Nyt lapset ovat tytyyväisiä:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Musta on ällöttävää lukea, että joku opettaa lapsensa olemaan tyytyväinen ylenpalttiseen tavaramäärään. Surku tulee suor<staan niiden lasten puolesta, joiden kodeissa vain materialla on merkitystä.

Mistä me oikeesti tiedetään, vaikka Savannan tytöt leikkis käpylehmillä, ja tää olis vaan satua?

Mä sanoinkin yhdessä toisessa ketjussa, että toivon Savannan juttujen olevan tietoinen valinta kertoa vain yhdestä puolesta perheen elämässä - tai jopa keksittyjä. Vaikka sitä en ymmärrä, mitä joku saa tällaisten keksimiselläkään.

Alkuperäinen kirjoittaja joskus:
tuntuu, että haluat muiden olevan sinulle kateellisia. Tiedämme, että teillä on rahaa, mutta itse vaikutat ahdistuneelta ja hysteeriseltä. Mieluummin olen köyhä ja onnellinen =)

Anteeksi nyt vaan, mutta mä en tajua tätä. Musta ei ollu pätkääkään hauskaa, tai erityisen onnellista aikaa, kun opiskeluaikana sai öisin herätä miettimään, että kuinka sen käteen jäävän 600e/kk saa piisaamaan laskuihin, ruokaan ja bensaan. Paljon paremmin on nyt, kun ei öisin tarvi moisia herätä miettimään? Vai onko tuo sanonta "raha ei tee onnelliseksi" vain joku köyhien puolustumekanismi?

Jos tulis se päivä, että menetät firmat ja kotinne, tuskin sanoisit että elämäähän se vaan ja huomenna voi jo kuolla.... noh, kukin tyylillään. Mä en vaan ymmärrä, miksi teet lapsillesi pahaa kasvattamalla heidät noin? Niin, teet heille pahaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Jokunen aika sitten teillä/sinulla oli koirakuume, sinulle suositeltiin, että harkitse asiaa aikaisintaan vasta, jos jaksat yhdenkin koirien hoitoa koskevan kirjan lukea... Tietääkseni teillä ei ole koiraa.

On vieläkin, haluan tasku koira, sellainen tosi pieni ja ehkä haen, mietin vaan saako sen töihin ota mukaan :D kuitenkin mun liikke se on joka tapauksessa ja varma mä päätän, mut onko koiralle mukava mietin ja asiakkaille. Mut muuten näin Turussa, on parturi kampaamo missä omistajan koira istu aika usein näyteikkunassa, niin söpö :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
tuntu siltä kun ei palstalaisten lapsilla ole yhtään leluja, kun aina joka asiasta haukutaan :D

Syy saattaa olla kuitenkin ainoastaan siinä, että kirjoituksillasi annat varsin yksipuolisen kuvan teidän elämästä :) Mukavaa teillä on silloin, kun olette ostaneet jotain tai käyneet kodin ulkopuolella huvittelemassa. Kun olette kotona, lapset tappelee ja kiukuttelee ja sulla menee hermot. Tuossa ei varmasti ole koko totuus, mutta se on ainoa totuus, joka palstalla on.

no mut tottakai, elämässä pitää nauttia käydä jossain, matkusta, shoppailla, keksiä jotain kiva miten voi vietää aika perheen kanssa tai joskus yksin, kavereiden kaa

Totta kai. Mutta elämä voi olla kivaa vaikka paistaisi perheen kanssa lettuja tai kävisi retkellä metsässä. Tai istuisi lukemassa kirjaa sohvannurkassa. Ei kaikkeen tarvitse kuulua raha ja kuluttaminen niin kiinteästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Kokeilepa lastesi kanssa joskus vaikka metsäretkeä tai piknikiä luonnon helmassa. Uskon, että lapsesi nauttivat siitä paljon enemmän kuin kasasta Legoja! Tai näillä ilmoilla piknikistä järven tai meren rannalla.

