nyt mekin sitten aleaan "ekoihmisiksi" ja jätetään oma auto parkkipaikalle seisomaan

Syy on tosin siinä, että Romu ei suostu käynistymään, joten nyt saa mennä talven ajaksi ainakin seisontaan, pärjätään ilmanautokain. tuleepahan käveltyä enemmän. Bussilla matkustetaan, vaikka se kallista täällä onkin ja busseilla pääseevain arkisin klo 6.30 ja 17 välillä, muulloin pitää sitä kävellä tai turvautua taksiin. ei se taksillakaan ajaminen kovin halpaa ole.
Lapset pyöräilevät harkkoihin, nuorinta voi vetää vaika rattikelkassa, mtakaa onneksi vain. reilut 2 kilsaa.
 
Reippautta tai ei, mutta näin me tehtiin ennekin ennekuin meilä oli autoa.Mutta kun auton makuun pääs, siitä ei van osannut luopua enää, ei muka pärjää.

Mun jalka on kipeä, mutta silti vaan tänäänkin piti käydä apteekkiasioilla ja sinne matkaa noin 3 kilsaa, sauvakävellen pikkupakakseaa matka sujui mukavasti. Miehen kanssa oli kaksin kiva kulkea.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Reippautta tai ei, mutta näin me tehtiin ennekin ennekuin meilä oli autoa.Mutta kun auton makuun pääs, siitä ei van osannut luopua enää, ei muka pärjää.

Mun jalka on kipeä, mutta silti vaan tänäänkin piti käydä apteekkiasioilla ja sinne matkaa noin 3 kilsaa, sauvakävellen pikkupakakseaa matka sujui mukavasti. Miehen kanssa oli kaksin kiva kulkea.
No jos sun jalka oikeesti ois kovin kipeä niin et kyllä kävelis tuommoista matkaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Reippautta tai ei, mutta näin me tehtiin ennekin ennekuin meilä oli autoa.Mutta kun auton makuun pääs, siitä ei van osannut luopua enää, ei muka pärjää.

Mun jalka on kipeä, mutta silti vaan tänäänkin piti käydä apteekkiasioilla ja sinne matkaa noin 3 kilsaa, sauvakävellen pikkupakakseaa matka sujui mukavasti. Miehen kanssa oli kaksin kiva kulkea.
No jos sun jalka oikeesti ois kovin kipeä niin et kyllä kävelis tuommoista matkaa!
Olen kärinyt tästä kivusta, joka johtuu vaivaenluista jo kolmatta kuuukautta, tähän o jotottunut ja tää on osa elämää.

Jos e vaikka helpottais kun saan maanataina hyvät pohjalliset.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Reippautta tai ei, mutta näin me tehtiin ennekin ennekuin meilä oli autoa.Mutta kun auton makuun pääs, siitä ei van osannut luopua enää, ei muka pärjää.

Mun jalka on kipeä, mutta silti vaan tänäänkin piti käydä apteekkiasioilla ja sinne matkaa noin 3 kilsaa, sauvakävellen pikkupakakseaa matka sujui mukavasti. Miehen kanssa oli kaksin kiva kulkea.
No jos sun jalka oikeesti ois kovin kipeä niin et kyllä kävelis tuommoista matkaa!
Olen kärinyt tästä kivusta, joka johtuu vaivaenluista jo kolmatta kuuukautta, tähän o jotottunut ja tää on osa elämää.

Jos e vaikka helpottais kun saan maanataina hyvät pohjalliset.
No siskolta se vaivaisen luu leikattiin 2 kertaa! Ja vieläkin se vaivaa! Ja tosiaan ei varmasti kävellyt noin pitkiä matkoja!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
seisontavakuutusta ei enää ole olemassakaan, sanottiin mulle kun oisin pannu omani seisontaan, pitää tehä joku liikennekäytöstä poisto mutten löydä rekkarin toista osaa....mur.
Joo, eli auto otetaan pois liikennekäytöstä ja tarttet sen ilmoitusosan. Mut eikös sen pysty tilaamaan katsastuskonttorilta uuden jos et löydä vanhaa? Ite pistettiin toinen auto ennen poismyyntiä pois liikennekäytöstä ja poissaolevana se myös myytiin.
 
xxx
Meiltä ei onnistuisi. Miehellä työmatkaa 20km sivunsa eikä julkisia kulje sopiviin aikoihin joten auto on pakko olla.

Minä ja lapset ollaan kyllä käytännössä lähes autottomia. Harrastukset ja kauppareissut hoituu jalan.
Pisempiä reissuja sitten autolla. Mutta mun on myönnettävä. Minä en jonnekkin mökille suostuisi lähtemään ilman autoa, kaikki tavarat, 3 lasta, 2 koiraa... lähes tulkoon mahdotonta mennä julkisilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Meiltä ei onnistuisi. Miehellä työmatkaa 20km sivunsa eikä julkisia kulje sopiviin aikoihin joten auto on pakko olla.

Minä ja lapset ollaan kyllä käytännössä lähes autottomia. Harrastukset ja kauppareissut hoituu jalan.
Pisempiä reissuja sitten autolla. Mutta mun on myönnettävä. Minä en jonnekkin mökille suostuisi lähtemään ilman autoa, kaikki tavarat, 3 lasta, 2 koiraa... lähes tulkoon mahdotonta mennä julkisilla.
meillä ei oo mökkiä.
meillä lähin kauppa noin 1½kilsan päässä, pankkiasiat hoidan mutenkin netin kautta, kouluun pojila on reilu kilsa ja tytöllä 3,5. kulkevat kävellen tai pyörällä koulumatkat.

Kaupunkiin meiltä noin 4kilsaa eikä se oo matka eikä ikän kävellä sinne, kos ostaa paljon voi tulla pois vaikka taksilla.
Minun työpaikka ( työsuhde loppuu 14.12 ja olen sairaslomalla) on noin 6 kilsan päästä työpaikalsta ja sinne olen useinkin sauvakävellyt. Mies ei ole nyt töissä, mutta jos ensi kesäksi taas pääsee taas yliopistolle , nii häneki työmatka on vai 8 kilsaa ja sen kulkee nopsaan fillarilla.
Hyötyliikunta on hyväksi.
 

Yhteistyössä