nyt loppui rahat totaalisesti.. V*ttu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rikkikatkipoikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mut nää tän kuun ongelmat johtuu nyt siis tosta palkan pienentymisestä, kun viimekuussa jäi 414? vähemmän rahaa käteen ja miehelläkin oli lomanjälkeinen liksa eli ns. nollatili että sillä ei ollu kuin 300? koko kk ajaksi... |O

no oikeesti nyt mars mars pankkiin ja sovitte, että maksatte seuraavat 6kk pelkkiä korkoja. Ehditte tuossa ajassa saamaan taloutenne kuntoon.

Ja avatkaa samalla ylimääräinen tili, jonne joka kuukausi laitatte sen lainanlyhennyssumman tai osan siitä. Me tehtiin noin kun mies lomautettiin puoleksi vuodeksi, välillä toki tuolta "säästötililtä" on jouduttu ottamaan rahaa. Sitä on siellä nyt n. 4000?. Ja ensi kuussa aletaan taas lyhentämään. Ja nyt on kivasti säästössäkin rahaa, pahaa päivä varten.

Ehkä kolmisen tonnia maksetaan velkaa pois, kun tuota palautustakin tulee ja muksujen vakuutuksista tulee pari tonnia.

autais kummasti jos pankki suostuu siihen et seuraavat 2kk olis kokonaan maksuvapaita, eli siis mulla säästyis 880? yhteensä joilal voisin maksa kaikki rästilaskut pois ja jäis taas pikkasen ylimäääristä taskunpohjalle... kun ens vuonna sitte taas prosentti on pienempi, vois aloittaa vuoden puhtaalta pöydältä... mut täytyy kysästä pankista

korot pitää AINA maksaa, lyhennyksestä saa max. 1v vapaata. Ja loppujen lopuksi se ei vaikuta isompaan lainaan mitenkään, onko sitä nyt 6kk lyhentämättä vai ei (meillä lainaa vajaa 140000)

ei välttämättä tarvii maksaa edes korkoja... lyhennys vapaa ei tässä tapauksessa tuo mitään helpotusta koska se summa minkä tarviin ylimääräistä on 500? ja sekin menis kokonaan laskuihin ja niihi mätkyihin

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
mihin sä sijoitat sitten sen 100-200? kuukaudessa ja saat paremman tuoton? Kysyn vaan =)

Mulla menee joka kuu rahaa rahastoon, josta saa kyllä paremman tuoton, kuin verovirastolta. Rahastojen arvot kun ovat viime vuotisen notkauksen jälkeen aika hienosti palautuneet. Lisäksi esim. Tapiola pankki maksaa siellä olevalle palkkatilille 0,5 prosentin koron päivän saldon mukaan. Kannattaa oikeasti tutkailla vaihtoehtoja. Myös S-pankilla on ollut ihan hyviä korkotarjouksia.

100 - 200 euroa on vuodessa kuitenkin 1200 - 2400 euroa, jos sitä ei kerralla saa hyvin sijoitetuksi, niin odottaa että summa on suurempi.

ok, pitää tutkia asiaa. Itse vaan tykkään kun tulee jouluksi rahaa. Rahastosta niitä ei saa pois ja voi hävitäkkin kaikki?

Rahastosta ne saa pois, omani saan vuorokaudessa. Tappiota voi tulla, mutta itse ainakin toimin pitkäjännitteisesti, jolloin heilahtelut ei vaikuta.

Ja niin, itse ajattelisin myös niin, että saat nyt sellaista rahaa takaisin, jota olet maksanut liikaa jo tammikuussa 2008, eli se olisi ennättänyt olla kertymässä korkoa jo liki kaksi vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:
et sitten veronpalautusta sais niin helpottais ees joulukuun tienoilla

mätkyjä 500? eli nimenomaan vaikeudet vaan lisääntyy loppuvuotta kohti

ja nostappa sitä veroprosenttiasi, niin ei tule mätkyjä. Me nostettiin molemmat miehen kans ja saadaan yht 3t? palautusta! =)

:D :laugh::laugh::laugh:

Siis mikä tässä naurattaa, kateusko? Halutaan kyllä jatkossakin parin tonnin palautuksia, viime vuonnakin jo saatiin, koska silloinkin nostimme itse prosentin työnantajalle. Eikä sitä ees tarvitse hirmuisesti nostaa..