Ei nuo elämykset merkitse Savannalle mitään eihän tuollaista arvosta, liikaa vaivaa vaan :(

Mä sanoinkin yhdessä toisessa ketjussa, että toivon Savannan juttujen olevan tietoinen valinta kertoa vain yhdestä puolesta perheen elämässä - tai jopa keksittyjä. Vaikka sitä en ymmärrä, mitä joku saa tällaisten keksimiselläkään.

Älä nyt vedä hernettä nenään, ihan samalla ihmetyksellä kysyn sulta tätä..Mitä sä sait niistä loputtomista "kuva siitä ja tästä ja tuosta, taulusta, naamasta" ketjuista, jotka aina päättyi siihen, että pahoitit mieles?

Alkuperäinen kirjoittaja joskus:
tuntuu, että haluat muiden olevan sinulle kateellisia. Tiedämme, että teillä on rahaa, mutta itse vaikutat ahdistuneelta ja hysteeriseltä. Mieluummin olen köyhä ja onnellinen =)

en ole ja en ole mikään rikas, siis mä en ymmärrä siitä, miks jos jotain haen niin se tarkoita että on paljon rahaa :headwall: vielä kerran meillä ihan ok palkat jotka meille riita ja en ole ahdistunut yhtään

Ero voi olla siinä, että sä kirjoittelet paljon muustakin :) Ja ei tosiaan tarvitse kirjoittaa yhtään mistään, mistä ei halua kirjoittaa, mutta mielikuva muodostuu sen perusteella, mistä ja miten kirjoittaa.

Kirjoitanko? Mulla on semmoinen kuva, että joko a. valitan jostain tai b. mitä oon ostanu/saanu :D

Kirjoitanko? Mulla on semmoinen kuva, että joko a. valitan jostain tai b. mitä oon ostanu/saanu :D
Kirjoitat. Kommentoit myös muiden ketjuissa. Ja vaikka välillä valitatkin jostain, et valita silti aina lapsistasi tai krapulasta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Jokunen aika sitten teillä/sinulla oli koirakuume, sinulle suositeltiin, että harkitse asiaa aikaisintaan vasta, jos jaksat yhdenkin koirien hoitoa koskevan kirjan lukea... Tietääkseni teillä ei ole koiraa.

On vieläkin, haluan tasku koira, sellainen tosi pieni ja ehkä haen, mietin vaan saako sen töihin ota mukaan :D kuitenkin mun liikke se on joka tapauksessa ja varma mä päätän, mut onko koiralle mukava mietin ja asiakkaille. Mut muuten näin Turussa, on parturi kampaamo missä omistajan koira istu aika usein näyteikkunassa, niin söpö :heart:

Kissa ei saanut teillä hyvää kotia, se tiedetään jo, tuskin saisi koirakaan, poni unohtuisi parissa viikossa... kertakäyttökulutusta harrastatte, osta mitä haluat mutta elä ulota tuota eläviin eläimiin, ne eivät ole kertakäyttötavaraa vaan elävät (kaikki mainitut) jopa 15-25 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:
Jos tulis se päivä, että menetät firmat ja kotinne, tuskin sanoisit että elämäähän se vaan ja huomenna voi jo kuolla.... noh, kukin tyylillään. Mä en vaan ymmärrä, miksi teet lapsillesi pahaa kasvattamalla heidät noin? Niin, teet heille pahaa...

Mikä väliä jos menetän firman tai kotiin, mä en elää niin että mun pakko miettiä jotain negatiivista, päinvastoin mietin, jos se ei menee, niin ihan sama mulle, sekä mmyös mä täällä nyt kokeilen avata toinenkin firman lähiaikoina, mut tästä ei nyt todellakaan enää palsta saa tietä, kun muistan miten paljon mua haukkuivat verkkokaupan takia ja mun tuotteet, joku kiva hakkeri vaan löysi sen aika nopeasti

Kirjoitat. Kommentoit myös muiden ketjuissa. Ja vaikka välillä valitatkin jostain, et valita silti aina lapsistasi tai krapulasta :D

Aha, no kiva :D Kun pidän tätä sivua omana henk.kohtaisena kaatopaikkanani, ei tule sitten kanssaihmisille mäkätettyä, kun täällä voi käydä riehumassa :ashamed: :saint: =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
paljonko meni rahaa yhteensä legoihin?

