäni, neljän kanssa olisi kamalaa ja rakastan todella miestäni...nyt on fiilis et olen niin väsynyt kaikkeen ja et taas yksi juhla edessä jolloin kaikki kaatuu niskaan...lisäksi rahaongelmat ollu seurana viis vuotta...nytkin taas joutu miettimään mist' rahat vappuun... mut en haluaa sossuun mennä nyyhkimään en usko et sieltä apua saisi...

Kuule voisit sinä käydä siellä sossussa "nyyhkimässä", jos vaikkei rahaa mutta toiminnallista apua=tukiperhe tai perhetyöntekijä. Tosin jollain paikkakunnilla on kauheen tiukassa nuo tukitoimet. Mut kerran jos pääset mukaan niin sit kyllä yleensä apua löytyy (t.nimim.kokemusta on). Että saisit itte välillä levätä. Samanlaisessa veneessä seilaan ja se ois hirmu tärkeetä, että oma jaksaminen ois kunnossa.
Vapun voi tehdä oikeesti vähälläkin rahalla, ei sitä krääsää tartte olla sen kummemmin. Yhdelläkin pussilla ilmapalloja saa vapun aikaiseksi. Torilla voi käydä ostamatta mitään (jos onlähellä etäisyydellä). Eikä aikuisten tarvii sitä vappua viettää sen kummemmin.

onneksi meillä ei ole tota toinen äiti/isä juttua mukana. jos lapsi on vanhempansa mummon papan tai jonkun kanssa joka hemmottelee häntämeilä menee pariviikkoa saada hänet takaisin normielämään missä ei hemmotella/nosteta jalustalle ketään. nyt puhuu että ehkä muutan muualle kun te ette tykkää minusta yms... e ymmärrä rangaistuksen saatuaan että on itse syypää vaan itää tuomiota vääränä, jotenkin sit on tiedätkö ylisosiaalinen ja esittää että tuntisi/olisi empaaatinen , äitinä tiedän ettei näin ole. ei ole lempilelua jos otan jonkun pois toteaa onhan mulla noita ylimielisesti..ei leiki kun hetken sit pyörii keittiössä, kaupassa näyttää siltä että varastaa karkkia kun silmä välttää, on varastanutkin aiemmin ei mitään vaikutusta ollu et jäi myyjälle kiinni... vaihtaa puheeaihetta jos yritän jutella jostain ikävästä...konttaa könyää mölyää on levotonvoi tippua syödessä tuolilta, kävelee tavaroihin, jos lähtee x kaverille on kuitenkin vamrmasti ollu ihan muualla kun missä piti....suunnitelmallisen ovela ja valehtelija...hui kauhea millainen lapsi. ja lapsen isän mielestä varasteluvaihe kuuluu joka lapsen elämään?!?olen itse vähän eri mieltä ettei enää koulikäiselle...

joo ostin 50kpl:n pussin palloja laitetaan niihin tarroja on kivemman näköisiä simat/munkit kaiken teen itse joten pärjätään kyl(vuosien kokemus sitkuttelusta:)ja cittarista haettiin halvalla foliopallot kaikille, on juttuja joissa meidän perheessä ei tingitä kuten vappuna palloja simaa ja munkkeja..ja mll:n juhliin tänään ja huomenna naamiaisiin..ilmaisia kivoja juttuja, oleem kuitenkiin aika lapsikeskeinen perhe vaik olemme sit aikuisina sopivan itsekkäitäkin välillä...en halua perhetyöntekijöitä kyttäämää, kaverilla kun on käyny sillä pelkästään huonoja kokemuksia ja kyl mä lapset hoidan . tosin lapsenvahti joskus ois yes ja ylimääräinen raha tietty. inhottavaa kun taas on kesä ettei ole rahaa lähteä mihinkään, viime kesänä kysyin sossusta tukea lomaan sanoi suoraan ettei myönnä un ei olla ongelmaperhe, narkkeja tai alkoholisteja...yh:nä pärjäisin kyl rahallisesti paljon paremmin tyhmää kyllä mut mitä rahasta..se on pakollista pahaa mut vähemmälläkin pärjää

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
onneksi meillä ei ole tota toinen äiti/isä juttua mukana. jos lapsi on vanhempansa mummon papan tai jonkun kanssa joka hemmottelee häntämeilä menee pariviikkoa saada hänet takaisin normielämään missä ei hemmotella/nosteta jalustalle ketään. nyt puhuu että ehkä muutan muualle kun te ette tykkää minusta yms... e ymmärrä rangaistuksen saatuaan että on itse syypää vaan itää tuomiota vääränä, jotenkin sit on tiedätkö ylisosiaalinen ja esittää että tuntisi/olisi empaaatinen , äitinä tiedän ettei näin ole. ei ole lempilelua jos otan jonkun pois toteaa onhan mulla noita ylimielisesti..ei leiki kun hetken sit pyörii keittiössä, kaupassa näyttää siltä että varastaa karkkia kun silmä välttää, on varastanutkin aiemmin ei mitään vaikutusta ollu et jäi myyjälle kiinni... vaihtaa puheeaihetta jos yritän jutella jostain ikävästä...konttaa könyää mölyää on levotonvoi tippua syödessä tuolilta, kävelee tavaroihin, jos lähtee x kaverille on kuitenkin vamrmasti ollu ihan muualla kun missä piti....suunnitelmallisen ovela ja valehtelija...hui kauhea millainen lapsi. ja lapsen isän mielestä varasteluvaihe kuuluu joka lapsen elämään?!?olen itse vähän eri mieltä ettei enää koulikäiselle...

