Nyt myös nimettömänä! Oho, uusi "Kirppis"

m
minusta tuo nettimarkkina on oikein huijareiden paratiisi,kun sinne voi kirjautua vaik joulupukin nimellä,ja kaikinpuolin keksityillä tiedoilla.itseäni on siellä huijattu,ja kyllä mun kaksplus kirppisjutut loppu nyt tähän,en aio tuonne nettimarkkinan puolele siirtyä.siellä pitäs vaatia jokin tunnistautuminen,vaik vastaava kuin huutiksessa.en uskalla siellä tehdä kauppaa sitä vähää mitä vanhalla kakspluskirppiksellä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pee - ei enää nettituottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja IDIOT:
Huono!!!

Tollaisia on netti väärällään! Nettikirpputori, Mikko, Huutis, Keltainen pörssi, ....jne...
Eli osoitetiedot, nimet, puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet, jne... vapaaseen jakoon; hei haloota vaan!!!! Kaks plussan kirppis oli se meijän juttu!!!!
Siirryn huutikseen jossa saa myydä anonyyminä; kiitos vaan!!
Tämä on nyt vähän ristiriitainen juttu. Yli puolet kaikesta saamastamme palautteesta koski sitä, että vanha kirppis koettiin turvattomaksi.

Nyt kun turvallisuuteen panostettiin kunnolla, yllättävän moni vaatii paluuta vanhaan aikaan, jolloin huijaukset olivat jatkuvasti riesana.

Aika vaikea tehdä "oikein" =)
Monikaan ei varmaan ajatellut että tulisi tuollainen.Sekin oli hyvä kirpputori mikä oli ennen sitä uudistusta.Miksi ei tullut sellaista?Haut ja kaikki toimi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:
Onko siellä (vauva-lehti tms.) vielä kirpparia joka ei ois näin markkinatyyppinen?
Taitaapi olla vaan niin, että keskustelutkin kärsii kohta kävijämääristä kun ennen täältä pysty juttujen lomassa kauppoja tekemään :ashamed:
Itse en aio todellakaan myydä / ostaa uudelta palstalta mitään, sillä en syystä tai toisesta levittele julkisesti osoitetietojani ja rehellisesti suosittelen kaikkia päivittämään virusturvansa ennen sähköpostin laittoa :attn: Ja te kaikki jolta olen täällä jotain ostanut tyytyväisenä, niin laittakaa sähköpostia jatkossa kun teiltä löytyy jtk. aurinkoisellemme =)
Eli siis tarjota saa vapaasti :attn:
On.Itse olen tykännyt siitä kirpasta jo vuosien ajan.

http://www.vauva.fi/ilmoitukset/selaa

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pee - ei enää nettituottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja IDIOT:
Huono!!!

Tollaisia on netti väärällään! Nettikirpputori, Mikko, Huutis, Keltainen pörssi, ....jne...
Eli osoitetiedot, nimet, puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet, jne... vapaaseen jakoon; hei haloota vaan!!!! Kaks plussan kirppis oli se meijän juttu!!!!
Siirryn huutikseen jossa saa myydä anonyyminä; kiitos vaan!!
Kaksplussalaiset kyllä nimenomaan pyysivät koko ajan luotettavampaa kauppapaikkaa. Suurin osa saamamme palautetta koski sitä.
Mutta miksi sitten piti olla tuollainen eikä joku tavallisempi?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisivat voineet jättää tuon keskustelujen kirpankin.
:attn:

Ja juuri lopetettiin kun siellä oli se hieno huijariketjukin.
Eikö sille kirpalle voisi tehdä mitään "hienosäätöä", esim tunnistautumista pankkitunnuksilla tai jotain?

 
Miks?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisivat voineet jättää tuon keskustelujen kirpankin.
:attn:

Ja juuri lopetettiin kun siellä oli se hieno huijariketjukin.
Eikö sille kirpalle voisi tehdä mitään "hienosäätöä", esim tunnistautumista pankkitunnuksilla tai jotain?
Peesi. ei se varmaan vaikeata olisi joku tunnistusjutska tuonnekkin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mira:
miksei vanhaa kirppaa vois kuitenkin jättää tänne palstan puolelle? ne siirtyy tonne ketkä haluaa ja ne käyttää vanhaa ketkä haluaa? itse en ainakaan siirry tuonne. :/
Niinpä.
Ensin vietiin uudistuksessa se toinen kirppa ja jäi tuo keskustelujen kirppa jäljelle ja nyt ollaan sitten poistamssa tuokin :headwall:

 
Petteri the technical wizard vois vastata tähän kysymykseen:

