Nyt meni mulla ihan yli hilseen. Olen raskaana, enkä taatusti ole harrastanut seksiä kuukausiin :O

  • Viestiketjun aloittaja puulla päähän lyöty
  • Ensimmäinen viesti
hei2
Sikiöiden mitat ovat yksilöllisiä muistaakseni viikon 18 jälkeen.. Tai siis heittelevät enemmän kuin alkuraskaudessa. Joten eivät ehkä siksi voi kertoa tarkkoja viikkoja. Hitsi mitä pilkunnussimista.
Lapset ovat yksilöitä.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
ultrassa kyllä olisi osattu sanoa viikot tarkkaan jo tuossa vaiheessa vaikkei hajua viimesistä menkoista olisikaan...

siksihän niitä mittoja sikiöistä otetaan
Jos ultraaja osaa katsoa viikot suunnilleen,näkee kyllä ne tarkastikkin. Siksi tätä hieman epäilen.
ei pysty tässä vaiheessa enää päivälleen tarkkoja viikkoja ultrassa katsoa...
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Mitenhän kela suhtautuu ä-päivärahahakemukseen, kun eikös heidän mukaan pitäisi käydä lääkärissä/neuvolassa ennen puolta väliä.
pitää jos tietää raskaudesta. lääkäriltä saa todistuksen ettei oo tiennyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Mitenhän kela suhtautuu ä-päivärahahakemukseen, kun eikös heidän mukaan pitäisi käydä lääkärissä/neuvolassa ennen puolta väliä.
Eiköhän tällasissa tapauksissa se katsota tilanteen mukaan...
Sepä hyvä.. mitenkin että kirjoittaakohan lääkäri todistuksen että raskaus todettu vasta nyt.
 
vieras
Minua kiinnostaa enemmän, miten sitten kävi sen alkuperäisen sairauden kanssa, johon piti saada se kuuri, mitä ei raskaana saa syödä? Miten sen hoito sujuu nyt ja onko siitä sairaudesta haittaa raskaudelle?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
ultrassa kyllä olisi osattu sanoa viikot tarkkaan jo tuossa vaiheessa vaikkei hajua viimesistä menkoista olisikaan...

siksihän niitä mittoja sikiöistä otetaan
Joo, tarkat mitat kyllä, mutta se ei tuossa vaiheessa välttämättä kerro raskauden kestosta... Mä olin just viime viikolla, vauvan pää vastasi viikkoa 30+0, reisiluu 28+0 ja vatsa rv 29+4. Eli kerropa mulle millä viikoilla silloin menin?

Mutta suuret onnittelut ap:lle!
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
ultrassa kyllä olisi osattu sanoa viikot tarkkaan jo tuossa vaiheessa vaikkei hajua viimesistä menkoista olisikaan...

siksihän niitä mittoja sikiöistä otetaan
Joo, tarkat mitat kyllä, mutta se ei tuossa vaiheessa välttämättä kerro raskauden kestosta... Mä olin just viime viikolla, vauvan pää vastasi viikkoa 30+0, reisiluu 28+0 ja vatsa rv 29+4. Eli kerropa mulle millä viikoilla silloin menin?

Mutta suuret onnittelut ap:lle!
Tuosta lasketaan sit joku keskiarvo... varmaan viikot 29+1
 
vieras
Muuten kun joku mietti, että miksei ap ole huomannut oireita. Minä olen kolme synnyttänyt ja ilman pahoinvointia en varmasti olisi tiennyt olevani raskaana ennen kuin vasta joskus viikolla 25. Vatsa pysyi kaikista niin pienenä, että pystyin käyttämään omia vaatteita noille viikoille. Liikkeetkin ovat noilla viikoilla vielä niin hentoisia, että jos niitä ei oikeasti osaa odottaa niin tuskin niitä niin rekisteröikään. Etenkin jos on istukka sopivalla kohdalla.
 
janna
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:
ultrassa kyllä olisi osattu sanoa viikot tarkkaan jo tuossa vaiheessa vaikkei hajua viimesistä menkoista olisikaan...

siksihän niitä mittoja sikiöistä otetaan
Joo, tarkat mitat kyllä, mutta se ei tuossa vaiheessa välttämättä kerro raskauden kestosta... Mä olin just viime viikolla, vauvan pää vastasi viikkoa 30+0, reisiluu 28+0 ja vatsa rv 29+4. Eli kerropa mulle millä viikoilla silloin menin?

Mutta suuret onnittelut ap:lle!
Tuosta lasketaan sit joku keskiarvo... varmaan viikot 29+1
ja nyt ois kiva tietää millä viikoilla oikeasti olet niin tiedetään kuinka päin honkia toi arvaus meni, paljon vai vaan vähän B)
 
Onnea :flower:

Minäkin ilmottaudun siihen joukkoon joka on saanut tietää olevansa raskaana viikolla 20+. Aikamoinen sokkihan se oli, varsinkin kun menkat tuli normisti ja mitään oireita ei ollut.
Minun pikku ylläri vauvani on jo pian 6vuotias reipas poika :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja zz:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja zz:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no niin:
Ei sillä ole merkitystä koska olette puuhanneet vaan sillä koska sinulla silloin noin puolivuotta sitten ne menkat on oleet.
Kyllä kai jokainen tietää millaiset menkat on itsellään ja osaa siitä sitten selvittää sen ajankohdan.

Vähän porvoolta kuullostaa
et mun pitäis muistaa, koska mulla on ollut puoli vuotta sitten menkat :LOL: :LOL: joo, no en taida muistaa
eiks kaikki merkkaa kalenteriin? :eek:
No ei. Eikä kaikilla ole kalenteria ollenkaan.
no kännykän kalenteriin? paperille? päiväkirjaan? rasti seinään?
En minä ainakaan merkkaile muuta kuin silloin kun vauvaa ollaan yritetty.
 
janna
Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:
Onnea :flower:

Minäkin ilmottaudun siihen joukkoon joka on saanut tietää olevansa raskaana viikolla 20+. Aikamoinen sokkihan se oli, varsinkin kun menkat tuli normisti ja mitään oireita ei ollut.
Minun pikku ylläri vauvani on jo pian 6vuotias reipas poika :heart:
ihan mielenkiinnosta tahtoisin tietää missä vaiheessa sulla sitten menkat loppuivat?
 

Yhteistyössä