Täysin samoilla linjoilla sun kanssa. Mielummin palautuksia kuin vuoden alusta monen sadan euron mätkyt. Se se vasta ketuttaiski. Kyllä tuo oman talouden suunnittelukin kannattaa tehä huolella ja lisäksi, vaikka laskea menot hieman yläkanttiin. Ei välttämättä tule sitten niin kauheita ylläri pylläreitä ylimääräisten laskujen muodossa.

mut nää tän kuun ongelmat johtuu nyt siis tosta palkan pienentymisestä, kun viimekuussa jäi 414? vähemmän rahaa käteen ja miehelläkin oli lomanjälkeinen liksa eli ns. nollatili että sillä ei ollu kuin 300? koko kk ajaksi... |O

no oikeesti nyt mars mars pankkiin ja sovitte, että maksatte seuraavat 6kk pelkkiä korkoja. Ehditte tuossa ajassa saamaan taloutenne kuntoon.

Ja avatkaa samalla ylimääräinen tili, jonne joka kuukausi laitatte sen lainanlyhennyssumman tai osan siitä. Me tehtiin noin kun mies lomautettiin puoleksi vuodeksi, välillä toki tuolta "säästötililtä" on jouduttu ottamaan rahaa. Sitä on siellä nyt n. 4000?. Ja ensi kuussa aletaan taas lyhentämään. Ja nyt on kivasti säästössäkin rahaa, pahaa päivä varten.

Ehkä kolmisen tonnia maksetaan velkaa pois, kun tuota palautustakin tulee ja muksujen vakuutuksista tulee pari tonnia.

autais kummasti jos pankki suostuu siihen et seuraavat 2kk olis kokonaan maksuvapaita, eli siis mulla säästyis 880? yhteensä joilal voisin maksa kaikki rästilaskut pois ja jäis taas pikkasen ylimäääristä taskunpohjalle... kun ens vuonna sitte taas prosentti on pienempi, vois aloittaa vuoden puhtaalta pöydältä... mut täytyy kysästä pankista

korot pitää AINA maksaa, lyhennyksestä saa max. 1v vapaata. Ja loppujen lopuksi se ei vaikuta isompaan lainaan mitenkään, onko sitä nyt 6kk lyhentämättä vai ei (meillä lainaa vajaa 140000)

ei välttämättä tarvii maksaa edes korkoja... lyhennys vapaa ei tässä tapauksessa tuo mitään helpotusta koska se summa minkä tarviin ylimääräistä on 500? ja sekin menis kokonaan laskuihin ja niihi mätkyihin

kuinka paljon lyhennätte jos paris kuukaudes niistä ei saa 500???

kuinka paljon lyhennätte jos paris kuukaudes niistä ei saa 500???

lainan kokonaislyhennys on 880? josta mun osuus siis 440? josta korot on melko paljon... parivuotta vanha laina, suht iso sellainen

Se paljon lyhennyksestä saa vapaata, on sopimuskohtaista. Meidän lainasopimus esim. antaa mahdollisuuden korkeintaan 5vuoden lyhennysvapaseen. Toisekseen, mitä isompi laina, sen enemmän toi lyhennysvapaa merkitsee. Korkokustannukset lainasta kasvavat kuitenkin vaikka sen 6kk lyhennysvapaan aikanakin. Ma sanoisin, että mitä pienempi laina, sen vähemmän lyhennysvapaa merkitsee korkojen muodossa.

Korot pitää usemmiten kyllä maksaa aina. Eivät pankit taita pahemmin antaa mahdollisuutta korkojen pääomittamiseen.. Ja jos on isohko asuntolaina pitkällä maksuajalla, nii se lyhennysosuus saatta olla siitä kk-erästä kyllä aika pieni.

Mulla tulot ovat pienentyneet tänä vuonna 40 prosenttia, eikä mitään ongelmaa laskuista selviytymisessä.

hmm, kun on muutenkin pakon edestä ollut nuo asumiskustannukset liians uuret, niin olen siis ollut ihan koko vuoden tiukilla... ja nyt sitten toi yhden kuukauden 414? menetys syöksi talouden kriisiin...
mulla on laskuja mitkä pitää maksaa ja ne pitää maksaa siitä huolimatta että tulot oliskin pienemmät, ne ei ole laskuja joita voisin karsia mitenkään... ainut mistä voisin karsia on ruoka ym menot, ja nythän ne karsiutui toden etolla kun on 50? jälellä ja rahaa tulee vasta 10pvä
Sinulla on liian suuret menot tuloihin nähden, elikkä ns varalaitaa ei ole ollenkaan. Jotain sinun pitää keksiä jottei yllättävät aallot heitä vettä veneeseen.

niinhän ne on ollut, siis tuon asumisen suhteen, mutta se on ollut pakon edestä---> siis ei ole ollut vaihtoehtoa... ja nyt sitten kun yhden kk palkka oli niin paljon pienempi niin nyt ei ole sitten tarpeeksi rahaa edes noihin mitkä olen ennen pystynyt maksamaan

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Se paljon lyhennyksestä saa vapaata, on sopimuskohtaista. Meidän lainasopimus esim. antaa mahdollisuuden korkeintaan 5vuoden lyhennysvapaseen. Toisekseen, mitä isompi laina, sen enemmän toi lyhennysvapaa merkitsee. Korkokustannukset lainasta kasvavat kuitenkin vaikka sen 6kk lyhennysvapaan aikanakin. Ma sanoisin, että mitä pienempi laina, sen vähemmän lyhennysvapaa merkitsee korkojen muodossa.

