Nyt mahdollisimman paljon mielipiteitä (kirppariasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen varaamassa kirpparipöytää johon laitan myyntiin lähinnä lastenvaatetta sekä jonkun verran myös aikuisten vaatteita. Kaikki vaatteet ovat toki käytettyjä, osa vanhempia ja osa uudempia mutta puhtaita ja ehjiä. Nyt mietinkin hintaa.
Millä hinnalla ostaisitte lasten-/vauvojen vaatteita kirpparilta? Suunnittelin että jos laittaisin bodyt ym. hintaan 0,50-1?. Meneekö kaupaksi? Ja aikuisten vaatteille ajattelin laittaa hintaa 1-2?.
Mitä muuta huomioitavaa kannattaa ottaa kun vaatetta vie kirpparille myyntiin? Millainen myyntipöytä kiinnittää teidän huomion?
Kiitos! :D

hinnat kuulostavat ok:lta. Vihjeenä, että älä vie yhtään sellaisia kuluneita tai edes pieniä tahroja sisältäviä vaatteita, ne ei mene kaupaksi. Kengät eivät mene hyvin kaupaksi jos eivät ole juhlakenkiä tai vähän käytettyjä goretex-kenkiä (ja hinta pitää silloinkin olla tyyliin alle 5 euroa ) Haalarit menee, mutta merkittömät (halpishaalarit ) menee huonosti. Nekin menee tyyliin 2 eurolla kyllä. T-paidat eivät mene kaupaksi (jos ei ole kyse esim. juhlapaidoista )

Mua ainakin helpottaa kirppiksellä se, jos näkee heti onko tyttöjen vai poikien vaatteita tai molempia myynnissä ja minkä kokoisia. Kyllä mä ainakin noilla hinnoilla ostaisin, itse hinnottelin niin että vähän käytetyt ja siistit bodyt yms. 1E ja muut 50 cnt. Ulkovaatteista pyydän 2-3 E. Tinkiä saa ja jos joku ostaa paljon, niin annan alennusta.

Kiitos vastauksista! Suunnittelin että jos laittaisin vaatteet (pienet) koreihin johon laitan esim. "Tästä korista kaikki 50snt", "Tästä korista kaikki 1?", ym. mutta meneeköhän liian sekavaksi? Vai olisiko paras ihan vaan tavallisesti pinoihin? Vai miten?

sitten suosttelen, että viet pieniä määriä kerrallaan, että pöydältä löytyykin jotain. Ihmisillä on tapana myllätä koko pöytä ja seuraava ei viitsi enää edes katsoa pöytääsi jos siellä on sotkuinen kasa vaatteita. Vähän kerrallaan niin pöytä pysyy siistinä. Kannattaa viedä "huonommat " ensin ja paremmat myöhemmin =)

Mä ajattelin koon mukaan laittaa ja hintalappu jokaiseen vaatteeseen erikseen. Ja rekkiin mahdollisimman paljon roikkuvaa vaatetta, ne vetää yleensä väkeä, kun näkee helposti mitä on tarjolla.

Joo kuulosta hyvältä noi hinnat, varmaan menee kaupaksi!
Itse kun kiertelen kirppiksiä niin mulle ei oikeastaan ole väliä onko vaatteet korissa vai pöydällä, jos ne kiinnostaa niin ne tulee pengottua läpi joka tapauksessa..
Mutta jos nyt jonkun mielipiteen sanon niin ehkä sitten mieluummin pöydällä :)

Kiitos taas vastauksista. Aloittelija olen kirpparihommissa joten en oikein tiedä mikä vetää ihmisiä. Kaapit kuitenkin pursuilee vaatteita joten kirpparipöydän meinasin laittaa. :)

Itselläni juuri loppui kirppispöytä. Tällä kertaa tavaraa ei mennyt läheskään niin hyvin kaupaksi kuin viimeksi (viime keväänä). Liekö syy taatuman, eri kirppiksen tai myyntipaikan sijainnin vai oliko sitten hinnoitus pielessä. Hinnoittelin tavarat siten että bodyt ja paidat oli 0,5-1 euroa, paidat ja housut 1,5 euroa, remu ja lassietec välikausihaalarit 4 euroa. Mietin että pöytäni oli viimeinen juuri ennen kassaa, ettei kukaan enää jaksanut siinä vaiheessa ruveta katsomaan tavaroita, vaan kaikki kiirehtivät kassalle. No kuitenkin, vaikka tuntui ettei mitään mennyt kaupaksi, myyntipöydän vuokran jälkeen voittoa jäi 70 euroa, joten ihan ok summa tavaroista joita itse en enää tarvitse.

Euro on suurin mitä viitsin bodyista maksaa.

Helpottaa heti kummasti, jos pistät näkyvän lapun, että minkä kokoista vaatetta on tarjolla. Ja suosittelen pistämään hintalaput kaikkiin vaatteisiin, vaikka sitten pistäisit ne vielä erikseen koreihin (tästä korista 0,5 ja tästä 1e jne).

Yhteistyössä