Nyt menee hermo tähän laihdutkseen!!!! Mikä menee vikaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Siis olen loppiaisen jälkeen tehnyt elämäntapamuutoksen. Syönyt terveellisesti ja käyn 3xviikossa salilla, lisäksi yleensä 2xviikossa tunnin lenkillä. Paino alkoi tippumaan kilon viikossa. MUTTA nyt on jo varmaan kuukauden jumittanut samassa. Siis alkaa hermo menemään! Syön niin säänöllisesti, kun vaan 3 pienen lapsen äiti kerkee. Herkkuja en syö, annoskoot ovat sopivia (ellei jopa liian pieniä). Mutta ei tipu. Ylipainoa on kumminki yli 10kg vielä. Ja vaikka olo on hyvä ja kuntokin on noussut, niin kyllä mä haluan sen painonki tippuvan. Ja onhan niitä lihaksiakin vähän tullut, mutta ei se kyllä selitä tota painon junnaamista kokonaan!! Siis mitä mä teen??
Mulla oli niin hermot kireenä aamusti, vaaka näytti PLUSSAA 300g viikossa..

Ehkä sun kroppas on nyt tottunut tohon laihdutukseen. Kroppahan vastustaa aina muutosta. Kokeile tehdä jotain eri tavalla, pidä vaikka yksi herkkupäivä viikossa, pidä vähän taukoa liikunnassa tai kokeile jotain eri lajia.

• Tykkää
Reactions: IhanaaMahtavaa
Syö hedelmiä ja vihanneksia, opettele elämään ja ajattelemaan raw vegan -syömistyylillä. Tuskin onnistut, sillä suurin osa laihduttajista on näitä, ketkä rutisee, kun ei paino tipu, vaikka syövät eläintuotteita, lihaa, maitoa, juustoa... mutta jos halua ja sisua löytyy, voit löytää elämääsi kaikin tavoin nostattavan sisällön elävän ruuan syömisestä: syö niin paljon taivaallisia hedelmiä kuin haluat ilman pelkoa lihomisesta. Hedelmäsokeri ei lihota, vaan eläintuotteet lihottavat.

Syö hedelmiä ja vihanneksia, opettele elämään ja ajattelemaan raw vegan -syömistyylillä. Tuskin onnistut, sillä suurin osa laihduttajista on näitä, ketkä rutisee, kun ei paino tipu, vaikka syövät eläintuotteita, lihaa, maitoa, juustoa... mutta jos halua ja sisua löytyy, voit löytää elämääsi kaikin tavoin nostattavan sisällön elävän ruuan syömisestä: syö niin paljon taivaallisia hedelmiä kuin haluat ilman pelkoa lihomisesta. Hedelmäsokeri ei lihota, vaan eläintuotteet lihottavat.

mai ääs.

[QUOTE="V ieras";29783304]Ootko laskenut kaloreita?

Ja toi 300g ei maata kaada, ihan normaalia painonvaihtelua.[/QUOTE]

Siis eihän toi 300g muuten olis hirveä, mutta kun paino on jo kuukauden junnannu paikoillaan ja sitten tulee vielä plussaa...

Mitä pienempi olet, sen vähemmän ruokaa tarvitset ja sen vaikeampaa laihdutus on. Et siis voikaan enää laihtua, jos syöt yhtä paljon, kuin silloin, kun aloitit kuurin/remontin.

Kertoisitko mittaisi ja tyypillisen päivän syömiset...? Käytätkö kiloklubia tms kalorilaskuria?

Ja höpönlöpön! Mulla lähtenyt 12 kg nyt 14 viikossa ja ihan joka päivä olen kyllä eläinkunnan tuotteita syöny. Ja ihan takuulla tulen syömään jatkossakin :p

Laskeppas aloittaja, montako kaloria syöt päivässä. Vaikka omasta mielestä söisi terveellisesti, niin ruoassa voi silti olla yllättäviä energianlähteitä. Oletko listannut koskaan?

Sun pitää nyt vähän laittaa pakkaa sekaisin. Otappa yksi päivä, jolloin voit syödä mitä tahansa, sitten palaat takaisin vanhaan ruokavalioon. Jos ei auta, niin sitten ei voi muutakuin vähän vielä kiristää kaloreita. Olethan laskenut kalorit?

[QUOTE="a p";29783374]Liikunnasta oli viikon tauko, kun olin kipeenä. Herkkupäivääkin kokeilin viime viikolla, Plussaa tuli...[/QUOTE]
Se, että olet ollut kipeänä, voi vaikuttaa.

Aloitin vuoden vaihteessa painonpudotuksen ihan omin neuvoin. Alussa menikin hyvin ja painoa putosi n. 3kg hissukseen, kunnes alkoi nousta ja jumitella vuoronperään, mutta ei laskenut enää alemmas. Aloin syöttää sapuskat kiloklubiin ja huomasin, että olin syönyt välillä liian vähän peruskulutukseeni nähden. Lisäsin kaloreita ja paino alkoi jälleen pudota. Välillä jumii viikonkin samassa tai korkeammissa lukemissa, mutta en ole ottanut siitä mitään stressiä.

