A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Alkuperäinen kirjoittaja ap:mut nää tän kuun ongelmat johtuu nyt siis tosta palkan pienentymisestä, kun viimekuussa jäi 414? vähemmän rahaa käteen ja miehelläkin oli lomanjälkeinen liksa eli ns. nollatili että sillä ei ollu kuin 300? koko kk ajaksi... |O
no oikeesti nyt mars mars pankkiin ja sovitte, että maksatte seuraavat 6kk pelkkiä korkoja. Ehditte tuossa ajassa saamaan taloutenne kuntoon.
Ja avatkaa samalla ylimääräinen tili, jonne joka kuukausi laitatte sen lainanlyhennyssumman tai osan siitä. Me tehtiin noin kun mies lomautettiin puoleksi vuodeksi, välillä toki tuolta "säästötililtä" on jouduttu ottamaan rahaa. Sitä on siellä nyt n. 4000?. Ja ensi kuussa aletaan taas lyhentämään. Ja nyt on kivasti säästössäkin rahaa, pahaa päivä varten.
Ehkä kolmisen tonnia maksetaan velkaa pois, kun tuota palautustakin tulee ja muksujen vakuutuksista tulee pari tonnia.
autais kummasti jos pankki suostuu siihen et seuraavat 2kk olis kokonaan maksuvapaita, eli siis mulla säästyis 880? yhteensä joilal voisin maksa kaikki rästilaskut pois ja jäis taas pikkasen ylimäääristä taskunpohjalle... kun ens vuonna sitte taas prosentti on pienempi, vois aloittaa vuoden puhtaalta pöydältä... mut täytyy kysästä pankista
korot pitää AINA maksaa, lyhennyksestä saa max. 1v vapaata. Ja loppujen lopuksi se ei vaikuta isompaan lainaan mitenkään, onko sitä nyt 6kk lyhentämättä vai ei (meillä lainaa vajaa 140000)
ei välttämättä tarvii maksaa edes korkoja... lyhennys vapaa ei tässä tapauksessa tuo mitään helpotusta koska se summa minkä tarviin ylimääräistä on 500? ja sekin menis kokonaan laskuihin ja niihi mätkyihin