Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja En osaa sanoa vinkkiä:
Niiin. Minä ymmärrän sinua. Päätin tuossa viime vuonna tähän aikaan, että rakennan muurin itseni ympärille, että mua ei enää saa satuttaa. Yhdestä pettymyksestä selviää, mutta useammasta menee itsetunto ihan kamalan huonoksi. Eikä jaksa yhtään riitaa enää, kun se vie niin hirveästi energiaa ja sitten on niin väsynyt kuin märkä tiskirätti. Sitten sanoin miehelle etten enää yhtään kestä ja se vihdoin avasi silmänsä ja näki miten rikki minä olen ja mikä sille on oikeesti tärkeää. Alettiin yhdessä kokoamaan parisuhdetta kasaan, kun molemmilla oli vielä tunteita jäljellä. Meillä oli sellaisena "terapiatekemisenä" kotona tuhannen palan palapeli. Sitä oli iltaisin lasten mentyä nukkumaan ihan mukava kahdestaan tehdä... ja sitten kun se valmistui, niin laitoin sen roskiin. Kai sitä ei kuitenkaan jaksanut enää uudestaan kasata kun siihen ois liittynyt muisto huonosta ajasta, jota on korjattu. Tein sellaisen siivouksen kotona ja elämässä muutenkin. Mutta ilman ammattiapua ei niin vaikeista riidoista ois kuitenkaan selvinnyt. Nyt ollaan kuitenkin yhdessä ja parisuhteessa olemme kumpikin onnellisia. Nyt me mennään säännöllisesti kahdestaan jonnekin. Aiemmin kävimme kahdestaan vain kerran vuodessa jouluostoksilla kun ei ollut lapsenvahtia. Nyt olemme löytäneet mukavan lastenhoitajan Mll:n kautta ja lapset ovat jo senverran isoja ja allergiat parantuneet, että heidät pystyy jättämään hoitoon. Menemme nykyään kahdestaan kylpylään vuorokaudeksi. Yksikin vuorokausi piristää kummasti...
kiitos ymmärryksestä.tämäkin on jo paljon.mun mies se vaan sanoo,että älä sitten riitele. nyt sitten suljen suuni. eipä tiedä kohta paljon mistään muustakaan. ja tätä aikaa on kestänyt. välillä vähän hyvää, mutta osaan jo odottaa, että sitä seuraa sit huonoa. en ole enää niin vihainen kuin joskus, mutta surullinen ja pettynyt, hiukan masentunutkin. puhuminen taitaa olla ihan ylimainostettua.ei se kannata...eikä kaikkien pettymysten jälkeen jaksa asettaa itseään kuin tarjottimelle toisen loukattavaksi. samaa muuria täällä rakentelen...
Mikähän sai minut luopumaan siitä muurista. Kai se että sen muurin takana ois oikeasti hirveän yksinäinen..? Kun muistoissa oli niin hyviäkin aikoja... Kovasti työtä vaati päästä pois siitä muurinrakentamisajatuksista. Ja siihen tarvittiin myös miehen vastaantuleminen ja halu korjata suhdetta.
Lasten ollessa pieniä (ja erityisesti jos on ollut sairauksia, allergioita yms.!) niin vanhempien elämä käpertyy lasten ympärille. Se on vaan niin totta. Varsinkin epäitsekkäät ja kiltit(?) vanhemmat unohtavat helposti itsensä. Pitäisi vaan jaksaa etsiä kummankin siitä toisesta niitä ominaisuuksia, joihin rakastui ennen lasten syntymää. Ja sekin on hyvä muistaa, että ennen kuin voi toista rakastaa niin pitää rakastaa myös itseään. Virheet pitää osata antaa anteeksi toiselle(ajan kanssa) ja myös omat virheet itselleen anteeksi. Jos on katkera menneestä niin uutta on vaikea rakentaa. Entiset virheet eivät saisi nousta esille aina kun puhutaan, kun siitähän se riita taas tulee? Jos nyt nimimerkistä huolimatta sanoisin silti, että sinun varmaan kannattaisi ajatella yksin rauhassa sitä mitä sinun sydämesi haluaa. Onko mies sinulle ihan väärä puoliso vai välitätkö hänestä vielä... Parisuhteessa miehellä ja vaimolla on niin muuttuneet roolit nykyään ja toista sukupuolta ei välttämättä ymmärretä, vaan oletetaan että se toinen tietää ja tekee vastoin odotuksia ihan tahallaan. Voimia sinulle! Toivottavasti pääsette eteenpäin.