Korot pitää usemmiten kyllä maksaa aina. Eivät pankit taita pahemmin antaa mahdollisuutta korkojen pääomittamiseen.. Ja jos on isohko asuntolaina pitkällä maksuajalla, nii se lyhennysosuus saatta olla siitä kk-erästä kyllä aika pieni.

näinhän se on, mutta täytyy toivoa että onnistuis... tai sitte vaan nöyränä soitan vanhemmille ja pyydän lainaa :/

mulle on sanottu että korot pitää aina maksaa. sit voi ottaa yhden tai kaksi kuukautta jolloin ei maksa ollenkaan,siis hyppää kuukauden yli. mut sen enempää ei kai saa. ja sekin pitää sopia etukäteen,ei voi eräpäivänä enää pyytää.

Mä olen kyllä hyvin skeptinen siihen, että verotoimisto ensin laskisi ihan väärin verokorttia varten ja sitten ylättäen laskisi oikein lopullisessa verotuksessa... Tietokoneohjelma laskee teidän tietojen perusteella ja itsekin voitte sitä laskettaa arviota netissä.

Taitaa ongelma olla siinä, että tietoja ei ole oikein arvioitu ja kerrottu verotoimistolle. Eli tarkkuutta näihin asioihin. Tarkistakaa mitkä ovat verotuksen perusteet sitten siitä lappusesta, minkä te saatte verolapun kanssa...

Ja tulevaisuutta varten. Pieni vararahasto siellä tilillä auttaa kummasti kun on näitä hankalia ja yllättäviä hetkiä. Siitä ei ole nyt apua, mutta tulevaisuudessa kylläkin. Älkää tuhlatko ihan joka senttiä. 20e kuussa on jo 240e vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mä olen kyllä hyvin skeptinen siihen, että verotoimisto ensin laskisi ihan väärin verokorttia varten ja sitten ylättäen laskisi oikein lopullisessa verotuksessa... Tietokoneohjelma laskee teidän tietojen perusteella ja itsekin voitte sitä laskettaa arviota netissä.

Taitaa ongelma olla siinä, että tietoja ei ole oikein arvioitu ja kerrottu verotoimistolle. Eli tarkkuutta näihin asioihin. Tarkistakaa mitkä ovat verotuksen perusteet sitten siitä lappusesta, minkä te saatte verolapun kanssa...

Ja tulevaisuutta varten. Pieni vararahasto siellä tilillä auttaa kummasti kun on näitä hankalia ja yllättäviä hetkiä. Siitä ei ole nyt apua, mutta tulevaisuudessa kylläkin. Älkää tuhlatko ihan joka senttiä. 20e kuussa on jo 240e vuodessa.

Asiaa ja täysi peesi.

Verokortti tulee nimeomaan ilmoitettujen tulojen mukaan ja itsekin epäilen, että nyt ollut noissa tiedoissa jotain hämminkiä. Harvemmin verottaja nyt sen verokortin ihan pyllylle laskee. Ja jokaisen velvollisuus on tarkista uuden verokrtin veroperusteet

no en mä muutakaans yytä keksi siihe että joka vuos saan tapella ton verokortin kanssa...
esimerkki: tilasin verokortin jossa tuloraja 25000? eli alskin yläkanttiin, hirveän taistelun jälkeen täti sen suostui laittamaan.. postissa kuitenkin tuli verokortti 23000?

koitin saada sen verokortin missä olis vaan yks prosentti, eli ei portaikkoverokortti (oli ennen sitä muutosta) hirveän väännön jälkeen sain sen, portaikko verokortissa olsi ollu tuloraja 23000? mutat uudessa olikin 16000? ja ihan sata varmana sille tädille arvioidut tuloni oikein ilmoitin..

joka vuos kun saan sen veroehdotelman niin se on pienempi kuin edellisen vuoden tulot.. jä tätä en voi ymmärtää että miksi, sen takia joka vuosi sinne soitan ja koitan saada verokortin mikä olisi oikein..
olen koittanut että varmuudeksi nostan tulorajaa 2000? jottei varmasti mene yli, mutta verotoimistossa on aina intetty vastaan että ei käy jos en kerran varmasti niin paljon tienaa |O

ja juurikin se että tilaan kortin, ilmoitan arvioidut tulot ja silti saan sen verokortin sitten pienempänä |O
ja toi että jo tienatut vähennetään siitä tulorajasta, ja ilmeisesti tänä vuonna sitä ei ole palkkiksessa ymmärretty koska vituilleen meni...

