Nyt minä sen aloitin

Laihiksen! pituutta minulla on 176cm ja painoa 85kg. Tavoite olisi pudottaa paino tuonne 68-70kg tienoille. Matka ei sinänsä ole kovinkaan pitkä, mutta kuoppainen se kyllä tulee olemaan!! Sen verran hyvin tunnen itseni.

Tänäaamuna tuntui siltä, että nyt se on aloitettava. Kävin tuossa äsken 45 minuutin hikilenkillä, joka tuntui ihan riittävältä, kun olen juuri parantunut kamalasta flunssasta. Ei viitsi heti alkaa rääkkäämään itseäni.

Painonvartijoiden pisteillä siis laihdutan.

Ketään muita innokkaita laihduttajia? Olisi kiva saada tukea, kannustusta yms. muilta samassa tilanteessa olevilta.

Kaikille oikein positiivista perjantaita!
:wave:
 
Mä laihdutin keväällä 9kg ja se jäi siihen.Kesällä tuli muutama takas ja nyt päätin alottaa taas. Mulla pituutta 162 ja painoa 94 :ashamed:
Ja tarkotus olis päästä aluks alle 80 luvun, hyvä olin 65-70.
Mulle on luvattu vaikka mitä..Mutsi maksaa 100e lainan takas ja mies ostaa mulle farkut ku pääsen alle 90. Sit ku pääsen tavotteeseen ni vaatekaappi uusiks, rakennekynnet ja parturiin..Ja sit vois alkaa miettimää perheen perustamista tosissaan..Mutta miks siltikin on niin vaikeeta?
Varsinkin ku oma peilikuva oksettaa ja mitkään vaatteet ei hyvältä näytä päällä :'(

Mutta tästä se alkaa.
 
Mie kyllä totisesti tiedän, miltä susta välillä tuntuu!!

Minäkin murehdin peilin edessä omaa kamalaa ulkomuotoani (vaikken mikään ylilihava olekaan) ja siltikään en saa aikaiseksi mitään. Oikein ketuttaa! Hankalinta on tuo iltasyöminen. Nukkumaanmennessä omatunto soimaa niin, että tulee sellainen olo, että lähden kohta oksentamaan kaiken syömäni ulos.

Laihdutin parisen vuotta sitten kolmessa kuukaudessa 15 kiloa. Se tuntui niin helpolta silloin. MIksi sen pitää nyt olla niin vaikeaa!?
 
Ootko sä tossa profiilikuvassa?Vaude ku oot kaunis..
Joo keväällä 9kiloa tippus ku itellään, mutta nyt en saa ees alotettua..Hemmetti..Masentaa ja pahasti. Itelläkin tulee joskus herkuttelun jälkee tai roskaruuan et pakko mennä oksentaa kaikki ulos, ikinä sitä tosin en oo tehny...
Pahin mulla on varmaa toi roskaruuan syöminen. Sen haluaisin kokonaan oikeestaa lopettaa, tai kävis vaa kerran kuussa ku mä syön viikoittain pizzaa, hese, kebab...Ja siihen menee jo rahaakin niin paljon..

Haluaisin terveelliset elämäntavat ja olla sporttinen.

Tänää oli kaveri kylässä, ni tuli syötyö jädeä ja marjapiirakkaa. Muuten oon aamulla syöny banaanin ja kaks ite tekemää pientä sämpylää. Töiden jälkee sämpylän ja sit tota piirakkaa ja jädeä. Illalla jos jotain syön ni mandariinia..

Tajusin just et mun piti alottaa juomaa tota vettä ja tänään en oo yhtää juonu. :ashamed:
Ostin Lidlistä 6x1.5l kivennäisvettä ja aattelin et päivässä joisin yhen pullon ja sillon ku kuntoilen ni juon enemmän.

Oisko sulla meseä??
 
Päärynäpeppu
Moi!
Minäkin voisin alkaa kirjoitella tähän ketjuun... Mukavempi karistaa kiloja yhdessä. :)

Mulla löytyy pituutta nippanappa 168 ja painoa aamulla oli 76,4. :/ Toivoisin, että pääsisin jouluksi alle 70, mutta en tiedä mahtaako se olla liian kova tavoite. Se vaan tsemppaisi hurjasti, kun saisi otettua sellasen vauhdikkaan lähdön. :D

Lopullinen tavoite mulla olis noin 62kg.

