Nyt nopeasti APUA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras

Tässä aikaisempi keskustelu ja osa tarinasta :

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1520942

Eilen mieheni ex anoppi soitti ja kysyi monelta mies tuo lapsen takaisin, mieheni sanoi että sunnuntaina klo 16.
No tänään kun olin puolukoita poimimassa oli soittanut uudestaan ´ja kysynyt voiko tuoda aikaisemmin, johon mieheni oli suostunut.
Kotiin kun tulin sain kuulla ja laitoin viestiä ex anopille jossa selitin tilanteen miksi ei voi tulla aikaisemmin.

Syy miksi ei voitu viedä oli se että : Kun lapsi täytti 8v minä lupasin että seuraavan kerran kun tulee meille minä teen täytekakun ja kutsumme meidän pihan lapset synttäreille. Synttärit alkoivat klo 14.30 ja tyttö olisi omissa juhlissaan ollut vain 15min.

No kun klo tuli 16 mieheni vei tytön kotiinsa jossa päivysti tämä ex anoppi.
Ja tämä tytön mummo kävi käsiksi mieheeni! Lapsen läsnäollessa! Tyttö oli pelästynyt ja koitti mummoa työntää pois päin, huusi että älä koske se on mun isi.

Mummo/ex anoppi oli haukkunut (jälleen kerran) mieheni ja kielsi enää tulemasta sinne, samaten alko kiristämään meitä. Ne rahat millä ex anoppi auttoi kun lapsen vanhemmat olivat yhdessä niin meidän pitäisi joka penni maksaa takaisin hänelle...

MITÄ TÄSSÄ LÄHTEE TEKEMÄÄN?`Mies tuolla itkee, ei saanut edes hyvästellä vaan nainen kävi heti käsiksi

Ensinnäkin: Anopilla ei ole oikeutta käydä kehenkään käsiksi, mistään syystä, ainakaan lapsen läsnäollessa. Se on päälekarkaus.

Toisekseen tuollainen käytös on omiaan vaarantamaan lapsen turvallisen kasvun ja kehityksen.

Eli yhteys lastenvalvojaan ja lastensuojeluun. Miten tollaselle voi lapsen edes jättää?

Kehottaisin ottamaan rohkeasti yhteyttä lastensuojeluun tai perheneuvolaan. He neuvovat eteenpäin.
Tilanne on vakavasti lapsen edun vastainen. Voimia ja onnea teille!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ottakaa yhteys huomenna lastenvalvojaan. Pimeetä touhua!

Peesi tälle. Vaikkakaan en mikään asiantuntija ole asiassa niin lapsen nähden ei tehdä ihan mitä vaan!!! Jos noin käyttäytyy lapsen läsnäollessa niin lapsen ei ehkä pitäisi olla semmoisen ihmisen hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Ensinnäkin: Anopilla ei ole oikeutta käydä kehenkään käsiksi, mistään syystä, ainakaan lapsen läsnäollessa. Se on päälekarkaus.

Toisekseen tuollainen käytös on omiaan vaarantamaan lapsen turvallisen kasvun ja kehityksen.

Eli yhteys lastenvalvojaan ja lastensuojeluun. Miten tollaselle voi lapsen edes jättää?

Niin, tuota samaa mietin itsekkin. Ei me oikeasti tätä enää jakseta. Ensin koetaan se kaikki paha silloin kun lapsen äidillä on se huono kausi, tietenkin tiedämme että se on sairaus mutta ei se ole kivaa kuunnella haukkumista tai kiristystä. Onneksi niitä hyviäkin kausia on enemmän, mutta eletään koko ajan epätietoisuudessa. Koska mieheni on hyvin paljon tässä mukana lapsen hoitamisessa ja sitä kautta minäkin.
Ja sitten tää ex anoppi. Vaatii sitä ja vaatii tätä ja haukkuu meidät siinä välissä. VIime joulukin soitti ja huusi puhelimeen että hän haluaa lapsen hänelle jouluksi koska mieheni näkee liiaksi omaa tyttöään. ei tähänkään suostuttu koska joulut on meille tärkeitä, varsinkin ne joulut kun kaikki lapset ovat paikalla.

EI tätä jaksa, ei lapsen äidin suunnalta mutta ei tosiaan lapsen mummon suunnaltakaan. Mies sängyssä vain itkee :( Mä niin koitin sitä lohduttaa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:

Niin, tuota samaa mietin itsekkin. Ei me oikeasti tätä enää jakseta. Ensin koetaan se kaikki paha silloin kun lapsen äidillä on se huono kausi, tietenkin tiedämme että se on sairaus mutta ei se ole kivaa kuunnella haukkumista tai kiristystä. Onneksi niitä hyviäkin kausia on enemmän, mutta eletään koko ajan epätietoisuudessa. Koska mieheni on hyvin paljon tässä mukana lapsen hoitamisessa ja sitä kautta minäkin.
Ja sitten tää ex anoppi. Vaatii sitä ja vaatii tätä ja haukkuu meidät siinä välissä. VIime joulukin soitti ja huusi puhelimeen että hän haluaa lapsen hänelle jouluksi koska mieheni näkee liiaksi omaa tyttöään. ei tähänkään suostuttu koska joulut on meille tärkeitä, varsinkin ne joulut kun kaikki lapset ovat paikalla.

EI tätä jaksa, ei lapsen äidin suunnalta mutta ei tosiaan lapsen mummon suunnaltakaan. Mies sängyssä vain itkee :( Mä niin koitin sitä lohduttaa

Voi hyvä ihme sentään! Luuletteko, että lapsella on helppoa tuon kaiken keskellä?? Lastensuojeluun yhteys heti huomenna!

Ei teidän tarvitse ex- anopin puheluihin vastata. Kyllä sen muksun äidin pitää nämä jutut hoitaa ihan itse. Jos ei siihen kykene niin silloinhan järkiratkaisu on se huoltajuuden muutos. Silloin lapsen äiti ainakin saa enemmän aikaa niiden huonojen kausien hoitamiseen.

Tiedän omakohtaisesta kokemuksesta ettei ole helppoa elää kun on mielenterveysongelmia mukana kuviossa. Itsellänikin niitä ollut jonkin verran ja tiedän olleeni paska ihminen. Silti lasten asiat oli aina lasten asioita, enkä ikinä olisi sallinut keneltäkään tuollaista teidän ex- anopin kaltaista käytöstä. Mun lasteni edessä ei kukaan hauku ketään tai käy käsiksi. En edes minä.

Voimia sulle ja miehellesi!! :hug:

Yhteistyössä