Nyt mua pelottaa.. alakroppa ruksuu ja muljuu vaan kun kävelen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Mulla on siis ollut alaselän kanssa jo pitkään ongelmia, kahden peräkkäisen raskauden jälkeen se ei ole lakannut renaamasta vaan joudun ottamaan mm. tukea jos nousen kumarasta, jalat saattavat puutuilla jne. Lonkissa on todettu luksaatiota(?) jo nuorena, sekä kaikki nivelet ovat ylikääntyviä... Nivelet nyt rusahtelevat noin muutenkin paljon, eikä siinä mitään, siihen olen tottunut..

Mutta nyt iski sellainen ihan yhtäkkiä että kun kävelen niin tuntuu että toi koko lantion, lonkkien ja alaseläseutu on ihan löysä. Alaselkä ja lonkkien nivelet liikkuvat joka askeleella ja rutina vaan kuuluu.. Olen nyt siis raskaana neljännellätoista viikolla.

Selkää tai mitään muutakaan ei tutkittu edellisellä paikkakunnalla, sanottiin vaan että jos jalat halvaantuvat niin äkkiä sairaalaan leikkaukseen.. Nyt täällä uudella paikkakunnalla ei ole ehditty tutkia vaikka lääkäri oli sitä mieltä että pitäisi.. Ja oli huolissaan noista puutumisista ym.

Mä en uskalla kohta kävelläkään kun pelottaa että joku muljahtaa tuolla niin että kohta mulla ei ole enää jalkoja!!! Apuvaa......

Jos tää tästä yhtään paranee niin alan kyllä tekemään kävelylenkkejä tai jotain että saan vahvistettua noita lihaksia..

Pliis sanokaa joku että on ollut samanlaista eikä se oo mitään vakavaa??

hanki semmonen kuminauhatukivyö. menee vauvamahan ali, semmosella mää kokosin itteni kolmosen kohdalla kun ei oikeen ristiliitosket kestäny kasassa, samoin häpyluu meni aina sijoiltaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;26232492:
hanki semmonen kuminauhatukivyö. menee vauvamahan ali, semmosella mää kokosin itteni kolmosen kohdalla kun ei oikeen ristiliitosket kestäny kasassa, samoin häpyluu meni aina sijoiltaan..

Apua :x

Meinaatko ihan sellasta vatsan tukivyötä?

Sellainen olisi hankinnassa kun vaan pääsisi käväsemään tuolla fysioterapeutin pakeilla...

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;26232518:
Tukivyö Carriwell, säädettävä - Ozbaby.fi tuomonen siis oli mulla, sen kun pisti tarpeeks alas niin kesti paikat koossa..
Ja oli muute hästiä kun kassajonossa aivasti niin kuulu selästä poks ja häpyluu oli keskeltä ja tposesta päästä pahasti, siinäpä sitä sitten mietti mitäs ny.

Voin vaan kuvitella *jaiks*

Mulla oli jo ekassa raskaudessa nivusissa sellaisia suonenvedolta tuntuvia kipuja enkä muutamaan viimeiseen viikkoon pystynyt kuin kävelemään vessaan kotona ja siinäkin jouduin aina pysähtelemään kun vihlo niin keleesti.. Noi kivut oli kanssa kivoja kun iskivät kesken kauppareissun ja sitä refleksinomaisesti tarrasi itseään haaroista kiinni ja huudahti että "AAAAAIII!". :whistle:

Hephep! Mulla oli ihan sama vaiva ekastani jo, toista yritetään nyt ja vähän jännittää mitä tuleman pitää... Eli juuri tuo tunne, että koko lantio on löysä, lonkat pamahtelevat kävellessä ja muljuvat.. Kaikki muljuivat ja lopulta pelotti kävely ja kipukin oli aikamoinen loppuraskaudesta. Tuollaista tukivyötä mullekin suositeltiin, mutta en sitten jostain syystä hankkinut. Koska raskaus on noin alussa sulla vasta, niin ehdottomasti kannattaa ottaa kaikki keinot käyttöön, että pysyt kasassa koko raskauden! Tiedän kyllä miltä susta tuntuu. Todella kamala tunne!

[QUOTE="äippä";26232602]Hephep! Mulla oli ihan sama vaiva ekastani jo, toista yritetään nyt ja vähän jännittää mitä tuleman pitää... Eli juuri tuo tunne, että koko lantio on löysä, lonkat pamahtelevat kävellessä ja muljuvat.. Kaikki muljuivat ja lopulta pelotti kävely ja kipukin oli aikamoinen loppuraskaudesta. Tuollaista tukivyötä mullekin suositeltiin, mutta en sitten jostain syystä hankkinut. Koska raskaus on noin alussa sulla vasta, niin ehdottomasti kannattaa ottaa kaikki keinot käyttöön, että pysyt kasassa koko raskauden! Tiedän kyllä miltä susta tuntuu. Todella kamala tunne![/QUOTE]

Joo, oikein oksettaa kun tuntuu niin ällöttävältä... brr..

Se mulle nyt olikin yllätys että tosiaan jo tässä vaiheessa voi tällaiset alkaa. Mutta kai mulla löysty niin paljon kaikki noissa kahdessa ekassa, ja viimesimmästä synnytyksestäkin on kuitenkin vasta kolme vuotta...

Jos tuen alaselkää käsillä ja kävelen varovasti niin ei oo näköjään niin paha.. Ai tän takia jotkut raskaana olevat vaappuu kädet selän tukena?!! :whistle:

Huomenna otan kyllä heti yhteyttä fysioterapeuttiin ja kohta taitaa lähteä tilaus tonne Ozbabyyn...

Hui hitto!

Yhteistyössä