 
äiti76
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2006 klo 12:09 Daiquiriini kirjoitti:
Laihiksen! pituutta minulla on 176cm ja painoa 85kg. Tavoite olisi pudottaa paino tuonne 68-70kg tienoille. Matka ei sinänsä ole kovinkaan pitkä, mutta kuoppainen se kyllä tulee olemaan!! Sen verran hyvin tunnen itseni.

Tänäaamuna tuntui siltä, että nyt se on aloitettava. Kävin tuossa äsken 45 minuutin hikilenkillä, joka tuntui ihan riittävältä, kun olen juuri parantunut kamalasta flunssasta. Ei viitsi heti alkaa rääkkäämään itseäni.

Painonvartijoiden pisteillä siis laihdutan.

Ketään muita innokkaita laihduttajia? Olisi kiva saada tukea, kannustusta yms. muilta samassa tilanteessa olevilta.

Kaikille oikein positiivista perjantaita!
:wave:

Täällä samojen mittojen kanssa painitaan, en vain jotenkin osaa aloittaa saatika sitten laskeskella noita pisteitä... :ashamed:
 
Päärynäpeppu
Minäkään en laske pisteitä, mutta pidän kyllä ruokapäiväkirjaa, johon merkkaan syömiset ylös. Pysyy vähän ruodussa... :D

Olen myös liikkunut enemmän, nyt parina iltana jopa sellaisen 50-60 min. tuokion, niin että tulee hiki ja hengästyy. Ja rasvahan alkaa palaa vasta 20-30 min. liikunnan jälkeen, niin oon siksi yrittänyt jumppailla kerralla kauemmin. Aika opettelu siihenkin vaan on että saisi pysyväksi tavaksi, kun en ole koskaan ollut mikään ns. himoliikkuja.

Taizii, kannattaa tehdä kotiruokaa ja pakastaa sopiviin annoksiin niin on sit valmiina aina "järkeviäkin" ruokavaihtoehtoja. Tai tehdä jääkaappiin iso kattilallinen jauhelihakeittoa tms.
Minäkin olen heikkona Hesen aterioihin ym. mutta yritän vähentää siellä käymisen nyt kertaan-pariin kuussa.
 
Taizii, laitoin sulle Yynä mun meseosoitteen =)


Joo, tänään on jäänyt ruoat syömättä minulta. Jotenkin vain tämä päivä vierahti niin, etten kertakaikkiaan ole syönyt, kuin muutaman leivän ja litratolkulla kahvia. Olo on senmukainen nyt!

Täytyy myöntää, en miekään ole nyt pisteitä laskenut muutamaan päivään, mutta siltikään en ole syönyt mitään tyhmää tai tyhmästi (jos ei oteta lukuun tätä päivää). Liikkumaan pitäisi päästä, mutta elämä on meillä sellaista hulinaa välillä, ettei itse kerkeä mihinkään, illalla on niin poikki, ettei enää jaksa lähteä ulkoilemaan.

Niin, ja tervetuloa mukaan kaikki uudet laihduttajat. Kivempaa tämä on, kun on kavereita tukemassa ja tsemppaamassa, yhtälailla jakamassa niitä huonojakin asioita.

Nyt on pakko kiiruhtaa taas kotihommien pariin.

 
tääl ois taas yks :) pituutta ois semmone 159cm ja painoa 70kg että tavato en tonne 60gg mutta kai sitä pitäs aina jotain välitavotteitakin laittaa...
ja eilikkäs ekaa kertaa pisteillä laskeskelen :D
tänään alotin ja aamupala tullut vasta syötyä ja no hyvältä tähän mennessä tuntuu.. liikuntaa mulla tulee viikoittain harrastettua kun kerran viikossa rauhallinen tunnin kävelylenkki, salilla 3kertaa,tai jos johonkin jumpaan salin yhteydessä meen niin sali jää väliin.. et toi syömis juttu siis on mun heikkouteni.. :/

tänää ajattelin mennä xaiklinkiin (eli kuntopyöräilyy musiikin tahdissa) ekaa kertaa.. ja lihamureketta,jami...
 
