nyt mä ymmärrän miksi pienten lasten äidit on niin väsyneitä ja kiukkuisia

Toki myös ihmiset on erilaisia, asia minkä yksi kokee raskaaksi ja ahdistavaksi voikin olla toiselle se arjen henkireikä. Eli jos tykkää että se päivärytmi saa arjen sujuvaksi niin ei siitä tietenkään kannata luopua, mutta jos taas kokee sen ahdistavaksi ja sitovaksi kaivaten vapautta päiviinsä ja noudattaa sitä aikatauluaan vain koska "äidin kuuluu tehdä niin" ...

[QUOTE="jep";25054896]Ei tokikaan, mutta minusta kyse on asenteesta, ja siinä on järkeä. Eli silloin kun muutenkin väsyttää, on turha tehdä asioita tietyllä tavalla siksi että niin pitää tehdä. Toki nuo sitten ovat perhekohtaisia, mihin kannattaa panostaa, ja missä asiassa ottaa rennommin. Esim. jos lapsen mielialan kannalta on tosi tärkeää, että saa nukkua päikkärit kotona tasan kello 12-14, kannattaa panostaa siihen, ja relata sitten vaikka ruoan tai siisteystason suhteen. Tai jos itselle tuntuu tosi tärkeältä, että lapset syövät itsetehtyä luomuruokaa, satsaa sellaiseen ja sitten vaikka joskus ulkoilee vähemmän, jos ei huvita. Mutta nykyään on niin paljon informaatiota siitä, miten "pitäisi" tehdä, ja netti pullollaan taivastelevia mammoja, jotka hehkuttavat ihanteellisia valintojaan, että jos koettaa tsempata kaikessa, oikeasti väsyttää itsensä, vaikkei olisi kuin yksi terve ja temperamentiltaan "helppo" lapsi.[/QUOTE]

Hyvin kirjoitettu. Minunkaan mielestäni harvaa väsyttää rytmit siisteys vaan enemmin väsyttää se kaikki muu mitä muka pitäisi kaikkien tehdä ja millainen pitäisi lapsen olla missäkin ikävaiheessa yms.

Mä olen väsynyt ja kiukkuinen vaikka nuo ehdot ei täytykään? :o

Ei se oo niin yksioikoista...

Ja tosiaan, toiset lapset tarvitsevat tiettyjä raameja, kuten vaikkapa meidän poika. Ja "yöpaitapäiviä" jos yrittää näiden lasten kanssa pitää niin olen kymmenesti väsyneempi kuin jos pidän tiettyä ulkoilu-ruoka-unirytmiä päällä.

Mulla myös osa lapsista tällaisia. Todellakin pääsin paljon helpommalla, kun kömmin vähintään 2 kertaa päivässä heidän kanssaan pihalle ja nukuttiin säännöllisesti päikkärit kotona joka päivä samaan aikaan, kuten myös yöunet. Jos näistä poikkesi oli kaaos ja äidin väsymys taattu.

Sitten on pari lasta, joiden kanssa on hyvinkin voinut pitää yökkäripäivän ja joiden päikkärit on satunnaisesti voinut jäädä väliin/nukkua myöhemmin esim. autossa.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25053538:
uskalsin tuon kirjoittaa, koska itse olen kokenut tuon. kun lopetin nipottamisen, kaikki muuttui helpommaksi, jopa ne lapset muuttui kiltimmiksi

Ehkä juuri siksi itse koen asiat lähes päinvastaisiksi, koska itse en ole ollut alusta astikaan nipo. Mua vain piristää, kun jaksetaan pukeutua kauppaan, on siivottu, leikitty lasten kanssa, syöty ja nukuttu aikataulun mukaan. Ja mua väsyttää kaaos sekä kotona, että rytmeissä yms.

Yhteistyössä