Liittyen tuohon uuteen kirppaan ja siihen että puhelinnumero ja nimi pitää sinne ilmotukseen laittaa niin voiskos tutkia, että pystyiskö sen toteuttamaan niin että ne tiedot näkyis vaan tunnistautuneille? ettei ne olis ihan "kaiken kansan" nähtävillä? kun tämä nyt taitaa olla se kynnys tässä uuteen kirppaan siirtymisessä?

voin ihan omakohtasesti sanoa noista omien tietojen julkisuuen haittapuolista, että miun sähköpostiosote on ollu julkisesti erään tietokoneohjelman tekijänoikeustiedoissa koska suomensin sen ohjelman ja sen jäläkeen on tullu spämmiä joka ilimansuunnasta.

miullaki on iso kynnys laittaa tuolle kirpalle ilmotus juuri siitä syystä että siellä pitää laittaa koko nimi. tai sitte käytän äitini tyttönimeä ja omaa viimistä etunimeä ja hommaan prepaid-liittymän...
 
j
mun mielestä ois vaan voinu tehdä enemmän osastoja kirpparille, ettei kaikki ole samassa. Siis tyyliin ostetaan alla lastentarvikkeet, vaatteet jne...

En jaksa tollaseen uuteen tutustua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Loppui ainakin mun myyminen, kun koko nimi ja puhelinnumero pitäs näkyä kaikille :/
peesi, en rupee levittelemään puhelin numeroani netissä :eek: :headwall: varsinkn kun nimi on sellainen et toista saman nimistä ei varmaan Suomesta löydy. Täytyy siirtyä muille kirppiksille, sääli :/
 
tämäkin lähtee
Taisi kaksplussalta yksinkertaisesti jäädä täysin tajuamatta se, että kaikki parannuksia tai muutoksia kirppaan toivovat eivät suinkaan tarkoittaneet että koko systeemin pitäisi muuttua. Kirpasta sinällään tykättiin, pienenä ja toimintojakoisena, mitä nyt pientä fiilailua toivottiin sinne tänne. Kaksplus ihan itse päätti vaihtaa koko systeemin, ja nyt on nostanut itsensä tyytyväisenä jalustalle saavutuksen kunniaksi ja on ihmeissään, kun jengi äänestää jaloillaan. Minä ainakin kaipaan ex-kirpan helppoa jaottelua ja kotoisaa kokoa. Lahjoitin paljon tavaraa täällä kirppiksessä, mutta tuo uusi markkinapaikka ei houkuttele ainakaan minua lahjoittamaan yhtään mitään sitä kautta, se on niin myyntipainotteinen. En siirry näille nettimarkkinoille "julkiseksi" kauppiaaksi, vaan vaihdan muille kirpoille lahjoittamaan ja huutikseen myymään.
 
max
Alkuperäinen kirjoittaja max:
Näkyykö tuolla kaksplus.markkinoilla nyt siis sen tavallisenkin nettimarkkinan ilmotuksetkin (tai sinne laitetut), kun kerta näkyy niinkin päin että kaksplus.markkinoille laitetut ilmot näkyy tavan nettimarkkinoilla?
Vai onko kaksplus.markkinoilla olevat ilmot ns. plussalaisten ilmotuksia?

Saisinko vastauksen tähän yllä esitettyyn kysymykseen, eli näkyykö kaksplus.markkinoilla myös tavan nettimarkkinoille laitetut ilmotukset, kun ne näkyy toisinkinpäin!?!?!?!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pee - ei enää nettituottaja:
Jos huijaukset huolestuttavat paljon, kannattaa ostaa vain tunnistautuneilta ihmisiltä. Se tehdään pankkitunnareiden avulle, joten systeemi on vedenpitävä.

Tunnistautuminen on ilmaista ja suosittelemme sitä kaikille myyjille. Tällä uudistuksella haettiin nimenomaan turvallista ja järkevää kaupankäyntiä.
Näinpä. Olisi sitten tehty kirppari, joka vaatii tunnistautumisen, mutta nimi ja puhelinnumero tiedot eivät näy julkisesti. Monella saattaa olla sellainen ammattikin, jonka takia ei halua tietojaan jaeltavan koko kansan nähden. Nääs, kun voi työssään joutua kohtaamaan vaikka minkalaista "hiihtäjää".

