Nyt meillä on tosi kivat matikantehtävät, sanoi tyttö 9 v.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huuhkajatar

Aktiivinen jäsen
08.10.2005
12 193
0
36
Kokkola
Saadaan laskea kertolaskut vihossa tyyliin
20
x2
40

Hän todella tarkoitti että se on kivaa, ja lisäsi vielä että on todella helppoa. Kenen lapsi tuo on? Mulle matikka on aina tuottanut ongelmia eikä vissiin ole ollut kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja matikka on kivaa:
Ja sä varmaan sanoit sille, että ei matikka voi olla kivaa ja helppoa...

En, sanoin että se hyvä että hän pitää siitä. Oikeinkirjoitus onkin sitten hänen kompastuskivensä.

Ihan kuin meillä, tosin lukeminen on tylsää ja tyhmää tytön mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Ihan kuin meillä, tosin lukeminen on tylsää ja tyhmää tytön mielestä.

Lukemisesta tuo pitää, ja onkin luokkansa parhaita testissä. Mutta sitten tosiaan kun pitää kirjoittaa, niin hän ei kuule milloin pitää olla kaksi samaa kirjainta peräkkäin. Lisäksi t ja d tuppaavat menemään sekaisin, kuten myös b ja d. Onneksi hänellä on vielä monta vuotta edessään opetella noita.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Miten ne kertolaskut laskettiin ennen?

Ei kai tuo ole muuttunut? Pistetään allekkain ja kerrotaan oikealta vasemmalle.

Vai tarkoititko miten tytön luokalla laskettiin? Ovat vasta syksyllä aloittaneet kertotauluilla, laskut tuli vasta nyt.

Mä luulin, että tarkoitit heidän oppineen uuden tavan laskea kertolaskuja.

Henkilökohtaisesti olen itsekin aina tykännyt tosta. Helppo ja nopea tapa.

Mä en osaa (enää!) laskea kertolaskuja allekkain, tai jakolaskuja jakokulmassa. Pitänee lainata kirjastosta ala-asteen matikankirja ja opetella, sillä se taito tulee olemaan tarpeellinen lääkelaskennan tentissä...

Luulen, että esikoiseni on vaihtunut sairaalassa: tykkää matematiikasta, ja on siinä jopa aika hyvä kypsässä 5 v 10 kk iässä :)

Yhteistyössä