Tarkoitatko kaikki mitä ostettu tai tänään? Jos kaikki sarjat niin en tiedä, mut tänään noin 340

sulla taitaa olla aika hyvät tulot, koska koko aika ostelet jotain.
Meneekö kaupallas hyvin? Vieläkö strippaat (vai oliko se tankotanssia)?

Aha, no kiva :D Kun pidän tätä sivua omana henk.kohtaisena kaatopaikkanani, ei tule sitten kanssaihmisille mäkätettyä, kun täällä voi käydä riehumassa :ashamed: :saint: =)
Palsta on ihan kätevä kaatopaikka :D Ja mä en usko, että ap:n elämä on pelkkää shoppailua, hermojen menetystä ja juhlimista vaan ihan tavallistakin elämää. Hän vaan ei kirjoita siitä tavallisesta elämästään tänne. Eikä tarvitsekaan kirjoittaa.

Älä nyt vedä hernettä nenään, ihan samalla ihmetyksellä kysyn sulta tätä..Mitä sä sait niistä loputtomista "kuva siitä ja tästä ja tuosta, taulusta, naamasta" ketjuista, jotka aina päättyi siihen, että pahoitit mieles?

No. Ne ei olleet keksittyjä. Ja kun kysyin vinkkejä, otin onkeeni niistä vinkeistä, jotka koin itselleni ja kotiini sopiviksi. Muut "tyrmäsin", mutta perustellen. Muut veti herneen nenään tästä ja rupesi haukkumaan mua varsin asiattomasti. Ja se, jos sanotaan päin naamaa (vaikkakin virtuaalisesti), että "oot saatanan ruma, vedä ittes kiikkuun" yms., niin kai noista nyt kuka tahansa mielensä pahoittaa?

Ja sekin pointti, että sun (eikä kenenkään muunkaan) ole ollut pakko avata yhtään mun aloittamaa ketjua, mutta niinpä sitä vaan ollaan oltu siellä leukoja louskuttamassa. Säälittävää.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
teidän elämä kuulostaa... hmm.. mikä olisi oikea sana... surulliselle ja epäaidolle.

no, kuulosta miltä kuulosta, pääasia me ollaan onnellisia elämään

tottakai se on tärkeää. mä vaan toivon ettet sitten joskus kiikkustuolissa mieti että voikun olisin ollut enemmän lasten kanssa tmv.... nyt teillä kuulostaa sille että elämä on yhtä kulutusjuhlaa, lapsille antamasi rakkauskin ilmenee lahjojen määränä...

No. Ne ei olleet keksittyjä. Ja kun kysyin vinkkejä, otin onkeeni niistä vinkeistä, jotka koin itselleni ja kotiini sopiviksi. Muut "tyrmäsin", mutta perustellen. Muut veti herneen nenään tästä ja rupesi haukkumaan mua varsin asiattomasti. Ja se, jos sanotaan päin naamaa (vaikkakin virtuaalisesti), että "oot saatanan ruma, vedä ittes kiikkuun" yms., niin kai noista nyt kuka tahansa mielensä pahoittaa?

Ja sekin pointti, että sun (eikä kenenkään muunkaan) ole ollut pakko avata yhtään mun aloittamaa ketjua, mutta niinpä sitä vaan ollaan oltu siellä leukoja louskuttamassa. Säälittävää.

Niin ja tämä keskusteluhaara päättyy minun osaltani tähän. Kiitos.

Samahan toistuu näissä Savanna ketjuissa... Mutta sehän nyt on ihan fakta, että täällä muut on asiantuntijoita toisten elämissä.

Yhteistyössä