Nyt kysely kaikille kotiäideille!!!!!

• Viestiketjun aloittaja siili
  • Ensimmäinen viesti
Kolme lasta (4, 2, ja 7kk) ja päivän aikana ulkoillaan ja tehdän kotihommia. Joskus kyläillään kavereilla tai käydään perhekerhossa. En koe kotiäitiyttä raskaaksi, kun päivä on suht hyvin organisoitu. Joku pitäisi tylsänä tällaista "päiväkotiaikataulua", mutta meillä se toimii.
Mies osallistuu kaikkeen, kun töiltään ehtii. :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Kolme lapsosita on koulussa tai eskarissa.
Ja päivätorkkuaikaan (näin talvisin) ei torkuta vaan naidaan, koska Äijäkin on kotona.

Hiton raskasta.
:|
Joillakin sitä on tosiaan varaa makoilla pankolla????

Kun talossa on kaksi vaippaikäistä niin tekemistä riittää.Lähinnä kaikkia normaaleja lapsiperheen juttuja kuten ulkoilua,syömistä,vaipanvaihtoa,tappelua,leikkimistä,tappelua,tappelua..päikkärit nukkuisin jos kerkeisin.Lapset nukkuu tosi harvoin yhtäaikaa päiväunia.Kun vaan pääsis äkkiä töihin!

Voi video, eikö tää ketju ollutkaan mulle kun tässä piti vaan valittaa miten rankkaa elämä on?? Voi kyynel :'(

Koska mä olisin halunnut kertoa että musta on IHANAA olla kotona muksuni kanssa. Ja joo, niitä on vaan yksi tällä hetkellä. Kesäkuusta alkaen kaksi.
Leikin muksun kanssa, mut ehdin pestä pyykkiä, siivota ja laittaa ruokaa. Koneellakin ehdin istua ihan riittävästi, liikaakin. Muksun kanssa keritään ulkoilemaankin.
Ei ole kiirettä, ei paineita, ei mitään pakkoja mihinkään. Aivan ihanaa!

Mies kun tulee töistä niin se tahtoo heti muksun kanssa puuhaamaan ja tekee illan mittaan myös kotitöitä. Ei tarvi käskee eikä pyytää. Jos ei jaksa tehdä niin ei tee, enkä tosiaan siitä ala valittaa.

Onneks tuo mies on vapaallakin usein, nytkin sillä on viikon vapaa, johan se ehti 2 päivää olla töissä edellisen vapariviikon jälkeen :D Saadaan olla yhdessä ihan koko perhe.

On tää elämä vaan ihanaa! :heart:

vieras
5 lasta, mies pitkät päivät töissä. Itse saa tehdä kaikki kotityöt, mikäpä tässä raskasta olisi. Ja joku ei tajua että tästä kaikesta voi nauttia. Mutta onneksi ei kaikki olla samanlaisia. Minä ainakin nautin kotiäitydestä kun saa olla lasten kanssa kotona ja lasten suusta se totuus kuuluu. 8-v tyttö sanoi kerran koulusta tullessaan että on ihana kun sinä olet kotona. Se lämmitti mieltä.Ja ei kai se ole keltään pois jos olen valinnut kotiäitiyden, mutta eihän tällä palstalla oliskaan keskustelua jos ei näitä aloituksia olisi. ; )

mutsi
Mulla vaan yksi lapsi, 5 kk. Ihanaa lomaa on töihin verrattuna, joten jos vaan rahat riittäis, mikäs täällä olis hengaillessa vuostolkullaki ;) Päivät vierähtää vaunuillessa, pyykätessä, ruokaa laittaessa, lapsen kanssa leikkiessä. Ei ressiä. Netissä kerkeän surffailemaan ja telkkua katsomaan. Mies ei tee kotitöitä, mutta viettää aikaa lapsen kanssa iltaisin jolloin ehdin siivoilemaan paremmin...

Mulla lapset: poika 5v7kk,tyttö 4v2kk ja tyttö 1v2kk.
En koe kotiäitiyttä raskaaksi, nautin siitä ja myös siksi olen valinnut kotiäitiyden. En ole koskaan valittanut että olisi raskasta.
Meillä on paljon ohjelmaa. Lapsilla on paljon kavereita.
Joka päivä on kerhoissa käymistä.Vien lapset kerhoon kävellen ja perhekerhoon mennään myös kävellen.
Maanantaina ja torstaina on isomman tytön 4-vuotiaiden päiväkerho joka on klo8:30-11:30.
Tiistaina ja perjantaina on pojan 5-vuotiaiden päiväkerho klo8:30-11:30 ja käyn kaikkien lasten kanssa keskiviikkoisin perhekerhossa. Siellä olen käynyt yli 5-vuotta. Käydään mun kavereiden/ystävien luona joilla on saman ikäisiä lapsia. Käydään puistossa leikkimässä ja nyt talvella pulkkamäessä ja luistelemassa ja muutenkin ulkoillaan omassa pihassa.
Kotona siivoilen,pesen pyykkiä,laitan ruokaa,pelailen ja leikin lasten kanssa.
Mies on pitkiä päiviä töissä rakennusalalla.
Kyllä mies auttaa kun tulee töistä.

