Nyt mä tarvitsen apua...koiraroduista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raksunaksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raksunaksu

Vieras
Eli ollaan jo noin vuoden verran mietitty koiran hankintaa ja nyt suunniteltiin että kesän lopulla voitas tarjota hyvä,rakastava aktiivinen koti koiralle...MUTTA!!Emme yhtään tiedä mikä rotu olisi meille hyvä...
Koira saisi olla suhteellisen pienikokoinen,"perhekoira",lenkkikaveri,sellainen joka ei turhia hauku(kerrostalossa asumme) eikä mikään kovin vaikea koulutettava(kuten esim saksanpaimenkoira,dobermannit jne mitä olen lukenut juttuja)

Osaisiko kukaan nyt ehdotella meille rotuja joihin voisimme alkaa hiljalleen tutustumaan?

Cavalier king charl...(jotain sinnepäin) spanieli on aina suhteellisen turvallinen vaihtoehto... :)
Myös kennelliittoon on ainakin aikanaan voinut ihan soittaa tuossa mielessä neuvoa kysyäkseen, heillä hyvä asiantuntemus aiheesta.

Espanianvesikoiralla ja lagotalle antaisin minäkin pinnat, tosin sillä varauksella että koiralle osataan antaa aktivointiakin....

Ap sun kannattaisi ensin vähän miettiä mitä muita ominaisuuksia haluat kuin pienen koon ja lapsiperheeseen sopiva. Mieti jaksatko hoitaa työlästä turkkia vai olisiko lyhytkarvainen teidän valinta? Aiotko harrastaa jotain eli haluat aktiivisen koiran vai olisiko mopsin tyyppinen parempi? Näitä kun miettii, saa jo rajattua vaihtoehtoja aika paljon pienemmäksi. Moni pieni koira on tosi aktiivinen ja kaipaa paljon toimintaa ja lenkkejä.

Kiitoksia vastauksista.
Anteeksi että kommentointini loppui mutta piti lähteä käymään työpaikalla.

Eli mielellään koira lyhytkarvainen saisi olla(aikoinaan ollut pitkäkarvainen koira ja muistan kyllä kun äitini tuskaili turkin kanssa,etenkin karvanlähtöaikaan)
Koira olisi niinsanotusti kotikoira mutta kuitenkin pitkien lenkkien kaveri.
Chow chow on suloinen ja söpö mutta kovin karvakas ja mitä luin siitä että kovin itsepäinen niin hmm.Olen yhden chow chown nähnyt ja se todellakin oli itsepäinen,omistaja sai raahata sitä perässään kun koira istahti jalkakäytävälle kesken lenkin eikä siitä enää suostunut liikkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja JuneGrace:
Chowsta löytyy myös lyhyt turkkinen versio... Eikä ne yleensä ihan noin hankalia ole :D

se olis kyllä ihana koira...tuosta lyhytkarvasesta versiosta en tiennyt mitään...pitänee alkaa etsii enemmän juttuja siitä..

mä olen kyllä niin ilkeä kerrankin ja sanon ettei kerrostaloon sovi mikään koira!

niih, ja jos on joku pakko kuitenkin hommata ni ei ainakaan sellasta joka vaatii paljon aktiviteettia, esim. palvelus- tai paimenkoiraa, eikä myöskään metästyskoiraa, joihin mm. noutajat mielletään, joten jokin pullosuti eli kiinanpalatsikoira vois tulla kyseeseen...

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
mä olen kyllä niin ilkeä kerrankin ja sanon ettei kerrostaloon sovi mikään koira!

niih, ja jos on joku pakko kuitenkin hommata ni ei ainakaan sellasta joka vaatii paljon aktiviteettia, esim. palvelus- tai paimenkoiraa, eikä myöskään metästyskoiraa, joihin mm. noutajat mielletään, joten jokin pullosuti eli kiinanpalatsikoira vois tulla kyseeseen...

Minnuu aina kiinnostaa tämä arkumentti, että ei ainakaan mitään toimintaa vaativaa kerrostaloon... Miten ihmeessä se asumismuoto siihen koiran kanssa toimimiseen vaikuttaa? Yleensä ne on juuri ne omakotitaloissa elävät jotka vähemmälle jäävät, kun sieltä kerrostalosta on ihan oikeasti lähdettävä sen koiran kanssa toimimaan, eikä vain pahimmassa tapauksessa lasketa sitä koiraa yksikseen ulos.

Ja kyllä, minulla on peräti KOLME palveluskoiraa kerrostalossa
a093.gif

Alkuperäinen kirjoittaja JuneGrace:
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:

Minnuu aina kiinnostaa tämä arkumentti, että ei ainakaan mitään toimintaa vaativaa kerrostaloon... Miten ihmeessä se asumismuoto siihen koiran kanssa toimimiseen vaikuttaa? Yleensä ne on juuri ne omakotitaloissa elävät jotka vähemmälle jäävät, kun sieltä kerrostalosta on ihan oikeasti lähdettävä sen koiran kanssa toimimaan, eikä vain pahimmassa tapauksessa lasketa sitä koiraa yksikseen ulos.

Ja kyllä, minulla on peräti KOLME palveluskoiraa kerrostalossa
a093.gif

samaa mieltä asiasta kuin JuneGrace. Meilläkin on vinttikoira jota käytetään näyttelyissä ja juoksuissa ja treenataan juoksua, mut eipä niitä paljon sisällä juoksutettais tai sais olla aika iso omakotitalo :laugh: :laugh: :laugh:

Yhteistyössä