Laihdutus on kumma juttu, kun sitä aloittaa monen monituista kertaa ja aina se päättyy parin viikon innostuksen jälkeen!! Mutta sitten kun se vimma tulee niin se tulee rytinällä!!! Mulla ainakin kävi näin! Olen 156 cm pitkä ja raskauteni jälkeen vartaloon lyllymään jäi 75kg! Ihannepainoni on 55kg, joten pudotettavaa oli!!! Laihdutuskärpänen puri heinäkuun alussa ja tähän päivään mennessä olen tiputtanut 14kg, vielä loppurutistus ja 6kg pois niin olen ihannepainossani!!! Lenkkeilen joka päivä n.10km matkan ja syön oiken!! Karkkipäivä on kerran viikossa :D Tsemppiä kaikille ketkä kamppailevat saman asian tiimoilla!!! Näyttäkää epäiliöille, että te pystytte!!!! Kevyttä joulun odotusta!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 17:01 Äiti84 kirjoitti:
Laihdutus on kumma juttu, kun sitä aloittaa monen monituista kertaa ja aina se päättyy parin viikon innostuksen jälkeen!! Mutta sitten kun se vimma tulee niin se tulee rytinällä!!! Mulla ainakin kävi näin! Olen 156 cm pitkä ja raskauteni jälkeen vartaloon lyllymään jäi 75kg! Ihannepainoni on 55kg, joten pudotettavaa oli!!! Laihdutuskärpänen puri heinäkuun alussa ja tähän päivään mennessä olen tiputtanut 14kg, vielä loppurutistus ja 6kg pois niin olen ihannepainossani!!! Lenkkeilen joka päivä n.10km matkan ja syön oiken!! Karkkipäivä on kerran viikossa :D Tsemppiä kaikille ketkä kamppailevat saman asian tiimoilla!!! Näyttäkää epäiliöille, että te pystytte!!!! Kevyttä joulun odotusta!!!!
Hienosti olet kyllä onnistunut! Wautsis!
 
Päärynäpeppu
Äiti 84:lle onnittelut hienosta saavutuksesta!! :flower:

Olisi ihanaa, kun saisi just ton 14kg tippumaan omastakin kropasta!
Noin 4 kertaa viikossa oon polkenut kuntopyörää sellaiset 45 min. ja lisäksi muuten harrastanut hyötyliikuntaa, esim. siivonnut entistä ahkerammin, hiki päässä..

Ja tietty yrittänyt katsoa mitä suuhun tulee laitettua. Keittoja ja ruisleipää lähinnä, ja illalla hedelmiä, raejuustoa yms. Kahvia tulee juotua aika paljon.
Punnitsen vasta tiistaina, en uskalla aikaisemmin... Toivottavasti tälläkin viikolla olis lähtenyt jotain!
 
Täällä kanssa yksi muutaman ylimääräisen kilon kanssa kamppaileva :wave: . Olen noin 166cm pitkä ja painan 69-70kg. Ei mulla siis hirveästi ole ylimääräistä, mutta vähän kuitenkin. Ennen raskautta painoin siinä 62-64kg ja se oli hyvä paino mulle. En tajua, miksi en pääse takaisin normaalilukemiin... Hohhoijaa. Olen nyt alkanut käydä kuntosalilla, mutta en pääse sinne kuin kerran-kaksi viikossa sekä jumpalla käyn kerran viikossa. Vauvan kanssa yritän lenkkeillä niin usein kuin mahdollista. Vauva on 8-kuinen. Herkut toki maistuvat, mutta en mielestäni syö enempää kuin ennen... Kova hinku olisi saada paino putoamaan ja vanhat vaatteet päälle.. Tärkeintä olisi tietty saada parempi kunto, että jaksaisin paremmin. Tsemppiä meille kaikille! Kiva, että on tälläinen ketju. =)
 
Heippa!!!

Huhhuh, on menny tää viikonloppu niin syömiseks vaan että huhhuh...

Mutta huomenna taas katotaa mitä syödää ja illalla meen bodympumpiin.

Ja sitä vettä juon 1.5litraa päivässä.

Katotaa miten ens viikko sujuu.

Muutkin halukkaat vois laittaa meseosotteita, ni voitais tsempata toisiame
me :D
 
tää päätti kans alottaa laihduttamisen,nyt heti :D
poika on nyt 4kk ja maha vaan kasvaa.kaikki raskauskilot lähti melkeinpä heti mutta mahaa on edelleen..tarkotus ois tiputtaa 10kg.mitat on 170cm ja 77kg... jos joku haluaa niin laittaa yytä niin vois vaihtaa mese osotteita,ois kiva ku ois joku jo vähän välillä avittas jos tulee heikko hetki.en nimittäin ajatellu liittyä mihinkään "kerhoon" vaan ihan omatoimisesti laihduttaa..vaikeeta tulee olemaan,se on sata varma!
 