SAma homma noitten lelujen kanssa täälläkin. Varastellu ei kyllä vielä ole, mutta valehtelee sujuvasti eli jos kysyy lapselta, että pesitkö jo kädet tai muuta ni automaattisesti valehtelee pesseensä. Ja jos jotain menee pieleen niin on aina vika jossakussa muussa. Sit jos rupeen "saarnaamaan" niin työntää kädet korville ja huutaa joko hiljaa tai ettei kuuntele. Eli kestä tippaakaan arvostelua, neuvomista, kieltämistä. Ja hermostuu herkästi eli uusia asioita on karmee opetella kotona...kynät, paperit, esineet lentelee jos ei kerralla suju. Sit joissakin käytännön asioissa on hirmu taitava ja esim. ulkona jaksaa maastossa kulkea vaikka pari tuntia, poimia marjoja ym.
Mulla oli lapsuudessa ystävä, joka valehteli aika paljon ja sit varasteli multa pikkutavaroita (useinmiten arvottomia). Sillä oli aika heikot kotiolot ja järetön kuri (isä oli pikkukriminaali-alkoholisti-lapsen ja akan pieksäjä). Jossain oli, että lapsi varastais rakkautta eli ottaa jotain itselleen tärkeälle ihmiselle kuuluvaa...mut kaupasta varastaminen ei oo minusta mikään kehitysvaihe.
Meidän 7vee olettaa, että hänelle kuuluis erityiskohtelu+ saada enemmän kuin muut saa. Kerran oli pari viikkoa mummulla ja sai siellä tietty kaikkea kivaa...sit olikin kotona kauppareissut "kivoja" kun joka tavaran kohdalla kuului osta osta. Ja yleensäkin meno on semmoinen et nyt-mulle-kaikki-heti. Ja minä kun oon yrittänyt antaa siedätyshoitoa kiertelemällä lasten kanssa leluosastoilla ja hokemalla et kaikkee ei tarvii saada ja nyt vaan katsellaan mitä kivaa on olemassa.

Sit välillä on olevinaan tosi auttavainen vaikka enempi kyse onkin pätemisestä kuin auttamisen halusta. Eli auttaa vaikka väkisin.

Huolestuttavaa tossa 7veessä on se, että se selvästi kaihoaa isompien porukoihin ja on taas siihen suuntaan semmonen mielistelijä/huomionhakija tyyppi eli sopis hyvin isompien eteen tyhmyyksiä tekemään. huhhuh. Meillä on tilanteessa se ongelma, että ei oikein voi erotella mikä on tilanteesta johtuvaa oirehdintaa ja mikä sellaista, että sille vois tai pitäis tehdä jotain. Täällä kun on jatkuvaan joku tilanne vaiheessa (lasten äiti hieman hm.epävakaa toimissaan) ja mies tekee välillä reissuhommia.

SAma homma noitten lelujen kanssa täälläkin. Varastellu ei kyllä vielä ole, mutta valehtelee sujuvasti eli jos kysyy lapselta, että pesitkö jo kädet tai muuta ni automaattisesti valehtelee pesseensä. Ja jos jotain menee pieleen niin on aina vika jossakussa muussa. Sit jos rupeen "saarnaamaan" niin työntää kädet korville ja huutaa joko hiljaa tai ettei kuuntele. Eli kestä tippaakaan arvostelua, neuvomista, kieltämistä. Ja hermostuu herkästi eli uusia asioita on karmee opetella kotona...kynät, paperit, esineet lentelee jos ei kerralla suju. Sit joissakin käytännön asioissa on hirmu taitava ja esim. ulkona jaksaa maastossa kulkea vaikka pari tuntia, poimia marjoja ym. ...
tää sun juttu ei meille sovi ei siis saa raivareita mutta jos pettymys tulee (hän on narsistinen todella) itku saattoi pinenä kestää tunteja ja lapseen ei saanut kontaktia..nyt isompana saattaa ulvoa parikin tuntia sellaista eläimellistä älämölöä...nämä ilanteisa joissa hän ei vaikka pääse johonkin. lapsi saattaa myös jankata jankata jankata asioita ikäänkuin jäisi niihin kiinni. yleensä ohjeet menee ohi kun vielä ohjeistat tyty on jo tehnyt. pari kertaa on kämppä meinannut palaa kun lämpöpatteriin on työnnetty pieniä paperinpaloja yms...älytötä vaarallista touhua, meidän 2v tietää mikä on kiellettyä 8v ei..mistään ei välitetä yms.. vauvana/pienenä oli paljon autismin piirteitä siksi sensorisen integraation ongelmaa epäilen...ne on lapsia jotka ovat normaalin näköisiä kuuloisia ja ei osata oikein diagnisoida mut kaikki ei ole kuitenkaan ok. monesti pienenä autistisia piirteitä, kömpelyyttä...saattaa olla lahjakkuutta jossain osa-alueilla kuten mun lapsi on äärittömän taitava luovissa aineissa ja matikassa oikeestaan kaikki koulussa sujuu hyvin...
http://www.sity.fi/vanhempien%20kysymykset.html tossa linkki jossa näistä jutuista lisää..tää on kans hyvä sivusto