Nyt mä sen tein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apsi

Vieras
Joku aika sitten kierin harmissa täälläkin, että minkähän sortin hulabaloo tuleekaan, kun ensi kuussa tuonne synnärille on ajankohtaista lähteä, ja sitten sinne tietty pumahtaa kaikki kumminkaimat vierailulle. Joku ihana mua fiksumpi palstailija ehdotti, että pyydän jo etukäteen jättämään meidät rauhaan.

Eilen sitten tuli anopin sisko asiasta juttelemaan: Kyseli, kauanko sairaalassa nykyään tavataan olla jne. Kaksi päivää on meillä kuulemma tyypillinen aika. Siinä sitten alkoi koko loppukin suku touhottaa, että täytyykin kaikkien lähteä sinne sitten niin pian kuin mahdollista, että ehtivät.

Sain kuin sainkin suuni auki ja sanottua, että isän lisäksi en välttämättä halua vieraita ollenkaan, ja jos, niin sitten isovanhemmat. Omaa mummoanikaan sun muita en tahdo, enkä sen puoleen miehen sukua ja sukulaisten vanhoja koulukavereita. No, totta hitossa suku suuttui, mutta mulla on hyvä mieli, kun sain sanotuksi. En kyllä sanonut pahasti, mutta nyt niillä on kumminkin herne nenässä koko sakilla.

Ehkä nuo ehtivät kuukaudessa leppyä? Joka tapauksessa anoppila on tuossa pihan laidalla, ja anopin siskolle on vajaat parisataa metriä matkaa. Eli vauvaa kyllä näkevät majoittumatta synnärille.

Voihan olla, että tahdonkin nähdä jonkun heti laitoksella, mutta soitan sitten ja pyydän visiitille. Parempi niin päin kuin joko sietää tai hätistellä niitä vieraita paikan päällä.

Kiitos sinulle, kuka lienitkin, joka ehdotit rauhoitusajan julistamista. Kyllä helpotti!

HYVÄ! Musta on ollut vähän kiusallista synnärillä, kun ite just salista tulleena haluaisi levätä, niin huonekavereilla on kymmenen vierasta! Isät on erikseen. Mun vanhemmat on ihan hissukseen käynyt katsomassa ja verhotkin on vedetty kiinni, ettei muita häiritse. Kyllä vieraat joutaisivat tulla vasta kotiin ja mielellään tuoda tarjottavatkin itse! Se on kyllä meidän suvussa onneksi sääntö.

Illalla on kaksi tuntia aikaa vierailla aulatilassa, johon vauvankin saa tuoda. Osastolle asti eivät pääse. Kai joku nauttisikin seurasta, mutta mä oon semmoinen, että haluaisin opetella uudet jutut rauhassa itsekseni, ja tässä tapauksessa tietty miehen kanssa. Eka lapsi siis tulossa.

Joku imettäminenkin on semmoinen juttu, etten mä halua siihen 40 henkeä neuvomaan ja tönimään, kun koetan treenata. Suku vaan on aina tuommoista, jos jollain on jotakin meneillään, sinne pitää heti päästä paikan päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja heinäsirkka:
HYVÄ! Musta on ollut vähän kiusallista synnärillä, kun ite just salista tulleena haluaisi levätä, niin huonekavereilla on kymmenen vierasta! Isät on erikseen. Mun vanhemmat on ihan hissukseen käynyt katsomassa ja verhotkin on vedetty kiinni, ettei muita häiritse. Kyllä vieraat joutaisivat tulla vasta kotiin ja mielellään tuoda tarjottavatkin itse! Se on kyllä meidän suvussa onneksi sääntö.

mä taas oon mieluummin ottanu vastaan vieraat sairaalaan ku kotiin. sieltä kun ne ei aina tajuu lähtee. mutta en oo kyllä huoneessa kökkiny niitten kaa vaan ollaan oltu siellä oleskelutilassa. silleen ei oo häiriny huonekaveria. =)

Hyvä kun sait sanottua!

Ja en tiedä miten paljon asiat on muuttuneet muutamassa vuodessa, mutta kyllä ainakin mua & beibiä kävi synnärillä katsomas mun vanhempien lisäksi mun sisarukset ja muutama kaveri. Niin ja mukulan isä tietysti :)

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:

mä taas oon mieluummin ottanu vastaan vieraat sairaalaan ku kotiin. sieltä kun ne ei aina tajuu lähtee. mutta en oo kyllä huoneessa kökkiny niitten kaa vaan ollaan oltu siellä oleskelutilassa. silleen ei oo häiriny huonekaveria. =)

Kyllä täällä oli ainakin 2 vuotta sitten vierailu aika 13-19 ja tietysti isä ja sisarukset saavat liikkua vapaasti

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No on sulla erikoista joukkoa sukulaisina. Elääkö ne jossain pumpulissa? Eihän tänäpäivänä edes saa vierailla synnärillä!

eikö muka saa?? :o

Täällä saa lapsen isä ja sisarukset olla sairaalassa olikohan se 8-20 ja lapsen isovanhemmat saavat käydä vierailutunnilla, ei muita. (koks)

Tuo kahden tunnin vierailuaika meidän pään synnärillä on sekä siunaus että kirous. Onneksi se on vaan kaksi tuntia, jonka jälkeen heipat. Toisaalta, kun on vaan ne 2h, molemmat isovanhemmat tulevat väkisinkin yhtä aikaa. Mummoille tulee taatusti verinen taisto siitä, kuka saa vauvaa syliin tai ehtii lirkuttaa sille enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja samassa kaupungissa asuva:

Kyllä täällä oli ainakin 2 vuotta sitten vierailu aika 13-19 ja tietysti isä ja sisarukset saavat liikkua vapaasti

no niin mä vähän ajattelin kans. mutta kun noita kaikenlaisia tauteja ollu liikkeellä niin ei ikinä tiiä. omasta laitosajasta tasan 3v.

Kass:ssa huoneisiin ei pääse ku vauvan isä ja sisarukset. Päiväsalissa ei ohjeistuksen mukaan sais käydä ku tiettynä kellon aikana, mut viimeks näytti käyvän porukkaa miten sattuu...