Eihän sen painokäyrän kuulukaan olla suora viiva tasaisesti laskevana, kyllä siihen kuuluu nousuja ja laskuja sekä tasaviivaa. Kunhan yleisilme on laskeva, niin kaikki hyvin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä tiedän;29783421:
Syöt enemmän kuin kulutat. Siksi et laihdu. Unohda mättöpäivät. Ala taas liikkua. Karua mutta totta. T: samassa veneessä ollaan.

Elävää luonnonruokaa syömällä voi, saa ja PITÄÄ syödä tosi paljon. Itse syön pääasiassa elävää kasviruokaa, ja minulle joka päivä on joulu. En todellakaan kituuta, vaan mätän herkkuja terveysruokia naamaan niin, että ruuasta on todella tullut suuri nautinto. Energia / kalori ei ole suoraan verrannollinen lihomiseen: voit syödä 5000 kaloria päivässä banaaneista ja saada silti hoikan mallin kehon.

Suloisia nämä laihdutuskeskustelut, kun ihmiset ovat aina jostakin kuulleet jotakin, ja luulevat sitä totuudeksi, yleensä en näihin vaivaudu kirjoittamaan. Mainstreamillä on ainakin 20 vuoden odotus siihen, kun totuus ruuasta alkaa valjeta. Mitä nopeammin me vähemmistö (itseni mukaanlukien) toimimme, sen parempi meille kaikille. Myös luonnonsuojelulle, sillä mitä enemmän ihmiset syövät kasviruokaa, sen vähemmän he syövät lihaa, ja sademetsistähän suurin osa kaadetaan rehupelloiksi karjaeläimille.

Etoo jo ajatus syödä tuhansien kalorien edestä hedelmiä päivässä. Kroppa kaipaa vähän suolaakin. Ja ne banaanit muutes roudataan Suomeen lentokoneilla. Se siitä pienestä hiilijalanjäljestä. Olen itsekin kasvissyöjä mutta en todellakaan raw vegaani. Miksi tästäkin ketjusta tuli tavan sekasyöjien ja ääripää vegaanien taistelutanner?

Aloittajalle suosittelen ensinnäkin runsasta veden juontia etenkin aamupäivisin. Itse huitaisen sellaisen 7 -8 dl hapettunutta vettä naamaan heti herättyäni. Voitelee mukavasti sisuskaluja. Hapettunut vesi on myös vatsalle parempi vaihtoehto kuin jääkylmä, suoraan kraanasta laskettu vesi. Muuta en osaa sanoa.

Elävää luonnonruokaa syömällä voi, saa ja PITÄÄ syödä tosi paljon. Itse syön pääasiassa elävää kasviruokaa, ja minulle joka päivä on joulu. En todellakaan kituuta, vaan mätän herkkuja terveysruokia naamaan niin, että ruuasta on todella tullut suuri nautinto. Energia / kalori ei ole suoraan verrannollinen lihomiseen: voit syödä 5000 kaloria päivässä banaaneista ja saada silti hoikan mallin kehon.

Suloisia nämä laihdutuskeskustelut, kun ihmiset ovat aina jostakin kuulleet jotakin, ja luulevat sitä totuudeksi, yleensä en näihin vaivaudu kirjoittamaan. Mainstreamillä on ainakin 20 vuoden odotus siihen, kun totuus ruuasta alkaa valjeta. Mitä nopeammin me vähemmistö (itseni mukaanlukien) toimimme, sen parempi meille kaikille. Myös luonnonsuojelulle, sillä mitä enemmän ihmiset syövät kasviruokaa, sen vähemmän he syövät lihaa, ja sademetsistähän suurin osa kaadetaan rehupelloiksi karjaeläimille.
Älkää vaan tämän idiootin hokkuspokkusdieettiä noudattako. 5000 kaloria banaaneita, niinpä tietysti.

unohtanu ruokavaliostasi rasvaa ja vettä. ne on tärkeitä osia lonnistuneessa laihdutuksessa. Pöytälämmin vesi on helpompi juoda,mutta jääkaappi kylmä vesi pistää kroppaa toimimaan ja kuluttamaan energiaa.

[QUOTE="vieras.";29785637]Älkää vaan tämän idiootin hokkuspokkusdieettiä noudattako. 5000 kaloria banaaneita, niinpä tietysti.[/QUOTE]

Ihmisten vastustus ihmisolennon todelliseen ruokaan eli eläviin vihanneksiin, hedelmiin yms on niin käsittämättömän kova... Nimenomaan, unohtakaa ne hokkuspokkusdieetit, ja alkakaa syömään enemmän elävää kasviruokaa. Sitä tarjoaa kultaisia avaimia avokämmenellä muille, mutta vain näykätään kättä ja lähdetään takaisin syömään lauantaimakkaraa, juustoa ja rahkaa...

Yhteistyössä