Alkuperäinen kirjoittaja Pee - ei enää nettituottaja:
Vielä yksi pointti tähän keskusteluun: koska olette nähneet reaalimaailman kirpputorilla naamioituneen myyjään?
Ei siellä ei tarvitse nimi ja osoitetietoja näyttää koko kansalle, Pelkät kasvot riittää. Jos siellä sitten törmääkin johonkin ikävään ihmiseen, ei tarvitse silti puhelinnumeroaan antaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Moderaattorit:
Kaikenlainen mainostaminen on kyllä profiilissa kielletty. Tietäisit tämän jos olisit lukenut palstan säännöt =)
Mitenkäs kun tuolla on joku yrityskin kirjautunut yksityiskäyttäjäksi ja ilmoituksessa on linkki yrityksen verkkokauppaan tai kotisivulle? Onkos se luvallista? Säännöistä ymmärsin että pitäisi olla yksityishenkilö ja yritysten pitäisi maksaa ilmoituksistaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Moderaattorit:
Kaikenlainen mainostaminen on kyllä profiilissa kielletty. Tietäisit tämän jos olisit lukenut palstan säännöt =)
Mitenkäs kun tuolla on joku yrityskin kirjautunut yksityiskäyttäjäksi ja ilmoituksessa on linkki yrityksen verkkokauppaan tai kotisivulle? Onkos se luvallista? Säännöistä ymmärsin että pitäisi olla yksityishenkilö ja yritysten pitäisi maksaa ilmoituksistaan?
tossa tapauksessa kannattaa laittaa modeille tosta tietoa niin voivat tarkistaa. luulisin mie.

niin ja onko siis kyse profiilista täällä kaksplussan keskusteluissa vai jostain ilmotuksesta nettimarkkinoilla?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tämäkin lähtee:
Taisi kaksplussalta yksinkertaisesti jäädä täysin tajuamatta se, että kaikki parannuksia tai muutoksia kirppaan toivovat eivät suinkaan tarkoittaneet että koko systeemin pitäisi muuttua. Kirpasta sinällään tykättiin, pienenä ja toimintojakoisena, mitä nyt pientä fiilailua toivottiin sinne tänne. Kaksplus ihan itse päätti vaihtaa koko systeemin, ja nyt on nostanut itsensä tyytyväisenä jalustalle saavutuksen kunniaksi ja on ihmeissään, kun jengi äänestää jaloillaan. Minä ainakin kaipaan ex-kirpan helppoa jaottelua ja kotoisaa kokoa. Lahjoitin paljon tavaraa täällä kirppiksessä, mutta tuo uusi markkinapaikka ei houkuttele ainakaan minua lahjoittamaan yhtään mitään sitä kautta, se on niin myyntipainotteinen. En siirry näille nettimarkkinoille "julkiseksi" kauppiaaksi, vaan vaihdan muille kirpoille lahjoittamaan ja huutikseen myymään.
Tuossa oikein hyvä kirjoitus!

Itsekin kuvittelin että tuosta kirpasta tulisi kaksplussan "oma" kirppari enkä kuvitellut että siitä tulee noin iso,laaja ja aivan erilainen.
Ajattelin mieluummin että tulee sellainen kuin mikä täällä oli noin 2 vuotta sitten.Joku ehkä muistaakin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tämäkin lähtee:
Taisi kaksplussalta yksinkertaisesti jäädä täysin tajuamatta se, että kaikki parannuksia tai muutoksia kirppaan toivovat eivät suinkaan tarkoittaneet että koko systeemin pitäisi muuttua. Kirpasta sinällään tykättiin, pienenä ja toimintojakoisena, mitä nyt pientä fiilailua toivottiin sinne tänne. Kaksplus ihan itse päätti vaihtaa koko systeemin, ja nyt on nostanut itsensä tyytyväisenä jalustalle saavutuksen kunniaksi ja on ihmeissään, kun jengi äänestää jaloillaan. Minä ainakin kaipaan ex-kirpan helppoa jaottelua ja kotoisaa kokoa. Lahjoitin paljon tavaraa täällä kirppiksessä, mutta tuo uusi markkinapaikka ei houkuttele ainakaan minua lahjoittamaan yhtään mitään sitä kautta, se on niin myyntipainotteinen. En siirry näille nettimarkkinoille "julkiseksi" kauppiaaksi, vaan vaihdan muille kirpoille lahjoittamaan ja huutikseen myymään.
Tuossa oikein hyvä kirjoitus!

Itsekin kuvittelin että tuosta kirpasta tulisi kaksplussan "oma" kirppari enkä kuvitellut että siitä tulee noin iso,laaja ja aivan erilainen.
Ajattelin mieluummin että tulee sellainen kuin mikä täällä oli noin 2 vuotta sitten.Joku ehkä muistaakin.
Samaa mieltä. Taidan myös siirtyä kokonaan tuolle huutiksen puolelle. Uusi kirppikses ei tuntunut ollnkaan omalta paikalta :/
 

Yhteistyössä