Nyt meneepi hermot...

  • Viestiketjun aloittaja Äiti-alokas85
  • Ensimmäinen viesti
Äiti-alokas85
..mummoihin ja isomummoihin!! Koska heillä on enemmän elämänkokemusta, niin ovat tietenkin aina oikeassa joka ainoassa asiassa \|O !!! Sitten kun ei kuuntele neuvoja ja tee niiden mukaan, niin heti sanotaan kiittämättömäksi nuorisoksi, joka kukkoilee vanhemmille ihmisille. Eikö nuoret ihmiset saa elää omaa elämäänsä, jos asiat on kunnossa, eikä "apua" tarvita?!?
 
Niinpä, ja vaikka niitä neuvoja tarvittaisikin, niitä varmasti osataan itse pyytää. Tuo on ehkä se hankalin kohta monen ymmärtää. Saman tulin huomanneeksi joskus, mutta lohdun sana: kun lapsi kasvaa, alkaa ihmiset pikkuhiljaa käsittämään että se lapsi sinunkin hoidossa nuoruudestasi huolimatta hengissä selviää. sitä odotellessa... :whistle: ;)

Itsekseni olen joskus ajatellut, että toivottavasti kenestäkään ei koskaan tunnu että mä olisin myös sellainen joka tuputtaa neuvojaan, ja ottaa tavalla tai toisella nokkiinsa, jos neuvot ei kelpaa. Ei edes silloin kun itse olen jo isoäiti. Tähän täytyy pyrkiä. =)
 
Minun on kyllä tunnustettava, että olen kärkäs antamaan lapsilleni hyviä neuvoja ihan kyllästymiseen asti. Tämä koskee isojakin (lue:aikuisia) lapsiani niissä tilanteissa, joissa en tiedä mitä he aikovat tehdä ja minusta näyttää, etteivät he tiedä itsekään. Silloin taas kun he huokuvat itseluottamusta ja kertovatkin tekemisistään, minulla ei ole mitään tarvetta neuvoa.

Jossain kirjassa kirjailija pohti, montaako äidin neuvoa noudattaa itse. Hän ei keksinyt yhtään.
 
alannah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2004 klo 17:08 Äiti-alokas85 kirjoitti:
..mummoihin ja isomummoihin!! Koska heillä on enemmän elämänkokemusta, niin ovat tietenkin aina oikeassa joka ainoassa asiassa \|O !!! Sitten kun ei kuuntele neuvoja ja tee niiden mukaan, niin heti sanotaan kiittämättömäksi nuorisoksi, joka kukkoilee vanhemmille ihmisille. Eikö nuoret ihmiset saa elää omaa elämäänsä, jos asiat on kunnossa, eikä "apua" tarvita?!?
Meillä on samanlainen homma. Mummu ja isomummu varmasti kalakattaa jos heitä ei kuunnella. Tuollanen varmasti ottaa kupoliin ku ei saa elää omaa elämäänsä vaan kaikki pitää tehdä sillo ku elivät vuonna miekka ja kypärä.
 
Niin ne roolit eri elämänvaiheissa menevät. Sellaisia ne mummelit aina ovat olleet, ja varmaan itsekin aikanaan olemme. Ehkä ne ohjeet enemmän ovat vaan sitä, että myös ko. henkilö on ollut äiti ja myös mielellään juttelee omista kokemuksistaan ihan niin kuin sinäkin nyt eikä vaan halua/ jaksa kuunnella sinun juttujasi vaan haluaa muistella omia asioitaan ja haluaisi, että sinä olisit myös osaltasi vähän kiinnostunut niistäkin.

Välillä kyllä tuoreilla äideillä on taipumus kuvitella, että koko maailma pyörii juuri heidän vauvansa ja tarpeidensa ja tunteidensa ympärillä ja unohtaa, että muillakin on samalla lailla kokemuksia, näkemyksiä ja tarpeita ja että yhdessä kun ollaan, niin tasapuolisesti kaikki saavat huomiota ja sananvuoroa.
 
NallePuh-81
Juu, mäkin sain anopilta tosi rohkaisevaa kommenttia. Pojalla oli ikää kaksi päivää ja anoppi tuli sitä sairaalaan katsomaan. Kyseli siinä että "kai sinä annat sen aina yöksi vauvalaan hoidettavaksi?" Minä siihen että en tietenkään, itsehän mä haluan vauvani hoitaa. Anoppi sitten ihmetteli että miten minä saan vauvan viereen syömään siitä sen omasta sängystä. (Mulle siis tehtiin hätäsektio joten pari ekaa päivää oli aika vaikea nousta sängystä ylös.) Minä siihen anopille vastasin että poika nukkuu mun vieressä samassa sängyssä, on mulle helpompaa ja jätkä on tyytyväinen. Anopin kommentti tuohon oli "Kyllä sun pitää muutakin ajatella kuin omaa mukavuuttasi, etkö yhtään ajattele lapsen turvallisuutta, sähän tukehdutat sen!"
Ei tuon ihanampaa kommenttia voi kuulla, eihän? :eek: Mieli muutenkin herkällä niin oli se kivaa heti kuulla olevansa huono äiti joka ei ajattele lapsensa turvallisuutta. Mä itse olin ajatellut että parempi lapsen on olla mun lähellä kuin hoitajien luona. Anopin se vierailu loppui muuten aika lyhyeen. :D Ja poika (2vk3pv) nukkuu edelleen vieressä ja hengissä on pysynyt!
 
