Nyt leipurit auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rontto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rontto

Aktiivinen jäsen
28.09.2004
6 773
4
38
Mun pitäisi tehdä gluteeniton, munaton ja maitoproteeniton marjapiirakka.

Helppo osuus on gluteeniton ja munaton, mutta toi maitoproteiini ...

Olisko kenelläkään mitään maistuvaa ohjetta noilla kriteereillä?

Jos ei, niin sitten mun on pakko itse alkaa kaivamaan sellaista jostain.

Gluteeniton ja munaton onnistuisi täälläkin jotenkuten, mutta jokainen resepti jonka tiedä ja jota googlella äkkiseltään katoin, sisältää voita/margariinia ... Eikö sekin lasketa matiotuotteeksi kuitenkin. Joten en osaa auttaa.

Mutta jos on noin ruoka-allerginen vieras, pyydä että tuo omat herkut mukanansa. (Ja jos olisi oma lapsi tms, kaipa tietäisit jo reseptit)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Gluteeniton ja munaton onnistuisi täälläkin jotenkuten, mutta jokainen resepti jonka tiedä ja jota googlella äkkiseltään katoin, sisältää voita/margariinia ... Eikö sekin lasketa matiotuotteeksi kuitenkin. Joten en osaa auttaa.

Mutta jos on noin ruoka-allerginen vieras, pyydä että tuo omat herkut mukanansa. (Ja jos olisi oma lapsi tms, kaipa tietäisit jo reseptit)

Sininen keiju on maidotonta ja voi käyttää leivontaan. Sitä siis rasvaksi. Muitakin löytyy maidottomia rasvoja! Minusta tuo maidoton on se helpoin osa tuosta.
Kananmuna tuottaa mulla enemmän ongelmaa.

Samaa pikana katsoin, että noissa on voita/margariinia.
Totta, että jos olisi omasta lapsesta kyse niin sittenhän mun ei edes tarvitsisi asiaa kysyä.

Nämä vieraat tulevat hautajaisiin pitkän matkan takaa ja siksi minä täällä päässä huolehsin nämä syömiset makean osalta. Toinen "osasto" huolehtii sitten suolaisen puolen.

Noo, enköhän mä jostain jonkun hyvän reseptin löydä. Pitää vaan tehdä koe paistos sitten :p

Luitko sä Rontto noita muita vastauksia ollenkaan? Se voi/margariini ei ole ongelma! Osta sinistä Keijua (siis sitä leivänpäälle laitettavaa levitettä) ja laitat sitä sen verran, kuin voita/margariinia käsketään laittamaan. Do you understand?

Luitko sä Rontto noita muita vastauksia ollenkaan? Se voi/margariini ei ole ongelma! Osta sinistä Keijua (siis sitä leivänpäälle laitettavaa levitettä) ja laitat sitä sen verran, kuin voita/margariinia käsketään laittamaan. Do you understand?

Juu, luin kyllä =)

Ja flooran culinesse käy myös, on maidoton ja sopii leivontaan.

Kävin kahlaamassa ystävämme googlen tässä

Yhteistyössä