Nyt mä tarvitsen apua...koiraroduista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raksunaksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja JuneGrace:
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
mä olen kyllä niin ilkeä kerrankin ja sanon ettei kerrostaloon sovi mikään koira!

niih, ja jos on joku pakko kuitenkin hommata ni ei ainakaan sellasta joka vaatii paljon aktiviteettia, esim. palvelus- tai paimenkoiraa, eikä myöskään metästyskoiraa, joihin mm. noutajat mielletään, joten jokin pullosuti eli kiinanpalatsikoira vois tulla kyseeseen...

Minnuu aina kiinnostaa tämä arkumentti, että ei ainakaan mitään toimintaa vaativaa kerrostaloon... Miten ihmeessä se asumismuoto siihen koiran kanssa toimimiseen vaikuttaa? Yleensä ne on juuri ne omakotitaloissa elävät jotka vähemmälle jäävät, kun sieltä kerrostalosta on ihan oikeasti lähdettävä sen koiran kanssa toimimaan, eikä vain pahimmassa tapauksessa lasketa sitä koiraa yksikseen ulos.

Ja kyllä, minulla on peräti KOLME palveluskoiraa kerrostalossa
a093.gif

asumismuodolla ei sinänsä väliä muuten kuin muiden ihmisten näkökulmasta katsottuna, olettaen että koiran omistajat ovat työssä käyviä, jolloin koira ehkä mahdollisesti yksin jäätyään haukkuu ikäväänsä tai postinjakajaa tai ketä vaan rapussa kulkijaa, mikä on ihan sikarasittavaa!!

btw, mulla on ollu koira, pk collie ja ihan okt:ssa, lenkkeiltiin ihan kuin kerrostalossakin, ei ois juolahtanu mieleenkään laskee sitä paskoo omalle pihalle, harrastettiin tokoa ja palveluskoiralajeja mm. jälestämistä ja hakua, pahus vaan kun kulta nukkui vanhuuttaan ikiuneen kolmisen vuotta sitten, ikävä on edelleen kova :'(

asumismuodolla ei sinänsä väliä muuten kuin muiden ihmisten näkökulmasta katsottuna, olettaen että koiran omistajat ovat työssä käyviä, jolloin koira ehkä mahdollisesti yksin jäätyään haukkuu ikäväänsä tai postinjakajaa tai ketä vaan rapussa kulkijaa, mikä on ihan sikarasittavaa!!

Juu, kyllä tuo on totta. Mutta jos suhteutetaan se kuinka paljon koiria asuu kerrostaloissa siihen kuinka paljon niistä aiheutuu haittaa, niin hataralla pohjalla on tuo väittämä... Miksi tuomita asialliset omistajat huonojen takia?

Ennemminkin pitäisi rähistä siitä miten ihmiset ottavat itselleen sopimattomia koiria, jättävät koiransa kouluttamatta tai saatikka edes tapakasvattamatta, kohtelevat niitä kuin leluja jotka voi jättää taas illaksi yksinään viidenminuutin lenkin jälkeen työpäivän päätteeksi, jne.. Itse se asumismuoto ei ole ongelma, vaan ne välinpitämättömät ihmiset.

Mie ainakin kannatan täydestä sydämestä koiranajokorttia pakolliseksi!

hei!cockeri on mukava rotu, mutta pitää muistaa,sillä on trimmattava turkki joka vaati säännöllistä hoitoa. Cockeri vaati myös hellän mutta täsmällisen peruskoulutuksen...moniväriset on vilkkaampia kuin yksiväriset, näin yleisesti.Mutta rotu kerrassaan mainio kun jaksaa hoitaa turkin ja antaa aikaa pentuna, kuten kaikkille koirille...Kleinpitz voi olla kovinkin haukkuherkkä, ja cockerista löytyy myös ääntä ajoittain...

jos asutte kerros talos ja tarvitsette helposti koulutettavan koiran.Niin kannatta miettiä suomen lapinkoiraa. se on kyllä keskikokonen.mut se on tosi hyvä luonteinen. mulla ittellä on sellanen ja oon pitäny kyllä tosi paljon.eikä se oo mikään semmonen rotu et se haukuu joka asialle,jos sen vaan kouluttaa sillai ja se on helpoa.(:

mä olen kyllä niin ilkeä kerrankin ja sanon ettei kerrostaloon sovi mikään koira!

niih, ja jos on joku pakko kuitenkin hommata ni ei ainakaan sellasta joka vaatii paljon aktiviteettia, esim. palvelus- tai paimenkoiraa, eikä myöskään metästyskoiraa, joihin mm. noutajat mielletään, joten jokin pullosuti eli kiinanpalatsikoira vois tulla kyseeseen...

Tanskandoggi sopii, kun muistaa, että 8 kilsaa päivässä on minimimatka ja irrallaan on myös koiran saatava liikkua. Tosi ihana ja menee oikeasti pieneen tilaan, eli meidän koiramme ovat ainakin olleet huomaamattomia sisällä. Ja ulkona täyttä vauhtia joka päivä.

Yhteistyössä