No varmaan harmitti tuo kommentti, mutta ehkä siinäkin oli vaan taustalla se, että hänen aikanaan oli täysin eri systeemit ja tuo olisi ollut ennen kuulumatonsa. Itsekin olen kyllä torkahdellut vauva vieressä, mutta onhan se totta, että sairaalan sänky on sen verran kapea, että varsinaisesti nukkumaan yöksi kannattaisi laittaa omaan sänkyyn. Tuleehan ne hoitajatkin tarvittaessa nostamaan rinnalle, jos on sektio tehty. En siis usko, että tosiaan nukkuisit vauva vieressä niin sikeästi, että rojahtaisit sen päälle, mutta jos on vanhempi ihminen elänyt vähän eri maailmassa, niin varmaan hän oli vaan hämmästynyt että noinkin voi tehdä. Kaikki erilainen alkuun oudoksuttaa ja epäilyttää. Ei aina saa ajatella, että toinen pahuuttaan sanoo jotain.
 
Äiti-alokas85
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2004 klo 11:08 Sanna kirjoitti:
Niin ne roolit eri elämänvaiheissa menevät. Sellaisia ne mummelit aina ovat olleet, ja varmaan itsekin aikanaan olemme. Ehkä ne ohjeet enemmän ovat vaan sitä, että myös ko. henkilö on ollut äiti ja myös mielellään juttelee omista kokemuksistaan ihan niin kuin sinäkin nyt eikä vaan halua/ jaksa kuunnella sinun juttujasi vaan haluaa muistella omia asioitaan ja haluaisi, että sinä olisit myös osaltasi vähän kiinnostunut niistäkin.

Välillä kyllä tuoreilla äideillä on taipumus kuvitella, että koko maailma pyörii juuri heidän vauvansa ja tarpeidensa ja tunteidensa ympärillä ja unohtaa, että muillakin on samalla lailla kokemuksia, näkemyksiä ja tarpeita ja että yhdessä kun ollaan, niin tasapuolisesti kaikki saavat huomiota ja sananvuoroa.
Kyllä meikäläinen ainakin on ollut enemmän kuin kiinnostunut kuuntelemaan vanhempien ihmisten juttuja. En vain jaksaisi sitä ainaista:"miten te nyt noin teette, olettepa itsekkäitä"-soopaa. En minäkään ala tuomitsemaan vanhempien ihmisten tapoja vaikka monesta asiasta olenkin eri mieltä.
 
Juup, tuttu tunne... Mummon vauvat eivät ole koskaan itkeneet, niitä ei ole tarvinnut hyssyttää, vauvan petivaatteet on otettu pyykkiin jokapäivä, vaikkei tullut edes hanasta vettä..."Ei ollut kuivausrumpuja,niih!".. "Meillä on kyllä vauvat nukkuneet 4 tunnin päiväunet (varmaan ammattikouluikaisiksi asti),mitäs varten se tämä pikkuinen ei nuku??" Imetyksestä ja maidon tulosta en viitsi edes kertoa tässä...
Kuljettiin vauvan kanssa mummolassa kokotalvi puettuna vimpan päälle toppapukuihin ja myssyihin..keväällä alkoi jo olla helle ja vauvalla kuuma autossa, kannon n. 4metrin matkan vauvan sisälle ilman kypärämyssyä, johon mummo "Miten te aina paljainpäin kuljetatte, eikö teillä ole sellaista myssyä?" AAARGH!!!!!
Mutta hurttia huumoria ja mielessään piruilua samalla hymyillen aurinkoisesti, kyllä se menee. Ja kun ei mene,otetaan välipää mummolassa käymisessä, sitten taas jaksaa! :)
 
HEDELMÄLLISIN PÄIVÄSI ON

keskiviikko 7.7.2004
plus 2 seuraavaa päivää

Siittiöt elävät naisen elimistössä korkeintaan viisi vuorokautta.

Jos haluat maksimoida hedelmöityksen mahdollisuuden, aloita yhdynnät pari kolme päivää ennen hedelmällisintä päivääsi ja jatka niitä hedelmällisten päivien ajan. Onnea yritykseen!


JA hedelmällisimpinä päivinä juuri naitiin PALJON...


LASKETTU AIKASI ON

maanantai 28. maaliskuuta 2005

Tänään on 22.7.2004.
Nyt Sinulla on meneillään 5. raskausviikko.

249 päivän kuluttua raskautesi on kestänyt 40 viikkoa, mutta vauvasi syntymään on juuri niin monta päivää kuin hän vielä kehittymiseensä tarvitsee.

TOIV. olen 5 nnellä vkolla.... ;)

Mutta misikähän testini näyttää NEGATIIVISTA... mensut myöhäs koht vkon...
olen varaamassa kyllä ensivkolla Gynelle aikaa, että saa tutkia.

Rasittaa kun testit näyttää - sta ja odottaa VAUVAA PALJON...
ja raskaus oireita on...
 
kylläpäs on tuttu tunne :D Koita jaksaa ja anna neuvojen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!!!Ja ota asia huumorilla,autto ainakin mulla...Vaikka täytyypi myöntää että kyllä vieläkin välillä sappi kiehuu niin että sauhu nousee korvista!!! ;)
 

Yhteistyössä