Pikkkujuttu itsellä sinällään muuhun verrattuna, mutta Kela siis kieltäytyi myöntämästä ekan lapsen kohdalla äitiyspakkausta tai äitiyspäivärahaa vedoten siihen, että olin sairaslomalla raskausdiabeteksen vuoksi ja koska heidän tietojensa mukaan olen ollut tuota siis yli 20 vuotta (olen oikeasti tyypin 1 diabeetikko, joten lääkäri sinällään vetänyt ICD-koodin viereen oikeasta).
Noh, kävin sitten mielenkiintoisen puhelinkeskustelun, jossa minulle päin naamaa Kelasta kerrottiin, että olen huijari, koska kukaan ei voi olla raskaana yli 20 vuotta. Mitä tuohon muuta voi sanoa kuin että:"jos tämä teille on uskomaton juttu, niin mietipä mitä mieheni sanoo kun saa kuulla tuosta?". Tanan ääliöt.
Noh, sain kirjallisen valiltuksen kautta tuon korjattua ja sen äitiyspakkauksenkin kotiin hetkeä ennen kuin lapsi syntyi. Mutta katkaisivat sitten äitiysrahan maksun uudestaan kun en kuulemma ollut toimittanut lääkärintodistusta jälkitarkastuksesta. No en ollutkaan, muttei minun pitänytkään, kun ne menivät automaattisesti järjestelmän kautta neuvolasta Kelaan. Jostain syystä tuo oli evätty vain minulta, ei keltään muulta, jotka oli saman automaattisen kuitin kohteena siitä neuvolasta. Olihan tuo mukava huomata, että rahaa ei tilillä sitten ollutkaan.
Se laitos on aivan mielivaltainen - hyvässä lykyssä saa asiallista kohtelua. Pahimmillaan mielivalta on aivan armotonta.