Nyt oikeesti apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
Rv 36+0 tasan. Sikiö on laskeutunut ja kiinnittynyt ja pää on kuulema jo synnytyskanavassa. Kunnon supistuksia on ollut 5 päivää, 2-3 kertaa päivässä. Sairaalasta sain ohjeet mennä jos vedet menee, tulee verta tai kivut käy sietämättömäksi. Vauva on liikkunut levottomasti jo varmaan viikon ja koko ajan vaan enemmän ja levottomammin. Mä oon koko illan ja yön hikoillut ja huohotellut. Tuntuu kuin olis kakka housussa ja nyt tuli tarve ponnistaa. Onkohan tää vaan joku vaihe? Mulla on tosi levoton ja itkuinen olo.

Etenkin kun on tarve ponnistaa, niin joko lähde sinne sairaalaan jos on lähellä (alle 10min) ja muuten tilaa vaikka ambulanssi. En itse oo kuullut tuollaisesta vaiheesta, vaikka oon kyllänsä paljon tietoa etsinyt omasta vauvasta haaveillessani vuosien varrella. Jos vielä vähänkin epäilyttää niin soita sinne sairaalaan, mutta itsestä kyllä kuulostaa että ite synnytys ois voinut käynnistyä. Vedet kun ymmärtääkseni voi mennä aika myöhäänkin.

No se meni ohi ja tilanne rauhoittui. Vauvakin vähän rauhoittui. Jostain sain joskus ohjeet että jos pystyy nukkumaan, niin ei ole vielä synnytys käynnissä, eli yritän nukkua. :D

[QUOTE="odottaja";24235255]No se meni ohi ja tilanne rauhoittui. Vauvakin vähän rauhoittui. Jostain sain joskus ohjeet että jos pystyy nukkumaan, niin ei ole vielä synnytys käynnissä, eli yritän nukkua. :D[/QUOTE]

Mä olen erään synnytyksen aikana nukahtanut, siis olin jo salissa ja synnytys oli käynnissä. Mun kummitytön äiti on nukkunut lähes koko salissa olo aikansa, kätilö oli sitten herätellyt että pitäisi alkaa ponnistamaan...

Yhteistyössä