ellu
neljä lasta, vanhin eskarissa
saapi arvuutella miten paljon löhöilen päivän aikana :)
mutta en myöskään valita. viikonloppusin sit saan nukkua yhden yön putkeen univelkoja pois

vieras
Kolme alle kouluikäistä lasta ja kaksi koululaista. Päivän aikana järjestellään huushollia, ulkoillaan kerran päivässä, leivotaan pari kertaa viikossa, lauletaan, askarrellaan, luetaan, joskus lapset katsoo telkkaria (kiitos aamun lastenohjelmista tv 2:lle). Pienin nukkuu päikkärit, kaksi seuraavaa ei. Teen kaksi lämmintä ruokaa päivittäin, imuroin joka päivä ja pesen pyykkiä. Kaksi vanhinta käy kerhossa kerran viikossa ja kerran viikossa käydään srk:n perhekerhossa.
Iltaisin käytämme lapsia harrastuksissa ja harrastamme itse. Kotitöitä ei iltaisin juuri tehdä. Kotiäitinä on mukava olla.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja siili:
Kertokaa mitä ihmettä te teette päivän aikana ja montako lasta sekä iät? Kun menee niin raskaaksi tuo teidän työ päivittäin..Moniko ottaa nokoset päivällä? Monellako mies auttaa illalla lasten kanssa? Nyt saamme varmasti kuulla kaiken kotiäitiyden suunnattomasta raskaudesta ja vaativuudesta?
Enpä ole kertaakaan täällä valittanut että raskasta on,mutta sinulle ap kyllä sanoisin että kirjoituksestasi huomaa(tai oikeammin asenteestasi)että sinulla ei lapsia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Voi video, eikö tää ketju ollutkaan mulle kun tässä piti vaan valittaa miten rankkaa elämä on?? Voi kyynel :'(

Koska mä olisin halunnut kertoa että musta on IHANAA olla kotona muksuni kanssa. Ja joo, niitä on vaan yksi tällä hetkellä. Kesäkuusta alkaen kaksi.
Leikin muksun kanssa, mut ehdin pestä pyykkiä, siivota ja laittaa ruokaa. Koneellakin ehdin istua ihan riittävästi, liikaakin. Muksun kanssa keritään ulkoilemaankin.

Mies kun tulee töistä niin se tahtoo heti muksun kanssa puuhaamaan ja tekee illan mittaan myös kotitöitä. Ei tarvi käskee eikä pyytää. Jos ei jaksa tehdä niin ei tee, enkä tosiaan siitä ala valittaa.

Onneks tuo mies on vapaallakin usein, nytkin sillä on viikon vapaa, johan se ehti 2 päivää olla töissä edellisen vapariviikon jälkeen :D Saadaan olla yhdessä ihan koko perhe.

Sää kirjoitat kuin minä! Siis just noin meilläki:) Paitsi etten tietääkseni ole raskaana

Yksi lapsi, pian 10kk. Miehellä työnarkomaniaa, eli ei kauheana kerkeä iltaisin apuna olla.

Pesen pyykit, laitan ruoan, syötän lapsen, siivoan, leivon, luon lumet, hoidan raksahommia- teen kaiken mitä pystyn+ valikion sisustusmateriaalit, hoidan tiskit ja keittiön siivouksen, vaihdan lapselle vaipat, käytän lääkärissä tarvittaessa, käydään muskarissa 1x/vko ja hoidan kauppa-asiat. Apuna tulee oltua siskolle, joka 5 lapsen yh. Sitten jumppaan päivittäin, ulkoilen lapsen kanssa, istun vartin /päivä koneen äärellä, lätisen puhelimessa.. Omaa aikaa on kaikki aika klo 23-08 välillä, käyttääkö sen sitten nukkumiseen vai tuttipullojen pesemiseen yms.

vierastus
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:

Tähän kommentoisin sen verran, että yhden kanssa kaikki oli muuten enimmäkseen helppoa ja ihanaa.Pysty ja ehti tekemään paljon asioita, pysty käymään ja se oli vielä helppoa erilaisissa paikoissa ja todella välillä tuntui, että tämähän on ihan huippua:) Kahden kanssa se ei enää olekaan niin helppoa, vaikka moni juttu onnistuu silti.Lasten rytmejä taytyy ottaa huomioon ja ne voi olla ihan erilaiset.Ja useammin sitä nyt kahden kanssa tuntee itsensä väsyneeksi ja kärttyisäksi.Ja oman ajan puute kalvaa enemmän.

Yhteistyössä