no en mä muutakaans yytä keksi siihe että joka vuos saan tapella ton verokortin kanssa...
esimerkki: tilasin verokortin jossa tuloraja 25000? eli alskin yläkanttiin, hirveän taistelun jälkeen täti sen suostui laittamaan.. postissa kuitenkin tuli verokortti 23000?

koitin saada sen verokortin missä olis vaan yks prosentti, eli ei portaikkoverokortti (oli ennen sitä muutosta) hirveän väännön jälkeen sain sen, portaikko verokortissa olsi ollu tuloraja 23000? mutat uudessa olikin 16000? ja ihan sata varmana sille tädille arvioidut tuloni oikein ilmoitin..

joka vuos kun saan sen veroehdotelman niin se on pienempi kuin edellisen vuoden tulot.. jä tätä en voi ymmärtää että miksi, sen takia joka vuosi sinne soitan ja koitan saada verokortin mikä olisi oikein..
olen koittanut että varmuudeksi nostan tulorajaa 2000? jottei varmasti mene yli, mutta verotoimistossa on aina intetty vastaan että ei käy jos en kerran varmasti niin paljon tienaa |O

ja juurikin se että tilaan kortin, ilmoitan arvioidut tulot ja silti saan sen verokortin sitten pienempänä |O
ja toi että jo tienatut vähennetään siitä tulorajasta, ja ilmeisesti tänä vuonna sitä ei ole palkkiksessa ymmärretty koska vituilleen meni...

siellä on varmasti jotain laskentaperiaatteita, jotka muokkaavat niitä arvoja hieman eri lukemiin, kuin itse olet ilmoittanut. Mutta kuitenkin se lisäprossa sitten tasaa eroa.

Itse ilmoitan kokovuoden tulot, jo maksetut verot ja kaikki vähennykset mitä tiedän (noin). Yleensä noista puuttuu jotain kotitalousvähennyksiä. Plussan puoelle kyllä päädyn aina. Lokakuussa tarkistan tulot sillä en pysty tarkkaan sanomaan esim tulevan vuoden bonuksia.

Tuntuu huvittavalta, että verotoimisto inttäisi 2000e suhteen. Se on todella pieni raha :)

Mutta mitä tekemistä palkkiksella on tämän kanssa? Hekö eivät pidätä veroja kortin mukaan? Kortissahan lukee kyllä mistä päivästä lähtien prosentti on käytössä ja mihin rahasummaan asti.

Mutta jos vero.fi kautta tilaat uuden verokortin, niin siinä ei kukaan "virastotäti" tule käpälöimään sun tietoja.

täytynee koittaa ens vuodelle... mut esim viimevuonan just siks että tarttin toisen verokortin kelan etuuksille ja kuntalisälle niin jouduin sitte sotkuun...
no tänä vuonna onneksi ei sitä ongelmaa ole

mutat edelleenkään se ei auta mua just nyt.. :/

siellä on varmasti jotain laskentaperiaatteita, jotka muokkaavat niitä arvoja hieman eri lukemiin, kuin itse olet ilmoittanut. Mutta kuitenkin se lisäprossa sitten tasaa eroa.

Itse ilmoitan kokovuoden tulot, jo maksetut verot ja kaikki vähennykset mitä tiedän (noin). Yleensä noista puuttuu jotain kotitalousvähennyksiä. Plussan puoelle kyllä päädyn aina. Lokakuussa tarkistan tulot sillä en pysty tarkkaan sanomaan esim tulevan vuoden bonuksia.

Tuntuu huvittavalta, että verotoimisto inttäisi 2000e suhteen. Se on todella pieni raha :)

Mutta mitä tekemistä palkkiksella on tämän kanssa? Hekö eivät pidätä veroja kortin mukaan? Kortissahan lukee kyllä mistä päivästä lähtien prosentti on käytössä ja mihin rahasummaan asti.

nyt ilmeisesti on ongelma ollut tuo tuloraja, eli kun se tuloraja on ylittynyt niin on siirrytty siihen 2 prosenttiin, mutta todellisuudessa se tuloraja ei ollut vielä ylittynyt, kun koko vuoden tuloraja oli isompi...

ja nostappa sitä veroprosenttiasi, niin ei tule mätkyjä. Me nostettiin molemmat miehen kans ja saadaan yht 3t? palautusta! =)

Huono idea. Verottajalta saatava korko on niin mitätön, ettei kannata valtiolle antaa halpaa lainaa. Parempi pitää veroprossa oikeana ja laittaa rahat säästötilille. Tosin eipä niistäkään isoja korkoja tällä hetkellä saa. Rahat ovat kuitenkin silloin heti käytettävissä, eikä niitä tule sitten veronpalautusten jälkeen tuhlattua ylimääräisiin joululahjoihin.

Yhteistyössä