NYT MULLE ISKI PANIIKKI! Muuttuuko römpsä ihan täysin synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Juu ei ne miesten kertomukset vaimon "saappaanvarresta" taida olla ihan tuulesta temmattuja. Mutta kyllä mä silti haluaisin normaalisti synnyttää tän tokan. Eka tuli sektiolla ja sillä ei ollut mitään vaikutuksia alakertaan. Pieni arpi tosin tuli tonne alavatsaan.
Saappaan varsi :O Monen lapsen vanhempia ne miehet on? Ei ole 2 jälkeen yhtään muuttunut :D Tottakai se ensimmäiset viikot oli saapas, mutta ainakin nuorilla sekin palautuu, kai? Vai olenko ainoa.

Minäkin luulin että nuorena sitä palautuisin nopeasti.. En ollut vissiin tarpeeksi nuori 22- vuotiaana, kun ei nämä paikat oikein enäää toimi niin kun pitäisi.
Mä en ole edes treenannut yhtään ja olen palautunut, mutta on mulle kaksi tikkaustakin tehty , onko se taika sitten siinä että se kudos on vähän jämäkämpää.

Olen kuullut että treenaamalla saa aikaan paljon, joten kokeile jos et vielä ole :)

Kauan sun synntyksistä on kulunut aikaa?

Kudostyyppi kuulema vaikuttaa paljon palautumiseen. Synnytyksestä 3kk. Fysioterapia aikaa odotellessa... :(
Hei no älähän nyt vielä sure! Tuosta se paranee toivottavasti ihan omia aikojaan vaikket uskokaan, 3kk eli 12 viikkoa ja risat on hyvin lyhyt aika... Sanotaanko että 3kk lisää ja sitten näkee jo paremmin. Säikyin itsekin tossa vaiheessa vielä kun oli vielä virtsankarkailuakin, mutta kyllä se siitä palautui kuukausien kuluessa hyvin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Juu ei ne miesten kertomukset vaimon "saappaanvarresta" taida olla ihan tuulesta temmattuja. Mutta kyllä mä silti haluaisin normaalisti synnyttää tän tokan. Eka tuli sektiolla ja sillä ei ollut mitään vaikutuksia alakertaan. Pieni arpi tosin tuli tonne alavatsaan.
Saappaan varsi :O Monen lapsen vanhempia ne miehet on? Ei ole 2 jälkeen yhtään muuttunut :D Tottakai se ensimmäiset viikot oli saapas, mutta ainakin nuorilla sekin palautuu, kai? Vai olenko ainoa.

Minäkin luulin että nuorena sitä palautuisin nopeasti.. En ollut vissiin tarpeeksi nuori 22- vuotiaana, kun ei nämä paikat oikein enäää toimi niin kun pitäisi.
Mä en ole edes treenannut yhtään ja olen palautunut, mutta on mulle kaksi tikkaustakin tehty , onko se taika sitten siinä että se kudos on vähän jämäkämpää.

Olen kuullut että treenaamalla saa aikaan paljon, joten kokeile jos et vielä ole :)

Kudostyyppi kuulema vaikuttaa paljon palautumiseen. Synnytyksestä 3kk. Fysioterapia aikaa odotellessa... :(
Hei no älähän nyt vielä sure! Tuosta se paranee toivottavasti ihan omia aikojaan vaikket uskokaan, 3kk eli 12 viikkoa ja risat on hyvin lyhyt aika... Sanotaanko että 3kk lisää ja sitten näkee jo paremmin. Säikyin itsekin tossa vaiheessa vielä kun oli vielä virtsankarkailuakin, mutta kyllä se siitä palautui kuukausien kuluessa hyvin.
Niin olen yrittänyt ajatella että puoli vuotta tässä voi mennä.. ja tietysti lukenut netistä kaikki kauhutarinat korjausleikkauksista yms.. :/ Puoli vuotta on vaan pitkä aika tämmösen ongelman kanssa joka haittaa normaalia arki elämää todella paljon. Kiitos sulle kuitenkin tsemppeistä <3

Toivottavasti ap ei juossut kirkuen karkuun ja vaatimaan sektiota.. Synnytys oli hieno kokemus eikä edes tehnyt niin kipeetä kun olin pelännyt!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

Niin olen yrittänyt ajatella että puoli vuotta tässä voi mennä.. ja tietysti lukenut netistä kaikki kauhutarinat korjausleikkauksista yms.. :/ Puoli vuotta on vaan pitkä aika tämmösen ongelman kanssa joka haittaa normaalia arki elämää todella paljon. Kiitos sulle kuitenkin tsemppeistä <3

Toivottavasti ap ei juossut kirkuen karkuun ja vaatimaan sektiota.. Synnytys oli hieno kokemus eikä edes tehnyt niin kipeetä kun olin pelännyt!
Voi kun tuttuja ajatuksia :) Olin ensimmäisen synnytyksen jälkeen epätoivon partaalla tuohon aikaan vielä kun joka aivastustakin piti pelätä. Kukaan ei kertonut mulle etukäteen että se on ihan arkipäivää synnytyksen jälkeen useallakin naisella synnytyksen jälkeen. Ajattelin, että jokin vika on jäänyt synnytyksestä, vaan ei..