Päärynäpeppu
Paino 14.11. 76,4kg
Paino 21.11. 76,4kg... :/

Ei lähtenyt siis grammaakaan viikon aikana, vaikka liikuin 5 päivänä. Lauantaina ja sunnuntaina melkein 1,5h kerrallaan...
Ja syönyt olen mielestäni fiksusti, lukuunottamatta muutamaa jätskiä, kun tuli käytyä jädeautolla perjantaina. Mutta ei nyt luulis niiden niin suuri synti olevan tuohon liikuntamäärään verrattuna.

Vähän kyllä masentaa, mutta yritetään jatkaa... Jos ens viikolla olisi toisenlaiset lukemat.
 
No heih! Mie olen ollut koko viikon kipeänä, joten ei ole oikein jaksanut turista täällä. Näin sairaana ei ole kyllä tehnyt mieli syödä yhtään mitään. Eli syönti on jäänyt tälläviikolla vähemmälle.

Olo on vieläkin aikas kurja, mutta kyllä se tästä.

Mutta kun tästä tervehdyn, niin eiköhän se laihdutus taas jatku =)
 
Päärynäpeppu
Alkuviikosta tympi tosi lujaa toi edellinen punnitus... En viitsinyt liikkua yhtään ja söinkin vähän mitä sattuu. Nyt sit eilen ja tänään tuli taas kuntoiltua 45 min. satsit, ja oon tyytyväinen itseeni taas. :) Paljon parempi olo, kun saa ittensä liikkeelle... Ja syömään fiksusti.
Piti punnita vasta ens tiistaina, mutta kävin vaivihkaa aamulla puntarilla, ja se näytti 76,0. Eli on tässä ainakin 400g lähtenyt... Jeejee! Pitää olla pienistäkin saavutuksista onnellinen. :D
Tsemppiä muillekin!
 
Päärynäpeppu
Puntarissa käyty... aamulla.

14.11. 76,4
21.11. 76,4
28.11. 74,9! Siis -1,5kg :D

Tuohan on oikeastaan 2 viikon tulos, lähti sitten kerralla hiukan enemmän. Tyytyväinen olen, mutta ei saa liikaa riemuita vaan jatkaa samalla tyylillä. Tavoitepainoon kun on vielä matkaa...
 
Päärynäpeppu
Kertokaahan kuulumisia muutkin. :attn:

Onko VeeKoo ja Aniit vielä matkassa mukana?

Tänään pitäisi lähteä pojan kanssa käymään kylpylässä, päästään ihan kaksin. Ja mun tekisi niiiiin mieli pitsaa tai jotain vastaavaa... :p

Pitäiskö se nyt tän kerran sallia itselleen, kun tuli osteltua aika paljon salaattitarpeita kaappiin niin voi sitten kotona syödä kevyemmin.
Toisaalta pelkään, että repsahdus jää päälle jos annan itselleni yhtään periksi. :/
 
Päärynäpeppu
Paino noussut viime viikosta 200g... :/
Olisin varmaan heittänyt hanskat tiskiin, kun ei juuri mitään ole tapahtunut moneen viikkoon, mutta sitten onneksi kaivoin mittanauhan esille. Vyötärö -4cm ja reisi -2cm! =) Jotain hyötyä on liikunnasta ollut!
 
Päärynäpeppu
Paino jumittaa taas.

14.11. 76,4
21.11. 76,4 (-)
28.11. 74,9 (-1,5kg)
5.12. 75,1 (+200g)
12.12. 75,1 (-)

Eli 4 viikkoon on kaikenkaikkiaan lähtenyt vain 1,3kg. Olen kyllä pettynyt itseeni...
Liikun paljon enempi kuin ennen, mutta sitten tulee välillä repsahdeltua syömään. Se varsinkin harmittaa, jos on koko päivän saanut sujumaan hienosti, syönyt kevyesti ym. mutta sitten illalla kasaa telkkarin eteen vinon pinon voileipiä ja muuta mussutettavaa.
Voi että tulee inhottava olo jälkeenpäin! :headwall: Nautinto kestää just niin kauan kun viimeinen pala on nielty. Sitten taas harmittaa, kun kaikki liikunta ja muut ponnistelut on menneet ns. hukkaan...
Eli en oikein osaa neuvoa Aniit. Mullakin kun tuppaa olemaan samoja ongelmia mielitekojen kanssa.
Onneks nyt kuitenkin se 4cm vyötäröltä ja 2cm reidestä on pysynyt poissa. Liikunta kyllä kiinteyttää, mutta sais toi painokin alkaa putoamaan! En kyllä luovuta. :D
 

Yhteistyössä