Aloin huomata sen käytännössä jo kun lapsi oli noin 5kk että kyllä tästä palautuu. Loppujenlopuksi se oli nopeaa! Nyt on nuorimmainenkin jo taapero ja kaikki on ihan ennallaan :) Palautuminen vei aikaa samanverran molemmilla kerroilla. Toivottavasti asiat vielä kääntyy hyvään suuntaan, uskoisin koska olet ainakin nuori, vielä on aikaa palautua eikä synnytyksestä ole pitkä aika :)

Jos oikein haluaa kauhukuvia maalailla, niin on niitä pahempiakin juttuja kuin värkin repsahdus. Tutulla katkesi häntäluu ponnistusvaiheessa ja se oli tosi pitkään kipeä. Mies joutui jäämään töistä pois hoitamaan lasta, kun äiti oli ihan vaivasena.

Synnärillä mun kanssa samassa huoneessa oli äiti, jolta oli edellisessä synnytyksessä tullut niin pahat repeämät, että siltä oli katkennut peffasta sulkijalihas. Hei hei pidätyskyvylle siis. Nyt se oli tokalla kerralla saanut sektion ja jatkuvasti huokaili onnessaan, miten paljon helpompaa on nyt ja kuinka suosittelee sektiota ihan kaikille.

Olihan se ihan törkeessä kunnossa silloin heti synnytyksen jälkeen, ponnistusvaihe kesti yli puolitoista tuntia.... Ja minä itkeä tuhrasin vessassa että tämmöiseksikö se jää. Oli reikä entistä isompi ja paikat kipeät ja turvoksissa, tikit repsotti siellä jne.
Mutta aloitin heti treenin ja uskallan väittää että nyt on jopa tiukempi kuin ennen esikoista. Tunnen jotenkin itseni nyt paremmin ja puristusvoimat on hyvät. Mies on väittänyt samaa.

Ja muistetaanpa naiset; Ei se viina maullaan, eikä pillu ulkonäöllään koskaan ole houkuttanut ;) :D

Miesten? Tarkoitit varmaan moukkien, pikkupoikien?

Blue
Lukematta ketjua kommentoin kun rakas aviomieheni juuri ennen saunaan menoamme mulle sanoi että paljon sitä oon käyttänyt, paljon olen siltä saanut, kolme rakkauden hedelmää maailmaan saattanut mutta silti AINA niin hyvät kyydit antanut että suoraan sänkyyn saunan jälkeen, nainen! :kieh: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Lukematta ketjua kommentoin kun rakas aviomieheni juuri ennen saunaan menoamme mulle sanoi että paljon sitä oon käyttänyt, paljon olen siltä saanut, kolme rakkauden hedelmää maailmaan saattanut mutta silti AINA niin hyvät kyydit antanut että suoraan sänkyyn saunan jälkeen, nainen! :kieh: :heart:
Ukollas sana hallussa, rispektiä sinne ja mukavaa iltaa :D :flower:

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
:D Tackar!

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
:D Tackar!
Meillä oli häät kesäkuussa ja meidän piti molempien polttareissamme kirjoittaa t-paitaan toistemme hyviä puolia. Mies oli kirjoittanut minusta mm. "Hyvät SISÄLIHAKSET" :LOL:
muoks, oli hieman noloa kun isäni osti sen paidan häissä järjestetyssa huutokaupassa....

Mrs Kittless
Kyllä minulla levähti se ihan. 2. asteen repeämä jätti ison arven ja kyllä se näyttää ihan erilaiselta kuin ennen. MUTTA se ei haittaa minua sitten yhtään, ja ei ole mieskään valittanut. :)

Vauva-lehdessä oli juttu alapään muuttumisesta synnytyksessä. Aika tylysti lyötiin faktoja pöytään. Yleensä sanotaan vaan, että kyllä se siitä palautuu. Nyt tuossa sanottiin vaan, että hyvin epätodennäköistä, että palautuisi ennalleen.

Yhteistyössä